Αλλάζει άρδην η διαδικασία χορήγησης των βεβαιώσεων Μητρώου που εκδίδονται από το πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ. Σήμερα οι φορολογούμενοι, όταν υποβάλλουν μια δήλωση Μητρώου (Δ210 ή Δ211) και μετά την καταχώριση των στοιχείων αυτής στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ, λαμβάνουν τη σχετική βεβαίωση.
Ωστόσο, αν για κάποιο λόγο οι φορολογούμενοι χρειάζεται σήμερα να προσκομίσουν σε υπηρεσία εκτός ΑΑΔΕ μία εκ των βεβαιώσεων που έλαβαν, αιτούνται την επανεκτύπωση αυτής. Σημειώνεται ότι μόνο το 2022 χρειάστηκε να γίνουν 20.000 επανεκτυπώσεις, με μέσο χρόνο διεκπεραίωσης τις 24 ημέρες ανά αίτηση, από 36 ημέρες το 2021.
Με τη νέα διαδικασία δεν θα απαιτείται η επανεκτύπωση των βεβαιώσεων για 20 περιπτώσεις. Μάλιστα για την επαλήθευση των συγκεντρωτικών στοιχείων θα εκδίδεται κωδικός γρήγορης απόκρισης (Quick Response Code).
Συγκεκριμένα δεν θα απαιτείται η υποβολή αίτησης για τις εξής περιπτώσεις:
1. Βεβαίωση απόδοσης ΑΦΜ.
2. Βεβαίωση μεταβολής ατομικών στοιχείων φυσικού προσώπου.
3. Βεβαίωση διόρθωσης προσωπικών στοιχείων φυσικού προσώπου.
4. Βεβαίωση έναρξης εργασιών φυσικού προσώπου επιτηδευματία.
5. Βεβαίωση μεταβολής εργασιών φυσικού προσώπου επιτηδευματία.
6. Βεβαίωση μεταβολής εργασιών φυσικού προσώπου επιτηδευματία, βεβαίωση εγκαταστάσεων εσωτερικού.
7. Βεβαίωση εγκαταστάσεων εξωτερικού.
8. Βεβαίωση διακοπής εργασιών φυσικού προσώπου επιτηδευματία.
9. Βεβαίωση έναρξης υπό ίδρυση φυσικού προσώπου.
Το 2022 έγιναν 20.000 επανεκτυπώσεις, με μέσο χρόνο διεκπεραίωσης τις 24 ημέρες ανά αίτηση.
10. Βεβαίωση μεταβολής υπό ίδρυση φυσικού προσώπου.
11. Βεβαίωση διακοπής υπό ίδρυση φυσικού προσώπου.
12. Βεβαίωση έναρξης εργασιών μη φυσικού προσώπου (νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων).
13. Βεβαίωση μεταβολής εργασιών μη φυσικού προσώπου (νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων).
14. Βεβαίωση μεταβολής εργασιών μη φυσικού προσώπου, βεβαίωση εγκαταστάσεων εσωτερικού.
15. Βεβαίωση διακοπής εργασιών μη φυσικού προσώπου.
16. Βεβαίωση έναρξης υπό ίδρυση μη φυσικού προσώπου.
17. Βεβαίωση μεταβολής υπό ίδρυση μη φυσικού προσώπου.
18. Βεβαίωση διακοπής υπό ίδρυση μη φυσικού προσώπου.
19. Βεβαίωση ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως πωλήσεων αγαθών και παροχών τηλεπικοινωνιακών, ραδιοτηλεοπτικών και ηλεκτρονικά παρεχόμενων (ΤΒΕ) υπηρεσιών προς άλλα κράτη-μέλη.
20. Βεβαίωση απενεργοποίησης ΑΦΜ.
Παράλληλα, εντός του έτους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διεύρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών με την εφορία για πληρωμές, συμψηφισμούς και επιστροφές φόρων. Συγκεκριμένα, εντός του 2023 θα αναπτυχθούν εφαρμογές (applications) κινητών συσκευών για πρόσβαση σε υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, ενώ ταυτόχρονα θα αυτοματοποιηθεί πλήρως η διαδικασία πίστωσης των υπερεισπράξεων στους λογαριασμούς των φορολογουμένων ή συμψηφισμού με άλλες οφειλές τους, χωρίς την παρεμβολή οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας.
Επίσης θα τεθεί σε λειτουργία το αυτοματοποιημένο σύστημα επιστροφών φόρου και η ψηφιακή έκδοση φορολογικής ενημερότητας σε περιπτώσεις οφειλής, με κριτήριο το προφίλ οφειλετών. Το μεγαλύτερο όμως έργο που τίθεται σε ισχύ αφορά τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Με τον τρόπο αυτό, Υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ εκτιμούν ότι θα περιορισθεί αισθητά η φοροδιαφυγή. Στις αρχές Ιουνίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών με τα POS σε όλα τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων.