Αρχίζουν από τη Δευτέρα (25/01), η υποβολή αιτήσεων στην πλατφόρμα του προγράμματος «Εξοικονομώ – Αυτονομώ» σε τέσσερις Περιφέρειες. Έτσι, με τεχνικές αλλαγές που στόχο έχουν να κάμψουν τις αντιδράσεις του τεχνικού κόσμου περί διαβλητού της διαδικασίας ξανανοίγει όπως είχε ήδη ανακοινωθεί.
Η αρχή θα γίνει με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ στις 27 Ιανουαρίου ξεκινά η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και στις 29 Ιανουαρίου για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, η έναρξη υποβολής αιτήσεων θα γίνει την 1η Φεβρουαρίου 2021. Η υποβολή των αιτήσεων που αφορούν σε Πολυκατοικίες (Τύπος Α & Β) θα ξεκινήσει από τις 3 Φεβρουαρίου 2021 σε όλη την επικράτεια.
Η ώρα έναρξης της διαδικασίας, παραμένει ως είχε, στις 10.00 πμ ενώ όπως επισημαίνει το υπουργείο, έπειτα από την αξιολόγηση ζητημάτων που ετέθησαν στο από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) και για την απρόσκοπτη λειτουργία της πλατφόρμας λόγω των έκτακτων περιοριστικών μέτρων για την πανδημία του Covid – 19, αποφασίστηκε να γίνουν τεχνικές προσαρμογές για την ομαλότερη ροή των αιτήσεων.
Ειδικότερα:
- Ορίζεται διάστημα πέντε λεπτών ως ελάχιστος χρόνος από τη δημιουργία της αίτησης έως την υποβολή της.
- Βελτιώνονται επιμέρους σημεία που αφορούν στην πληροφόρηση που λαμβάνουν οι χρήστες κατά την συμπλήρωση στοιχείων και τη διενέργεια των εσωτερικών ελέγχων του πληροφοριακού συστήματος.
- Διευκολύνονται οι υποβολές αιτήσεων για τις πολυκατοικίες Α και Β τύπου, μεταθέτοντας την υποχρέωση υποβολής στοιχείων τραπεζικού λογαριασμού σε μεταγενέστερο χρονικό σημείο.
Υπενθυμίζεται ότι το ύψος του διαθέσιμου προϋπολογισμού για κάθε Περιφέρεια διαμορφώνεται ως εξής:
- Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης – 74 εκατ. ευρώ.
- Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας – 73,5 εκατ. ευρώ.
- Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας – 130 εκατ. ευρώ.
- Περιφέρεια Θεσσαλίας – 84 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι αλλάζει και απλοποιείται η διαδικασία υποβολής αιτήσεων στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ – Αυτονομώ» για την περίπτωση των πολυκατοικιών, καθώς όπως προκύπτει από τη σχετική απόφασή του νέου υπουργού Περιβάλλοντος, Κώστα Σκρέκα, δε θα απαιτείται πλέον το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού συνδεδεμένου με το ΑΦΜ της πολυκατοικίας προκειμένου να υποβληθεί η αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα https://exoikonomo2020.gov.gr, καθώς το σχετικό εδάφιο έχει απαλειφθεί.
Στη νέα απόφαση ορίζεται ότι «Μετά τη λήψη σχετικής απόφασης στη γενική συνέλευση της πολυκατοικίας για την έκδοση αριθμού φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) <διαχείρισης πολυκατοικίας> για τους κοινόχρηστους χώρους και την επιλογή του χρηματοπιστωτικού οργανισμού συνεργασίας για τη λήψη δανείων ή και την πληρωμή των δαπανών, υποβάλλονται οι αιτήσεις των ιδιοκτητών και μία αίτηση <ως σύνολο κτηρίου> του εκπροσώπου της πολυκατοικίας στο πληροφοριακό σύστημα της διαδικτυακής πύλης του Προγράμματος https://exoikonomo2020.gov.gr, καταχωρώντας όλα τα ζητούμενα στοιχεία».