Στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος εξετάζουν το ενδεχόμενο τα παλιά αυτοκίνητα να περνούν ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, αντί για δύο χρόνια.
Η ακριβής ηλικία των οχημάτων δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει καθώς οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι δύο: η μία αφορά σε οχήματα με ηλικίες πάνω από 10 έτη (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2010) και η δεύτερη αφορά σε οχήματα με ηλικία άνω των 15 ετών (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2005) αναφέρει το newsauto.gr.
Οι συγκεκριμένες προτάσεις συζητιούνται μεταξύ των στελεχών από συναρμόδια Υπουργεία που ασχολούνται με το μέλλον της αυτοκίνησης και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των ΚΤΕΟ ώστε να περνούν πραγματικά τα αυτοκίνητα που πρέπει ενώ όσα είναι επικίνδυνα να κόβονται.
Η έλευση από τα ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για τα οχήματα με ηλικίες 10 ή 15 ετών θα αποτελέσει και μάλλον το πρώτο αντικίνητρο για τους κατόχους των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων αυτοκινήτων ώστε να αποκτήσουν κάποιο νεότερο.
Ελεγκτές-ράμπο και από το υπουργείο Μεταφορών
Ο στόχος πάντως που έχει θέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση μηχανισμών ελέγχου για τα ΚΤΕΟ όπου τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι όλα τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο είναι σε άριστη κατάσταση με αποτέλεσμα να κόβονται ελάχιστα οχήματα με επικίνδυνες ελλείψεις.
Το 2017 στην Ελλάδα κόπηκαν μόλις 45 αυτοκίνητα σε περίπου 2 εκατ. τεχνικούς ελέγχους ενώ το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας μόλις 46 αυτοκίνητα κόπηκαν σε 1,9 εκατ. τεχνικούς ελέγχους και το 2015 «κόπηκαν» 68 αυτοκίνητα σε σχεδόν 2 εκατ. ελέγχους.
Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων διαπιστώνει κανείς πως σε σύνολο 4,6 εκατ. οχημάτων, εκ των οποίων το 50% πρέπει να περνά κατά μέσο όρο από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, θα έπρεπε να ελέγχονται 2,5 εκατ. οχήματα ετησίως αλλά αντ’ αυτού από τα ΚΤΕΟ πέρασαν μόλις ούτε 2 εκατ. οχήματα το 2017.
Πέραν των οχημάτων με τις επικίνδυνες ελλείψεις που ήταν μόλις 47 το 2017 καταγράφηκαν 95.154 οχήματα με σοβαρές ελλείψεις έναντι 75.265 οχημάτων το 2016 και 105.025 αυτοκινήτων το 2015. Δηλαδή το 2017 μόλις το 4,77% του στόλου των οχημάτων που επισκέφθηκαν κάποιο ΚΤΕΟ έφυγαν με σοβαρές ελλείψεις και αναγκαστικά έπρεπε να ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο.