Τα επόμενα 24ωρα αναμένεται να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το αν θα εφαρμοστεί και φέτος η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για το «καλάθι της Σαρακοστής» στα σούπερ μάρκετ ενόψει της Καθαράς Δευτέρας κι ενώ η πλειοψηφία των ελληνικών νοικοκυριών προσπαθεί να διαχειριστεί την οικονομική στενότητα στην οποία έχει περιέλθει μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα πληθωριστικών πιέσεων, όπου τα τρόφιμα βρέθηκαν για μήνες ολόκληρους στο επίκεντρο του κύματος ανατιμήσεων.
«Είναι κάτι που το συζητάμε. Πολύ σύντομα θα ληφθεί και η οριστική απόφαση», σχολίαζαν στο insider.gr κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης, τονίζοντας πως σε κάθε περίπτωση θα υπάρξουν και οι σχετικές ανακοινώσεις.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι το «καλάθι της Σαρακοστής» έχει στόχο την κάλυψη των ιδιαίτερων διατροφικών αναγκών των καταναλωτών κατά την περίοδο της νηστείας. Πρόκειται επί της ουσίας για μια παραλλαγή της πρωτοβουλίας που αφορά στο «καλάθι του νοικοκυριού», με το τελευταίο να εμπλουτίζεται προσωρινά με νηστίσιμα τρόφιμα που παραδοσιακά επιλέγουν οι καταναλωτές την περίοδο της Σαρακοστής, προκειμένου να συνεχιστεί η προσπάθεια συγκράτησης των ανατιμήσεων.
«Εκτιμώ ότι θα έχουμε και φέτος «καλάθι της Σαρακοστής», αν και πρόκειται για απόφαση του υπουργείου», ανέφερε στο insider.gr κορυφαίος παράγοντας του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, αποκαλύπτοντας ωστόσο πως έχει ήδη ζητηθεί από τα σούπερ μάρκετ να προσκομίσουν στο υπουργείο Ανάπτυξης στοιχεία για την πορεία του περυσινού «καλαθιού της Σαρακοστής».
Πέρυσι και επί υπουργίας Κώστα Σκρέκα, το εν λόγω μέτρο τέθηκε σε ισχύ από τις 13 Μαρτίου έως και τις 4 Μαΐου 2024, ενώ σε αυτό είχαν ενταχθεί ο χαλβάς, οι νηστίσιμες Σαλάτες (αλοιφές – μελιτζανοσαλάτες, ταραμοσαλάτες κ.α.), καθώς και τα κατεψυγμένα θαλασσινά.
«Εάν υπάρξει και φέτος καλάθι, οι τιμές αναμένεται να κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι», έσπευσε δε να σχολιάσει ο ίδιος παράγοντας, εκτιμώντας πως ο καταναλωτής δεν θα βρεθεί αντιμέτωπος με αρνητικές εκπλήξεις στο ράφι σε ό,τι αφορά τα σαρακοστιανά.
Ερωτηματικό η ανταπόκριση των καταναλωτών
Στην περίπτωση που η σχετική πρωτοβουλία ισχύσει και φέτος, μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η ανταπόκριση των καταναλωτών, καθώς ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων διατείνεται εδώ και καιρό πως το ενδιαφέρον των νοικοκυριών για το «καλάθι του νοικοκυριού» και όλες τις παραλλαγές του (Χριστουγέννων, Σαρακοστής, Πάσχα κ.α.) έχει «ξεφουσκώσει». «Τα καλάθια έχουν επιτελέσει το έργο τους», δήλωνε πρόσφατα έτερος παράγοντας της οργανωμένης λιανικής τροφίμων, σημειώνοντας πως πλέον για την εν λόγω δράση δεν συζητούν παρά το υπουργείο, τα σούπερ μάρκετ και οι δημοσιογράφοι, αλλά όχι πια οι καταναλωτές.