Τέλη κυκλοφορίας με πάγιο και χρέωση ανά χιλιόμετρο

Αυξήσεις-φωτιά στους φόρους που επιβαρύνουν τις τιμές των καυσίμων και των λοιπών ενεργειακών προϊόντων τα οποία χρησιμοποιούνται για την κίνηση των αυτοκινήτων και των λοιπών οχημάτων προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, παρουσιάζοντας τις εισηγήσεις που εξετάζει η κυβέρνηση για τη ριζική αναμόρφωση της νομοθεσίας βάσει της οποίας καθορίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

Oπως αποκάλυψε ο κ. Αλεξιάδης μιλώντας το πρωί του Σαββάτου σε ενημερωτική εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, το υπουργείο Οικονομικών μελετά μια εισήγηση για τη ριζική αναμόρφωση του ισχύοντος συστήματος τελών κυκλοφορίας, η οποία προβλέπει, ουσιαστικά, τη μετακύλιση του φορολογικού βάρους από την απλή κατοχή στη χρήση των οχημάτων, μέσω της καθιέρωσης: α) μιας κλίμακας πάγιων ποσών τελών κυκλοφορίας, που θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με τα ποσά που ισχύουν σήμερα και β) των «αναλογικών» τελών κυκλοφορίας που θα επιβαρύνουν περισσότερο όσους φορολογούμενους χρησιμοποιούν συχνότερα τα οχήματά τους.

Η λογική του νέου συστήματος τελών κυκλοφορίας που εξετάζεται να εφαρμοστεί από το 2017 είναι η εξής: όσο περισσότερα χιλιόμετρα το χρόνο κάνει ένας κάτοχος αυτοκινήτου ή άλλου οχήματος τόσο περισσότερα «αναλογικά» τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνει μέσω μιας νέας πρόσθετης φορολογικής επιβάρυνσης στην κατανάλωση καυσίμων κίνησης, δηλαδή βενζίνης ή πετρελαίου ή υγραερίου ή φυσικού αερίου, καθώς επίσης και στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, εφόσον πρόκειται για όχημα ηλεκτροκίνητο ή υβριδικό.

«Πρέπει να αντικαταστήσουμε όσα σημεία είναι άδικα στα τέλη κυκλοφορίας», τόνισε ο κ. Αλεξιάδης. Διευκρίνισε δε ότι: «Εξετάζουμε να υπάρχει ένα μικρό τέλος κυκλοφορίας σε όλους και το υπόλοιπο ποσό (σ.σ. των οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας) να συνδεθεί με τη βενζίνη. Αλλο αυτός που έχει ένα αμαξάκι να πηγαίνει στη δουλειά του κι άλλο εκείνος που κάνει πολλά χιλιόμετρα. Σκεφτόμαστε, επίσης, να υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα ειδική σήμανση για να βλέπουμε τα πάντα, αν έχει πληρώσει τα τέλη, αν είναι ασφαλισμένο κ.λπ.».

Ουσιαστικά, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Αλεξιάδης, οι αλλαγές που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών στη φορολογία των αυτοκινήτων προβλέπουν:

1. Την επιβολή αυξήσεων στη φορολογία των καυσίμων και των λοιπών ενεργειακών προϊόντων που χρησιμοποιούνται για την κίνηση των οχημάτων. Οι πρόσθετοι φόροι που θα επιβληθούν θα έχουν τη μορφή «αναλογικών» τελών κυκλοφορίας. Ουσιαστικά, θα επιβληθεί αύξηση φόρου στη βενζίνη και τα λοιπά καύσιμα και ενεργειακά προϊόντα βάσει των οποίων κινούνται τα οχήματα, με στόχο να επιβαρύνεται περισσότερο η χρήση τους. Τους μεγαλύτερους πρόσθετους φόρους θα τους πληρώνουν όσοι κινούν περισσότερο τα οχήματά τους ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, τα οποία καίνε περισσότερα καύσιμα, ενώ τους λιγότερους φόρους θα τους καταβάλλουν όσοι μετακινούν ελάχιστα ή καθόλου τα οχήματά τους.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close