Νέο “μετρητή” για τους φόρους και τα τέλη στα αυτοκίνητα σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών. Κριτήριο θα είναι όχι ο κυβισμός, αλλά η εμπορική αξία που θα καθορίζει το ύψος του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας, καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, βάση για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου θα είναι πλέον η λιανική τιμή πώλησης και όχι ο κυβισμός, και η οποία θα καθορίζει το ύψος του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης.
Δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει πολύ λιγότερα τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.
Οι αλλαγές θα έρθουν από το 2016 και θα αφορούν σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα), ενώ για τα παλιότερα δεν είναι σαφές τί θα γίνει – εξετάζεται πάντως το ενδεχόμενο να υπολογίζονται με βάση την αξία που προκύπτει από την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Εκτός απ’ την αλλαγή στον υπολογισμό των τελών με βάση την εμπορική αξία, υπάρχουν και άλλες δύο αλλαγές στη φορολόγηση με βάση τον συνολικό αριθμό ΙΧ ανά νοικοκυριό, αλλά και το άθροισμα των κυβικών ανά νοικοκυριό.