Οι Ελληνες οι πιο απαισιόδοξοι Ευρωπαίοι

Απαισιόδοξοι για το μέλλον της χώρας τους αλλά και για το μέλλον της ΕΕ εμφανίζονται οι Έλληνες πολίτες σύμφωνα με το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο (σ.σ. έρευνα κοινής γνώμης που έγινε το φθινόπωρο του 2015 μετά από αίτημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής).

Τα στοιχεία της έρευνας κατατάσσουν την Ελλάδα στις χώρες με τη χειρότερη ποιότητα ζωής στην ΕΕ, σύμφωνα με τις απόψεις των πολιτών της χώρας.

Στο ελληνικό τμήμα της έρευνας συμμετείχαν 1.002 πολίτες από αντιπροσωπευτικές περιοχές της επικράτειας.

Σε εθνικό επίπεδο οι Έλληνες εμφανίζονται να μην εμπιστεύονται κανέναν από τους θεσμούς, οι οποίοι σε αξιολογική σειρά είναι οι εξής: πολιτικά κόμματα (EL 92% EU28: 78%), Βουλή των Ελλήνων (EL: 83% ΕU28: 64% αντίστοιχη εθνική Βουλή), η ελληνική κυβέρνηση (EL: 82% EU28: 66% αντίστοιχη εθνική κυβέρνηση), οι περιφερειακές και τοπικές δημόσιες αρχές (EL: 82% ΕU28: 51%).

Δυσπιστία εκφράζεται και για τα ΜΜΕ και συγκεκριμένα για την τηλεόραση (EL 80% υψηλότερο αρνητικό ποσοστό της έρευνας EU28: 47%), τον γραπτό Τύπο (ΕL: 65% υψηλότερο αρνητικό ποσοστό της έρευνας, EU28: 50%) και το ραδιόφωνο (EL: 61%, 2ο υψηλότερο ποσοστό μετά της Τουρκίας 66%, EU28: 36%). Πιο θετικά διακείμενοι φαίνεται να είναι οι Έλληνες ερωτηθέντες για το Διαδίκτυο, καθώς τείνουν να το εμπιστεύονται περισσότερο από το μέσο όρο των Ευρωπαίων (EL: 43% ΕU28: 35%) αν και για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκφράζεται δυσπιστία (EL: 51% Eu28: 55%).

Ως προς την εικόνα για την ΕΕ, προκύπτει ότι οι Έλληνες, περισσότερο από όλους τους ευρωπαίους πολίτες, εμφανίζονται απαισιόδοξοι για το μέλλον της Ευρώπης. Ανήσυχοι για την πορεία της ΕΕ είναι 7 στους 10 Έλληνες πολίτες εκτιμώντας ότι η ΕΕ έχει πάρει λάθος δρόμο. Σημαντική μερίδα της ελληνικής κοινής γνώμης εκφράζεται αρνητικά για την εικόνα της ΕΕ (EL 38% – EU28: 23%). Θετική εικόνα φαίνεται να έχει για την ΕΕ μόνο το 22% των Ελλήνων ερωτηθέντων. Θετικό πρόσημο στην εικόνα της ΕΕ προσδίδουν οι έννοιες/πρακτικές με τις οποίες την ταυτίζουν οι ερωτηθέντες και συγκεκριμένα με αυτή του ευρώ ως κοινού νομίσματος (EL 50%, EU28: 37%), της ελευθερίας να ταξιδεύουμε, να σπουδάζουμε και να εργαζόμαστε οπουδήποτε στην ΕΕ επιθυμούμε (EL 49% EU28: 49%), της ειρήνης (EL 28% EU28: 27%), της ισχυρής φωνής που έχει η ΕΕ σε παγκόσμιο επίπεδο (EL: 24% EU28: 22%) και της πολιτιστικής πολυμορφίας (EL 23% EU28: 28%). Δυσπιστία εκφράζεται απέναντι στο θεσμό της ΕΕ από 8 στους 10 Έλληνες. Το ποσοστό δυσπιστίας είναι στην Ελλάδα 81%. Οι Έλληνες δείχνουν και το χαμηλότερο ποσοστό εμπιστοσύνης (EL: 18%, EU28: 32%) μετά την Κύπρο 17%.

Όσον αφορά στην αίσθηση του «ανήκειν» στην ευρωπαϊκή οικογένεια, ένας στους δύο Έλληνες πολίτες δηλώνει ότι δεν αισθάνεται ως πολίτης της ΕΕ.

Όσον αφορά στην οικονομική κατάσταση και στην ποιότητα της ζωής, οι Έλληνες περισσότερο από όλους τους άλλους Ευρωπαίους πολίτες ομολογούν ότι η ποιότητα ζωής τους έχει υποτιμηθεί (EL: 92% ΕU28: 55%). Τα στοιχεία κατατάσσουν την Ελλάδα και τη Βουλγαρία στις χώρες με τη χειρότερη ποιότητα ζωής στην ΕΕ, τουλάχιστον σύμφωνα με τις απαντήσεις των ιδίων των πολιτών τους που ζουν εκεί. Επίσης 6 στους 10 Έλληνες είναι δυσαρεστημένοι από την καθημερινή τους ζωή ενώ την ίδια στιγμή 8 στους 10 Ευρωπαίους πολίτες δηλώνουν ευχαριστημένοι. Οι Έλληνες πολίτες δηλώνουν ότι τους τελευταίους 12 μήνες δυσκολεύτηκαν να πληρώσουν αθροιστικά τους λογαριασμούς που επιβαρύνουν σε μηνιαία βάση το νοικοκυριό τους (EL: 90% αθροιστικά, ΕU28: 36% αθροιστικά). Οι Έλληνες περισσότερο από όλους τους Ευρωπαίους πολίτες εκφράζουν το φόβο ότι τα χειρότερα για την οικονομία έπονται (EL: 70%, ΕU28: 46%).

Οι Έλληνες και Ευρωπαίοι πολίτες θεωρούν απαραίτητη τη λήψη μέτρων για την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης ανθρώπων από χώρες εκτός της ΕΕ. Η ελληνική κοινή γνώμη όμως δηλώνει ότι η Ελλάδα πρέπει να βοηθάει τους πρόσφυγες (EL: 85% EU28: 65%).

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close