Βιωματικό-Θεωρητικό Σεμινάριο « Γνωριμία με την παιγνιοθεραπεία: Φιλοσοφία, μέθοδοι και εργαλεία»

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ – ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ « Γνωριμία με την παιγνιοθεραπεία: Φιλοσοφία, μέθοδοι και εργαλεία»

 

Συντονίστρια σεμιναρίου:
Κατερίνα Τσομή, παιγνιοθεραπεύτρια, σύμβουλος ψυχικής υγείας

• Σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών όπου απέκτησε πτυχίο Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
• Απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών Pg. Diploma στην Προσωποκεντρική Συμβουλευτική από το Πανεπιστήμιο Strathclyde στη Σκωτία, σε συνεργασία με το Κολλέγιο Ανθρωπιστικών Επιστημών ICPS.
• Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Pg. Diploma in Playtherapy (Παιγνιοθεραπεία) απο το Πανεπιστήμιο Canterbury Christ Church University στη Μεγάλη Βρετανία.
• Διεξάγει συνεδρίες με παιδιά και εφήβους 3 έως 15 ετών, που εμφανίζουν μια πληθώρα συναισθηματικών δυσκολιών και προβλημάτων συμπεριφοράς.
• Συνεργάζεται με κέντρα λογοθεραπείας και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και με το ΚΑΑΠΒ Βούλας.
• Έχει συντονίσει σεμινάρια παιγνιοθεραπείας, θεραπευτικές ομάδες παιγνιοθεραπείας για ενήλικες καθώς και ομάδες γονέων και εκπαιδευτικών.
• Διεξάγει συνεδρίες εποπτείας σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας που δουλεύουν με παιδιά και εφήβους.
• Είναι μέλος του Διεθνούς Οργανισμού Παιγνιοθεραπείας PTI (Play Therapy International) και του Βρετανικού Οργανισμού Παιγνιοθεραπείας PTUK (Play Therapy United Kingdom).

 

Εισαγωγή:
Η παιγνιοθεραπεία είναι μια θεραπευτική προσέγγιση η οποία βασίζεται στην κοινή γνώση οτι το παιχνίδι είναι το φυσικό μέσο έκφρασης των παιδιών, η δική τους «γλώσσα». Κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας παιγνιοθεραπείας το παιδί χρησιμοποιεί το παιχνίδι για να εκφράσει και να επεξεργαστεί τα συναισθήματά και τα θέματα που το απασχολούν, όπως ένας ενήλικας χρησιμοποιεί αντίστοιχα το λόγο και την ομιλία μέσα σε μια ψυχοθεραπευτική συνεδρία. Ο/η παιγνιοθεραπευτής/τρια δημιουργούν μια ασφαλή σχέση με το παιδί που δρα ως ένα ασφαλές περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί έχει την ευκαιρία να βιώσει την ανάπτυξη κάτω απο τις πιο ιδανικές συνθήκες και να εκπληρώσει το μοναδικό δυναμικό του. Επιπλέον, ο συμβολικός χαρακτήρας του παιχνιδιού επιτρέπει στο παιδί να επεξεργαστεί αποτελεσματικά περίπλοκες εσωτερικές συγκρούσεις χωρίς τον κίνδυνο να νιώσει εκτεθειμένο ή απειλημένο.
Στόχος του σεμιναρίου:
Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας που δουλεύουν με παιδιά, εκπαιδευτικούς και φοιτητές αντίστοιχων σχολών αλλά και σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τα παιδιά είτε σε επαγγελματικό είτε σε προσωπικό επίπεδο. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη φιλοσοφία και τα εργαλεία της παιγνιοθεραπείας και να βιώσουν οι ίδιοι το παιχνίδι ως ένα μέσο αυτογνωσίας και εναλλακτικής έκφρασης. Ο στόχος του σεμιναρίου είναι να γίνουν ευρύτερα γνωστές οι μέθοδοι της παιγνιοθεραπείας και να δοθούν στους συμμετέχοντες ιδέες και εργαλεία τα οποία θα μπορούν να αξιοποιήσουν σε όποιον τομέα της ζωής τους επιθυμούν.
Μεθοδολογία:
Το σεμινάριο θα αποτελείται απο ένα βιωματικό και ένα θεωρητικό μέρος. Στο βιωματικό μέρος, το οποίο θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα κύρια εργαλεία της παιγνιοθεραπείας (ζωγραφική, πηλός, παιχνίδι ρόλων, ιστορίες, κ.α.) βιώνοντας οι ίδιοι την προσέγγιση και αγγίζοντας προσωπικές εμπειρίες με συμβολικό τρόπο. Στο θεωρητικό μέρος θα δοθούν οι απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις ώστε οι συμμετέχοντες να αποσυμβολοποιήσουν το βίωμά τους και να κατανοήσουν περαιτέρω τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η παιγνιοθεραπεία. Επίσης θα συζητηθούν σχετικές περιπτωσιολογικές μελέτες.
Περιεχόμενα:
• Τι είναι η Παιγνιοθεραπεία και απο ποιές θεωρητικές σχολές έχει επηρεαστεί
• Φιλοσοφία, τεχνικές και μέθοδοι της Παιγνιοθεραπείας (βιωματική εξοικείωση με διαφορετικές παιγνιοθεραπευτικές τεχνικές)
• Ποιά χαρακτηριστικά της παιγνιοθεραπευτικής σχέσης προάγουν τη θεραπευτική διαδικασία και ξεκλειδώνουν το δυναμικό του παιδιού (βιωματικό role-playing μιας θεραπευτικής σχέσης)
• Τρία είδη παιχνιδιού στην Παιγνιοθεραπεία (βίωμα του μοντέλου EPR: Ενσωμάτωση, Προβολή, Ρόλος)
• Σε ποιούς πληθυσμούς εφαρμόζεται και με τι αποτελέσματα
• Το δωμάτιο παιγνιοθεραπείας και τα μέσα που χρησιμοποιούνται (βιωματική εμπειρία παιχνιδιού με ζωγραφική, πηλό, ιστορίες, ρόλους κ.α.)
• Δομή μιας παιγνιοθεραπευτικής συνεδρίας
• Ανάλυση περιπτώσεων
• Συζήτηση, ερωτήσεις

Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φοράνε άνετα ρούχα και να έχουν μαζί τους καλτσάκια για να μπορούν να απολαύσουν με άνεση το βιωματικό μέρος του σεμιναρίου.
Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία

Διάρκεια: 5 ώρες

Ημερομηνία Διεξαγωγής:
Κυριακή 19/10/2014, Ώρες: 10.00 πμ. – 15.00 μ.μ

Κόστος συμμετοχής: 50€

Οι τιμές σε έκδοση τιμολογίου επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 23%


Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως 10 Οκτωβρίου 2014


Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
• Βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου
• Καφές στα διαλείμματα

Διαδικασία εγγραφής
• Υποβολή των στοιχείων σας στον ειδικό χώρο της ιστοσελίδας μας (http://www.efmathia.gr/ell/Δήλωση_Συμμετοχής/) ή τηλεφωνική επικοινωνία με το Κέντρο ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ στο τηλέφωνο 210 2814378 ώρες 15.30 – 21.30 ή μέσω facebook: www.facebook.com/evrymathia
• Επιβεβαίωση κράτησης από την γραμματέα του ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ, μέσω email (info@evrymathia.com.gr) ή τηλεφωνικώς
• Εφόσον έχει επιβεβαιωθεί η κράτηση θέσης καταθέτετε το αντίστοιχο ποσό του κόστους συμμετοχής με τους τρόπους που αναγράφονται στον τρόπο πληρωμής

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close