Μπορεί να καθυστέρησε να βγει η απόφαση που μειώνει 50% το επίδομα θέρμανσης για την χειμερινή περίοδο 2017-2018, το υπουργείο Οικονομικών όμως αποφάσισε να αυξήσει αναδρομικά το επίδομα της περσινής περιόδου (!) ώστε πάρουν κάτι παραπάνω και για φέτος και για πέρυσι οι κάτοικοι ορεινών περιοχών της χώρας που το πληρώνουν ακριβότερα, αν και το χρειάζονται περισσότερο από άλλους στα πεδινά και τα νησιά.
Με απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και συνυπογράφει σύσσωμη η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, αλλάζουν αναδρομικά οι όροι της επιδότησης που δόθηκε πέρυσι.
Η νέα απόφαση αυξάνει αναδρομικά κατά 50% την επιδότηση, ειδικά και μόνον για τις ορεινές περιοχές των νομών της Α’ Ζώνης επιδότησης (Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, Ευρυτανίας, Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Σερρών, Φλώρινας). Αντί 0,25 ευρώ που ίσχυε και πληρώθηκαν οι δικαιούχοι, η επιδότηση φτάνει στα 0,375 ευρώ το λίτρο. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι αν κάποιος κάτοικος των περιοχών αυτών έλαβε επιδότηση 500 ευρώ για το περσινό πετρέλαιο, θα λάβει τώρα και αναδρομικά άλλα 250 ευρώ, προκειμένου για άγαμο.
Έγγαμοι και μονογονεϊκές οικογένειες που επιδοτήθηκαν πέρυσι με 625 ευρώ, θα λάβουν και άλλα 312,50 ευρώ. Έτσι τα νέα ανώτατα όρια της περσινής επιδότησης για κατοίκους ορεινών χωριών της Α΄Ζώνης θα φτάσει πλέον στα 750 ευρώ και τα 937,50 ευρώ αντίστοιχα.
Ουσιαστικά, με την αναδρομική αύξηση στο περσινό επίδομα, οι κάτοικοι της Α΄Ζώνης δεν θα υποστούν την επικείμενη μείωση κατά 50%. Αντί να πάρουν 500 ευρώ πέρυσι και 500 φέτος, οι άγαμοι θα λάβουν 750 για πέρυσι και 250 ευρώ για φέτος, δηλαδή συνολικά 1.000 ευρώ σαν να μην μειώνεται φέτος η επιδότηση. Αντίστοιχα και οι έγγαμοι ή οι μονογονεϊκές οικογένειες θα λάβουν συνολικά 937,50 για το περσινό πετρέλαιο και 312,50 ευρώ για το φετινό, δηλαδή συνολικά 1.250 ευρώ, σαν να μη γινόταν φέτος μείωση 50% στο επίδομα.
Η Απόφαση προβλέπει ότι «τυχόν χρηματικά ποσά που θα προκύψουν από νέα εκκαθάριση καταβάλλονται έως 29-12-2017» προφανώς για να επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του 2017 και όχι του 2018 όπου πρέπει να επιτευχθεί διπλάσιο πρωτογενές πλεόνασμα σε σχέση με τον φετινό στόχο. Αυτό φαίνεται πως ήταν το εμπόδιο, να διατηρηθεί ειδικά για τις ορεινές περιοχές της Α΄Ζώνης το ίδιο με πέρυσι ποσό επιδότησης και για την περίοδο 2017-2018.
Αντιθέτως για όλους τους υπόλοιπους δικαιούχους του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, δεν αλλάζει τίποτα αναδρομικά από πέρυσι, αλλά επίκειται η επόμενη υπουργική απόφαση που θα μειώνει για όλους την επιδότηση στο μισό.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
ΠΟΛ 1215/2017
Τροποποίηση της ΠΟΛ.1189/14.12.2016 (ΦΕΚ Β’ 4076/2016) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και της Υφυπουργού Οικονομικών «Χορήγηση επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης και καθορισμός του ύψους, των δικαιούχων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας χορήγησης αυτού».
ΠΟΛ.1215/22.12.2017
(ΦΕΚ Β 4594/2017)
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ, Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98).
2. Τις διατάξεις του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α΄ 181).
3. Τις διατάξεις του π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 116).
4. Τις διατάξεις του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 210).
5. Τις διατάξεις του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (Α΄ 145).
