Taxis: Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, αλλάζουν τα έντυπα των δηλώσεων

Επιχειρώντας να ενσωματώσει όλες τις αλλαγές που θεσμοθετήθηκαν τα τελευταία χρόνια αλλά και να προετοιμάσει το έδαφος για την επόμενη ημέρα, το Taxis μπαίνει σε φάση ριζικής αναμόρφωσης, μετά από διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε, φέρνοντας τα πάνω- κάτω στην υποβολή δηλώσεων, στις σχέσεις πολίτη- Φορολογικής Διοίκησης και στους ελέγχους νέου τύπου.

Με βάση τη σύμβαση έργου, οι βασικές αλλαγές που έρχονται είναι οι εξής:

  • Ανασχεδιασμός  εντύπων  και  διαδικασιών:  Θα  αλλάξει  η  μορφή  των δηλώσεων  που  θα  πρέπει  να  υποβάλλονται  από  τους  πολίτες  και  τις επιχειρήσεις,  θα  καταργηθούν  ή/και  θα  συγχωνευθούν  έντυπα  και  θα δημιουργηθούν  νέα.  Οι  αλλαγές  αυτές  οδηγούν  σε  ευρύτερο ανασχεδιασμό  του    TAXIS  και  του  TAXISnet  καθώς  επηρεάζουν  τόσο τις  απαιτούμενες  ροές  εργασιών  στο  TAXIS  όσο  και  στο  user interface  για  τις  ηλεκτρονικές  υποβολές  μέσω  TAXISnet.  Ενδεικτικά αναφέρουμε  το  σχεδιασμό  και  ανάπτυξη  εφαρμογών  παραλαβής, εκκαθάρισης    της  δήλωσης    εντύπου  Ν,  της  αίτησης  επιστροφής πιστωτικού  υπολοίπου  μέσω  TAXISnet,  εφαρμογών   των μισθωτηρίων  και  συμφωνητικών,    την  αναμόρφωση  της  διαδικασίας επιστροφών  ΦΠΑ,  εφαρμογή  του  νέου  Κώδικα  Φορολογικής Διαδικασίας  όπως  ηλεκτρονική  κοινοποίηση  και  ο  υπολογισμός ημερήσιου  τόκου,  αυτοματοποίηση  διαδικασιών  όπως  της  επιστροφής φόρων,  αναμόρφωση  της  πιστοποίησης  και  των  εξουσιοδοτήσεων στο  TAXISnet.
  • •Ανάγκες  νέας  διαλειτουργικότητας  άντλησης  πληροφοριών  από  την πηγή:  Θα υλοποιηθούν  διασυνδέσεις  για:
  1. άντληση  πληροφοριών  φορολογικού  περιεχομένου  από  την πηγή  προκειμένου  να  είναι  εφικτή  η  υλοποίηση  νέων διασταυρώσεων  ή/και  η  κατάργηση  προσκόμισης  σχετικών βεβαιώσεων  από  τους  πολίτες  και  τις  επιχειρήσεις, προκειμένου  να  πιστοποιήσουν  ποσά  που  αναφέρονται  στις δηλώσεις  τους.
  2. άντληση  πληροφοριών  για  την  ολοκλήρωση υπαρχόντων  πληροφοριακών  συστημάτων  με  το    μητρώο φορολογουμένων,  όπως  για  παράδειγμα  διαλειτουργικότητα με  το  ΥΠΕΣ  κατά  την  απόδοση  Α.Φ.Μ.  και  την  μεταβολή προσωπικών  στοιχείων  ή  δημιουργία  νέων  μητρώων,  όπως μητρώου  πλοίων.
  • Ανάγκες  νέας  διαλειτουργικότητας  για  αυτεπάγγελτη  έκδοση βεβαιώσεων  και  πιστοποιητικών:  Θα  υλοποιηθούν  νέα  web  services για  αυτεπάγγελτη  έκδοση  βεβαιώσεων  και  πιστοποιητικών  από άλλους  φορείς  του  Δημοσίου  και  του  ευρύτερου  Δημοσίου  Τομέα, προκειμένου  να  απαλλαγεί  ο  πολίτης  από  την  απαίτηση  προσκόμισης «έντυπων»  βεβαιώσεων  και  πιστοποιητικών.  Οι  ανάγκες  αυτές γίνονται  ακόμα  πιο  επιτακτικές  καθώς  το  σύνολο  των  φορολογικών και  οικονομικών  συναλλαγών  θα  διεκπεραιώνεται  ηλεκτρονικά,  λόγω της  συγχώνευσης  των  Δ.Ο.Υ.
