Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, την εβδομάδα από τις 9 έως τις 15 Μαρτίου, την τρίτη δηλαδή εβδομάδα με κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα, κατά την οποία ανακοινώθηκε το κλείσιμο των σχολείων, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 αυξήθηκαν κατά 95,7%. Πρόκειται για πρωτοφανή αύξηση σε ετήσια βάση και οφείλεται στη μαζική προσέλευση καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, ειδικά το διήμερο 13 και 14 Μαρτίου. Μέσα σε αυτή την εβδομάδα ο τζίρος των σούπερ μάρκετ με βάση τις 340 βασικές κατηγορίες προϊόντων αυξήθηκε από 98,08 εκατ. ευρώ πέρυσι σε 191,92 εκατ. ευρώ φέτος. Η αύξηση του τζίρου σε 41 κατηγορίες ειδών καθαρισμού – απολύμανσης του σπιτιού είναι 155%, ακολουθούν με αύξηση του τζίρου κατά 134% οι 45 κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και με 87% οι 168 κατηγορίες τροφίμων.
Τις τρεις πρώτες εβδομάδες από την εμφάνιση του ιού στη χώρα μας, δηλαδή το διάστημα από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 15 Μαρτίου 2020, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση 35,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019, με τον τζίρο από 340 βασικές κατηγορίες προϊόντων να πλησιάζει το μισό δισεκατομμύριο, στα 464,76 εκατ. ευρώ, από 341,95 εκατ. ευρώ το 2019.
H εκτόξευση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ λόγω κορωνοϊού είχε ως συνέπεια να αλλάξει συνολικά η εικόνα για τον τζίρο στον κλάδο. Ετσι, ενώ ο Ιανουάριος είχε κλείσει με μια σχετικά χαμηλή αύξηση του τζίρου, 3,4% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019, και τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Φεβρουαρίου οι πωλήσεις σημείωναν ασθενικούς ρυθμούς ανάπτυξης (2,8%, 1,6% και 0,8%), η συνέχεια ήταν πέραν οποιωνδήποτε προβλέψεων. Συνολικά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές του έτους έως τις 15 Μαρτίου 2020 καταγράφουν συνολική αύξηση 12,1%.
Την τρίτη εβδομάδα με κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων πάνω από 100% σε 19 κατηγορίες προϊόντων, ενώ σε 60 κατηγορίες προϊόντων η αύξηση των πωλήσεων σε ετήσια βάση ήταν άνω του 51%. Τις τρεις πρώτες θέσεις κατέλαβαν τα υγρομάντιλα (518,3%), το οινόπνευμα (457%) και τα αντιβακτηριακά μαντίλια (402,7%), ενώ σχεδόν διπλασιάστηκαν (αύξηση 98,6%) ακόμη και οι πωλήσεις του τόνου σε κονσέρβα.