Στο στόχαστρο των αρμόδιων υπηρεσιών αναμένεται να μπει ο χώρος των καυσίμων, με σκοπό να περιοριστούν τα διαφυγόντα κέρδη από τη λαθραία διακίνηση και τη νοθεία που σε πολλές περιπτώσεις χτυπάει κόκκινο.
Μέσα λοιπόν στο επόμενο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες μας, θα ξεκινήσουν πιο αυστηροί έλεγχοι στα πρατήρια και σε όλο το σύστημα διανομής και διάθεσης των καυσίμων στη χώρα μας. Παράλληλα, οι προσπάθειες της κυβέρνησης, θα αφορούν και στη «βελτιστοποίηση» του συστήματος εισροών-εκροών, με στόχο και πάλι τον καλύτερο έλεγχο, από την πρώτη ύλη που καταφθάνει στα διυλιστήρια μέχρι τον τελικό καταναλωτή που ανεφοδιάζεται στο πρατήριο.
Αυτό θα συμβεί γιατί η έως τώρα εμπειρία έχει δείξει πως σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων είναι εφικτό να γίνει νοθεία στο προϊόν ή λαθραία πώληση που συνεπάγεται απώλειες μεγάλων ποσών για τα κρατικά ταμεία. Μένοντας στον τομέα της νοθείας οι παράνομες ενέργειες μπορούν να γίνουν με δύο τρόπους:
1) Τοποθέτηση super αμόλυβδης σε απλή (αντίστοιχα και στα προϊόντα πετρελαίου)
2) Πρόσμιξη χρησιμοποιημένων λιπαντικών ή νερού σε ποσότητες καυσίμου
3) Πώληση καυσίμων χαμηλής φορολογίας με αποχρωματισμό και εξουδετέρωση των ιχθηθετών
4) Χρήση παράνομων χώρων αποθήκευσης καυσίμου
Τι ζημιές προκαλούνται από τα νοθευμένα καύσιμα
Αμόλυβδη βενζίνη: Μια σπάνια αλλά επιβλαβής νοθεία για την αμόλυβδη είναι η προσθήκη ουσιών όπως το τολουόλιο ή αλκοόλες. Σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση αυξάνεται και καταστρέφονται σταδιακά πολλά από τα εσωτερικά μέρη του μοτέρ. Αντίστοιχα αποτελέσματα έχουμε και από την παρουσία νερού στα καύσιμα (συνήθως το βλέπουμε σε περιπτώσεις πετρελαίου κίνησης).
LRP (Νέα σούπερ βενζίνη με υποκατάστατο μόλυβδου): Σε αυτή την περίπτωση έχουμε προσθήκη αμόλυβδης βενζίνης σε ποσότητες καυσίμου με υποκατάστατο μολύβδου για αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας. Έτσι, κάτω από αυτές τις συνθήκες, έχουμε φθορά των εδρών στις βαλβίδες και κατ’ επέκταση στο μπλοκ του κινητήρα.
ΠΗΓΗ: newsauto