6. Την αριθ. Υ172/2016 απόφαση του Πρωθυπουργού
«Καθορισμός σειράς τάξης των Υπουργείων» (Β΄ 3610).
7. Την αριθ. Υ5/2015 απόφαση του Πρωθυπουργού
«Σύσταση θέσεων Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Β΄ 204).
8. Την αριθμ. ΥΠΟΙΚ 0010218 ΕΞ2016 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Οικονομικών, Αικατερίνη Παπανάτσιου (Β΄ 3696).
9. Την αριθμ. Υ29/2015 απόφαση του Πρωθυπουργού περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη (Β’ 2168).
10. Την αριθμ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (Β΄ 130 και Β΄ 372), όπως τροποποιήθηκε με τις αριθ. Δ6Α 1125239/ΕΞ 2013 (Β΄ 2003) και Δ6Α 1196756 ΕΞ 2013 (Β΄ 3317).
11. Τις διατάξεις του ν.δ.356/1974 (ΦΕΚ 90/τ.Α΄).
12. Τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 1882/1990 (ΦΕΚ 43/τ.Α΄).
13. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/85/ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει».
14. Την περιπτ. α της παρ.2 του άρθρου 73 και της παρ. 9 του άρθρου 147 του ν. 2960/2001 (ΦΕΚ 265/τ.Α΄), όπως ισχύει, καθώς και το άρθρο 36 παρ. 8β του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α’).
15. Το άρθρο 23 του ν. 3427/2005 (ΦΕΚ 312/τ.Α’), όπως ισχύει.
16. Τις διατάξεις του ν. 4472/2017 (74/τ.Α’) περί, μεταξύ άλλων, «Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018 -2021».
17. Το άρθρο 1 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α΄), όπως ισχύει.
18. Τις διατάξεις του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167/τ.Α’).
19. Τις διατάξεις του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170/τ.Α’).
20. Τις διατάξεις του ν. 4223/2013 (ΦΕΚ 287/τ.Α’), όπως ισχύουν.
21. Την υποπαράγραφο Α.1 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις (Α΄ 85)».
22. Τις διατάξεις του μέρους Β, άρθρου 3, παρ. Γ, υποπαρ. 2.1, υποπερ. ια, του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94/τ.Β΄) «Συνταξιοδοτικές διατάξεις – Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της συμφωνίας». 23.Τηναριθμ. 1019446/113/0015/ΠΟΛ.1034/14.2.2008
25. Το γεγονός, ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, η οποία εκτιμάται στο ποσό των 15 εκατ. ευρώ που θα εγγραφεί για τον σκοπό αυτό στον τακτικό προϋπολογισμό έτους 2017 του ειδικού φορέα των Γενικών Κρατικών Δαπανών (Ε.Φ. 23-200/ ΚΑΕ 2732). Δεδομένου ότι το ύψος της συνολικής δαπάνης εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (δικαιούχους και καταναλώσεις πετρελαίου) τυχόν επιπλέον δαπάνη δύναται να καλυφθεί με μεταφορά πιστώσεων στον ανωτέρω ΚΑΕ του τακτικού προϋπολογισμού των Γενικών Κρατικών Δαπανών.
26. Την ανάγκη χορήγησης επιδόματος σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών πετρελαίου θέρμανσης εσωτερικής καύσης (DIESEL).
27. Την αριθμ. Δ5Α 1167754 ΕΞ 2012/5.12.2012 Α.Υ.Ο. με θέμα «Ανάθεση πληρωμής του επιδόματος θέρμανσης προς τους δικαιούχους-καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης εσωτερικής καύσης (DIESEL)» ΦΕΚ 3249 Β΄ 2012, αποφασίζουμε:
1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 3 της ΠΟΛ.1189/14.12.2016 (ΦΕΚ Β’ 4076/2016) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και της Υφυπουργού Οικονομικών, αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Στην Α’ κλιματική ζώνη, για κάθε λίτρο κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης χορηγείται ποσό επιδόματος 0,375 ευρώ και στις Β’, Γ’ και Δ’ κλιματικές ζώνες, για κάθε λίτρο κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης χορηγείται ποσό επιδόματος 0,25 ευρώ.».
2. Τυχόν χρηματικά ποσά που θα προκύψουν από νέα εκκαθάριση καταβάλλονται έως 29-12-2017.
3. Οι διατάξεις της παρούσας ισχύουν από τη δημοσίευσή της.