  • Ενοποίηση  TAXIS-TAXISnet.  Η  Μνημονιακή  υποχρέωση  για  συγχώνευση  του πλήθους Δ.Ο.Υ. καθιστά επιτακτική την ανάγκη  πλήρους ηλεκτρονικοποίησης  του  συνόλου  των  συναλλαγών  των  πολιτών  και  των επιχειρήσεων,  καθώς  δεν  θα  είναι  δυνατή  η  προσέλευση  τους  αυτοπροσώπως στις  Δ.Ο.Υ.  για  την  εξυπηρέτησή  τους.  Μέχρι  σήμερα,  το  TAXIS  αποτελεί  το back-office  φορολογικό  σύστημα  και  έχει  το  περιβάλλον  εξυπηρέτησης  του προσωπικού  των  Δ.Ο.Υ.  για  τις  συναλλαγές  των  πολιτών  και  των  επιχειρήσεων στις  κατά  τόπους  Δ.Ο.Υ.  Το  TAXISnet  παρέχει  μέχρι  σήμερα  εναλλακτικό  κανάλι εξυπηρέτησης  πολιτών  και  επιχειρήσεων  μέσω  διαδικτύου,  εναλλακτικό  κανάλι που  παρέχεται  για  υποσύνολο  των  δυνητικών  συναλλαγών  πολιτών  και επιχειρήσεων  με  τις  Δ.Ο.Υ.  ενώ  παράλληλα  βασίζεται  σε  Βάσεις  Δεδομένων  και διασυνδέσεις  του   TAXIS.  Με  τη  συγκεκριμένη  δράση,  θα  ενοποιηθούν ουσιαστικά  τα  δύο  πληροφοριακά  συστήματα  προκειμένου  το  σύνολο  των συναλλαγών  να  διεκπεραιώνεται  ηλεκτρονικά  με  ομοιόμορφο  τρόπο    μέσω  του TAXISnet  και  και  του  Taxis.  Ενδεικτικά  αναφέρουμε  την  τροποποίηση  και βελτίωση  της  εφαρμογής  των  παρακρατούμενων  φόρων    στο  ΤΑΧΙS,  ώστε  να ταυτιστεί  με  αυτή  του  TAXISNET.
  • Επερχόμενες  αλλαγές  στα  έντυπα  των  δηλώσεων  π.χ.  Εισοδήματος,  ΦΠΑ κ.λπ.:  Με  την  ψήφιση  του  όποιου  νέου  φορολογικού  συστήματος  θα υπάρξουν  αλλαγές  στα  έντυπα  της  φορολογίας  ή/και  θα  προστεθούν  νέα έντυπα.  Οι  αλλαγές  αυτές  επιφέρουν  την ανάγκη  αλλαγής  των  κανόνων  που  βασίζονται  σε  διασταυρώσεις  κωδικών των  Εντύπων  ενώ  θα  επέλθουν  αλλαγές  και  στην  Εφαρμογή  της  Διενέργειας των  Ελέγχων  καθώς  και  στην  Εφαρμογή  της  Διαχείρισης  των  Ελέγχων.
