Τρεις στους δέκα θα πληρώσουν ακριβότερα τέλη Ι.Χ.

Ακριβότερος είναι ο λογαριασμός για τα τέλη κυκλοφορίας Ι.Χ του 2016 που ήρθε σε περίπου 1,2 εκατομμύρια πολίτες, ενώ μόνο 840.000 φορολογούμενοι θα πληρώσουν λιγότερα. Για τους υπόλοιπους 2,2 εκατομμύρια κατόχους Ι.Χ. τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν στα ίδια επίπεδα.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών

1) Στην Ελλάδα κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή 4.223.970 Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα, συμβατικά και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Από αυτά, 3.835.491 έχουν ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στη χώρα μας πριν την 1η Νοεμβρίου 2010, ενώ τα υπόλοιπα 388.479 έχουν τεθεί σε κυκλοφορία στην Ελλάδα από την 1η-11-2010 μέχρι και σήμερα.

2) Από τα 4.223.970 ΙΧ αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα:

α) τα 1.195.794 (ποσοστό 28,31% του συνόλου) επιβαρύνονται με αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας.

β) τα 843.335 (19,97% του συνόλου) ευνοούνται με μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας

γ) τα υπόλοιπα 2.184.841 (51,72% του συνόλου) δεν έχουν καμία μεταβολή στα τέλη κυκλοφορίας του 2016.

3) Από τα 3.835.491 Ι.Χ. αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν την 1-11-2010 (ή μέχρι τις 30-10-2010):

α) 834.417 επιβαρύνονται με αυξήσεις 4,55% έως 6,67% στα τέλη κυκλοφορίας του 2016. Πρόκειται για αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.357 κυβικών εκατοστών, τα οποία κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1-1-2006 μέχρι την 30η Οκτωβρίου 2010.

β) 843.335 ευνοούνται με μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται, ειδικότερα, για:

– 100.295 ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών που ταξινομήθηκαν και κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το 2001 έως το 2005, για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 μειώνονται κατά 4,55%.

– 743.040 ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.357 κυβικών εκατοστών που ταξινομήθηκαν και κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν το 2001, για τα οποία ισχύουν μειώσεις κατά 5,66%-6,82% στα τέλη κυκλοφορίας του επομένου έτους.

γ) 2.157.739 ΙΧ αυτοκίνητα παραμένουν στα ίδια ποσά τελών κυκλοφορίας με πέρυσι, δηλαδή δεν επιβαρύνονται με αυξήσεις αλλά ούτε και ευνοούνται με μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται, ειδικότερα, για:

– 615.343 ΙΧ αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.357 κυβικά εκατοστά που έχουν ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν το 2001

-1.186.977 ΙΧ με κινητήρες έως 1.928 κυβικά εκατοστά που έχουν ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το 2001 έως το 2005.

-354.919 ΙΧ με κινητήρες έως 1.357 κυβικά εκατοστά που έχουν ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την χρονική περίοδο από το 2006 μέχρι και σήμερα.

3) Από τα 388.479 Ι.Χ. αυτοκίνητα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία στην Ελλάδα από την 1η-11-2010 μέχρι και σήμερα και για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων:

α) 27.102 Ι.Χ. εξακολουθούν να απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Σ’ αυτή την περίπτωση ανήκουν όσα Ι.Χ. εκπέμπουν έως και 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

β) 88.955 Ι.Χ. επιβαρύνονται για πρώτη φορά με τέλη κυκλοφορίας, τα οποία ανέρχονται σε 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα. Πρόκειται για αυτοκίνητα που εκπέμπουν ρύπους πάνω από 90 και μέχρι 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

γ) 272.422 Ι.Χ. επιβαρύνονται με αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 8,88% έως 9,4%. Πρόκειται για αυτοκίνητα που εκπέμπουν ρύπους άνω των 100 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close