Μόλις 2 στους 10 καταναλωτές θεωρεί ότι το καλάθι του νοικοκυριού είναι χρήσιμο, ενώ περίπου 6 στους 10 εκτιμούν ότι πρέπει να ενταχθούν περισσότεροι κλάδοι στο καλάθι όπως τα κρεοπωλεία και τα αρτοποιεία. Την ίδια στιγμή, στη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας εφαρμογής του 4 στους 10 καταναλωτές έχουν αγοράσει προϊόντα που εντάσσονται στο καλάθι του νοικοκυριού.
Τα παραπάνω αποτελούν, μεταξύ άλλων, ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) από τις 8 έως τις 11 Νοεμβρίου σε δείγμα 1.000 καταναλωτών.
Πιο συγκεκριμένα, το 22%, δηλώνει ότι το καλάθι του νοικοκυριού είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι), αλλά συγχρόνως το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι όπως κρεοπωλεία και αρτοποιία.
Το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Η ανταπόκριση
Όσον αφορά την ανταπόκριση που είχε από το καταναλωτικό κοινό η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, το πρώτο 10ήμερο της λειτουργίας της το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι. Το 15% έχει πραγματοποιήσει 1 επίσκεψη, το 11% 2 επισκέψεις, το 7% 3 επισκέψεις και το υπόλοιπο 6% 4 επισκέψεις ή περισσότερες.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι αν και η πλειοψηφία του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το καλάθι, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7-10 ημέρες που υλοποιείται. Άρα, συμπεραίνουν οι συντάκτες της έρευνας, αναμένεται αυτά τα ποσοστά να αυξηθούν στο μέλλον.
Εξοικονόμηση
Το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65€ έναντι 93,35€ του συνόλου. Αυτό αποδίδεται πιθανόν στην τάση ότι το καλάθι επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη, οι οποίοι έχουν χαμηλότερες δαπάνες στο σουπερμάρκετ, αλλά και την εξοικονόμηση από τα γενικώς φθηνά προϊόντα του καλαθιού.
Παρά τις μικρές διαφορές, η διείσδυση του καλαθιού φαίνεται προς το παρόν να είναι μεγαλύτερη στην Αττική 42% έναντι της Θεσσαλονίκης 38% και της υπόλοιπης Ελλάδας 37%.
Άλλαξαν σούπερ μάρκετ
Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, 18% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.
Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί.