Σε ποιους απευθύνεται:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε αποφοίτους ψυχολογίας, ειδικούς παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς, λογοπαιδικούς.
Σκοπός:
Εκπαίδευση στις μεθόδους και τα μέσα διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών, στις τεχνικές αποκατάστασης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών καθώς και στις μεθόδους συμβουλευτικής παρέμβασης σε παιδιά, εφήβους και τις οικογένειές τους.
Θεματολογία Σεμιναρίου
1η ενότητα: Θεωρητική προσέγγιση
1. Θεωρητικά μοντέλα για τις μαθησιακές δυσκολίες και τη δυσλεξία:
– Ορισμός μαθησιακών δυσκολιών-δυσλεξίας
– Αιτιολογία
– Προϋποθέσεις μάθησης
2. Η συχνότητα εμφάνισης των μαθησιακών δυσκολιών και της δυσλεξίας σήμερα
3. Μύθοι και πραγματικότητα για τις μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία
4. Ο ρόλος της πρώιμης αξιολόγησης των μαθησιακών δυσκολιών-δυσλεξίας και της έγκαιρης θεραπευτικής παρέμβασης
5. Μέθοδοι πρώιμης αξιολόγησης των μαθησιακών δυσκολιών-ανίχνευσης των πρώτων ενδείξεων και συσχετισμός με τη σχολική ετοιμότητα
6. Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στη διαγνωστική διαδικασία
7. Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία
8. Διάφοροι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την εμφάνιση και τη διατήρηση των μαθησιακών δυσκολιών-δυσλεξίας
9. Ο χρόνος διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών-δυσλεξίας
10. Μέθοδοι επιλογής ή παραπομπής και κατάταξης των ατόμων
11. Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία και το ισχύον πλαίσιο:
– Μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία και σχολικό πρόγραμμα
– Ο ρόλος της απαλλαγής από τις γραπτές εξετάσεις στο γυμνάσιο και οι αντιδράσεις των ίδιων των παιδιών
2η ενότητα: Αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών-δυσλεξίας
Α. Διαγνωστική αξιολόγηση
12. Σχεδιασμός προγράμματος ατομικής διάγνωσης
13. Διαγνωστικά εργαλεία-Δυνατότητες και περιορισμοί
14. Η σπουδαιότητα των τεστ νοημοσύνης στην αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών
15. Το Ελληνικό WISC-III: Η κλίμακα αξιολόγησης για παιδιά
Στόχοι:
● Εξειδίκευση στη χρήση και ερμηνεία του WISC-III,
● Βαθμολόγηση του τεστ και ερμηνεία των αποτελεσμάτων
16. Λήψη ιστορικού-κλινική συνέντευξη
Β. Παρέμβαση
17. Τα βήματα μετά τη διάγνωση: η δόμηση ενός ατομικού προγράμματος αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών-δυσλεξίας
18. Παρέμβαση στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
→ Προφορικός λόγος, → Ανάγνωση, → Κατανόηση, → Γραφή / ορθογραφία, → Μαθηματικά, → Οργάνωση των πληροφοριών και κατανόηση σύνθετων κειμένων
19. Σύνταξη ατομικού προγράμματος εκπαίδευσης-μάθησης και πλάνου μαθήματος
20. Η συνεργασία με τον δάσκαλο του σχολείου κατά τη διάρκεια του σταδίου της αποκατάστασης
21. Ολιστική θεραπευτική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών
22. Προβλήματα διαφοροδιάγνωσης
23. Συγγραφή ψυχοεκπαιδευτικής έκθεσης
24. Ανακοίνωση αποτελεσμάτων
25. Παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος-επανεξέταση
Γ. Δευτερογενείς επιπτώσεις και εκφάνσεις των μαθησιακών δυσκολιών στα άτομα και στον ευρύτερο οικογενειακό-κοινωνικό περίγυρο:
26. Μαθησιακές δυσκολίες και κυρίαρχες συναισθηματικές διαταραχές στα παιδιά
27. Συναισθηματική στήριξη των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία
28. Ενίσχυση του αισθήματος αυτοεκτίμησης και αυτοαποτελεσματικότητας των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία
29. Η συμβολή της τέχνης στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών και της δυσλεξίας
30. Μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία και οικογενειακό πλαίσιο
31. Συμβουλευτική και συναισθηματική στήριξη στις οικογένειες των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία
32. Οργάνωση του προγράμματος μελέτης στο σπίτι
33. Αναγκαιότητα συνεργασίας με το σχολείο και με άλλες ειδικότητες
34. Η παράλληλη τάξη και η συνεργασία με το ειδικό σχολείο
35. Συμβουλευτική στους εκπαιδευτικούς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία
36. Μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία στην ενήλικη ζωή
Πληροφορίες Συμμετοχής:
– Συνολική Διάρκεια: 150 ώρες, Έναρξη: Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012 – Λήξη Σάββατο 25 Μαΐου 2013
– Ειδικές Τιμές για Φοιτητές
Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 210-6859383
Στοιχεία Διεξαγωγής
Έναρξη: 20/10/2012
Λήξη: 25/05/2013
Πόλη: ΑΘΗΝΑ
Tόπος: Σπάρτης 22, Χαλάνδρι