Στη θεσμοθέτηση νέων μέτρων και στα τρόφιμα, κατ’ επέκταση των ήδη εφαρμοσθέντων ρυθμίσεων σε απορρυπαντικά, καθαριστικά, είδη προσωπικής υγιεινής και βρεφικές πάνες, προχωράει η κυβέρνηση σύμφωνα με υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη.Tο μέτρο με βάση το οποίο μπήκε κόφτης 30% στις παροχές των προμηθευτών προς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με στόχο να μεταφερθεί το όφελος στις τιμές ραφιού προς τον καταναλωτή, θα εφαρμοστεί και σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων όπου παρουσιάζεται εντατικός ρυθμών προωθητικών ενεργειών. Το επικείμενο μέτρο θα αφορά ειδικότερα σε προϊόντα όπως για παράδειγμα ο καφές, το γιαούρτι και τα ζυμαρικά, όπου παρατηρείται εντατική πολιτική προσφορών, τόσο με τη μορφή ποσοστού έκπτωσης, όσο και με τη μορφή του «1+1 δώρο”.
Σκοπός των μέτρων που θα εφαρμοστούν και στα τρόφιμα – ενώ ήδη έχουν τεθεί σε εφαρμογή για απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες και καθαριστικά σπιτιού – είναι να περιοριστούν οι εικονικές εκπτώσεις όπου αρκετές εταιρείες και κυρίως πολυεθνικές, χρησιμοποιούν για να επικοινωνήσουν με τους καταναλωτές και να τους προσελκύσουν να αγοράσουν τα προϊόντα τους.
Δεδομένου ότι ένα σημαντικό μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας σε βασικά καταναλωτικά αγαθά λειτουργεί υπό το καθεστώς των προωθητικών ενεργειών στη χώρα μας και ο καταναλωτής έχει εκπαιδευτεί να αναζητά τις προσφορές αυτές στα ράφια, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο οι ανατιμήσεις μεταφέρονται στις τιμές με έκπτωση και όχι στις αρχικές, όπου θα γινόταν αμέσως εμφανείς και αντιληπτές από τους πελάτες. Για το θέμα πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης αναφέρουν ότι ήδη η εικόνα από την εφαρμογή του σχετικού μέτρου στα απορρυπαντικά είναι ικανοποιητική, επισημαίνοντας ότι περιορίστηκαν οι πλασματικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό. Επισημαίνουν ότι πολλές επιχειρήσεις, επειδή δεν μπορούν να μειώσουν τις προσφορές στις οποίες έχουν εκπαιδεύσει τους πελάτες τους, αναγκάζονται να μειώσουν και τις τιμές μετά την έκπτωση, προκειμένου να αποφύγουν το ενδεχόμενο συρρίκνωσης των πωλήσεών τους.
Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Διαφορετικές οι συνθήκες στα απορρυπαντικά σε σχέση με τα τρόφιμα
Σε επικοινωνία που είχαμε για το θέμα με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ, Απόστολο Πεταλά, αναφέρει ότι «οι συνθήκες που υφίστανται στις κατηγορίες όπως απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας και περιποίησης σπιτιού δεν μπορούν να εφαρμοστούν στα τρόφιμα γιατί στις κατηγορίες αυτές υπήρχε προτεινόμενη τιμή στους τιμοκαταλόγους και τελική τιμή που προέκυπτε μετά από μεγάλες προσφορές στη διάρκεια του έτους και μάλιστα με μεγάλη ένταση. Στα τρόφιμα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο έτσι ώστε να παρουσιαστεί και ουσιαστικό αποτέλεσμα».
«Τα τρόφιμα δεν υλοποιούν καθεστώς σε όλη τη διάρκεια του έτους με τη μορφή του 1+1 δώρο ή εκπτώσεις που αγγίζουν έως και το 50%, όπως συμβαίνει στα απορρυπαντικά. Θα συζητήσουμε καλόπιστα με την κυβέρνηση και το υπουργείο Ανάπτυξης εφόσον χρειαστεί και θα εξηγήσουμε ότι τα δεδομένα στην περίπτωση των τροφίμων είναι εντελώς διαφορετικά. Εφόσον εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο και στα τρόφιμα θα εξετάσουμε πώς θα το διαχειριστούμε».
Σε ό,τι αφορά την πορεία του πληθωρισμού στην Ευρωζώνη ήταν πτωτική τον Μάρτιο σε αντίθεση με την Ελλάδα όπου κινήθηκε ανοδικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που δημοσιεύθηκαν, ο δείκτης τιμών καταναλωτή στη χώρα μας κινήθηκε τον Μάρτιο με ρυθμό 3,4% από 3,2% τον Φεβρουάριο. Στην ευρωζώνη ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή επιβράδυνε στο 2,4% ετησίως από το 2,6% του Φεβρουαρίου, την ώρα που η μέση εκτίμηση των αναλυτών προέβλεπε ότι θα διατηρούνταν αμετάβλητος.