  • Υλοποίηση  νέων  τρόπων  ελέγχου  που  θα  προκύψουν  από  συμπλήρωση  ή  αντικατάσταση  τρεχουσών  διατάξεων  ή  από  ολοκληρωτικά  νέες  διατάξεις π.χ.  Έμμεσες  Τεχνικές  Ελέγχου  για  τις  Φορολογικές  Ελεγκτικές  Υπηρεσίες (Φ.Ε.Υ.),  διασταυρώσεις  τραπεζικών  δεδομένων  και  δεδομένων  τρίτων πηγών.  Είναι  ανάγκη  να    υλοποιηθούν  νέες  εφαρμογές  που  θα  υλοποιούν νέους  τρόπους  ελέγχου  και  διασταυρώσεις  για  νέες  πηγές  δεδομένων  στη διάθεση  της  Ανεξάρτητης  Αρχής  Δημοσίων  Εσόδων  (ενδεικτικά  αναφέρουμε   τους  νέους  τρόπους  ελέγχου  της  νεοσύστατης  Υπηρεσίας  ΥΕΔΔΕ,    τα δεδομένα  που  ανταλλάσσουν  τα  Κ-Μ  για  την  αποφυγή  της  φοροδιαφυγής, νέους  τρόπους  συναλλαγής  π.χ.  Ηλεκτρονικά  Τιμολόγια,  Φορολογική  Κάρτα, ηλεκτρονικό  εμπόριο  και  εν  γένει  πλαστικό  χρήμα,  έλεγχος  γραφείου, έλεγχος  Κεφαλαίου).
  • Υιοθέτηση  δεδομένων  άλλων  πρωτογενών  συστημάτων  –  Ανάγκες Διαλειτουργικότητας:  Στο  Data  Warehouse  του  ELENXIS  πρέπει  να προστεθούν  νέες  πηγές  δεδομένων,    για  τη  διασταύρωση  των  φορολογικών και  τελωνειακών  δεδομένων  του  με  δεδομένα  οικονομικού  ενδιαφέροντος από  άλλους  Φορείς  του  Ιδιωτικού  και  Δημόσιου  Τομέα.  Επιπρόσθετα,  οι άμεσες  αλλαγές  στο  TAXIS,  στο  TAXISNET   και  στο  ICINET  καθώς  και  στα υπόλοιπα  Πληροφοριακά  Συστήματα    και  εφαρμογές  της  Ανεξάρτητης  Αρχής θα  επιφέρουν  προσθήκες  και  αλλαγές  στην  υλοποίηση  της  ενημέρωσης  του Data  Warehouse  του  ELENXIS  αλλά  και  αλλαγές  στις  εφαρμογές  της Στόχευσης  και  της  Διενέργειας  των  Ελέγχων.
  • Υποστήριξη  έκτακτων  δράσεων  πάταξης  της  φοροδιαφυγής:  Το  ELENXIS καλείται  να  υποστηρίξει  τις  έκτακτες  δράσεις  φοροδιαφυγής.  Οι ομάδες  αυτές  λειτουργούν  αρκετές  φορές  διαφορετικά  σε  θέματα οργάνωσης  και  σύνδεσής  τους  με  άλλες  οργανωτικές  μονάδες  στην Ανεξάρτητη  Αρχή  π.χ.  αντιμετωπίζονται  ως  έκτακτες  Ελεγκτικές  Υπηρεσίες και αιτούνται  αρκετές  φορές  δικούς  τους  εξειδικευμένους  κανόνες Στόχευσης,  νέες  ροές  διαχείρισης  των  υποθέσεων  και  νέους  τρόπους διενέργειας  ελέγχων.
  • Υποστήριξη  του  ΣΔΟΕ  για  την  νέα  έμφαση  που  δίνεται  σε  ελέγχους: Πνευματικής  Ιδιοκτησίας,  Ηλεκτρονικού  Εμπορίου,  Παράνομες  Επιδοτήσεις, Ναρκωτικά  και  Όπλα.  Θα  πρέπει  να  μετατραπούν  οι  εφαρμογές  της Στόχευσης,  της  Διαχείρισης  και  της  Διενέργειας  Ελέγχων  προκειμένου  να ανταποκριθεί  το  σύστημα στις  νέες  επιχειρησιακές  ανάγκες  του ΣΔΟΕ.
  • Προσαρμογή  των  εφαρμογών  του  ELENXIS  για  χρήση  της  ψηφιακής υπογραφής  με  σκοπό  να  καταργηθεί  η  έγγραφη  επικοινωνία  των  ελεγκτικών υπηρεσιών  μεταξύ τους  και με  τον  πολίτη.

Το έργο ανατέθηκε κατόπιν διαγωνισμού στην ένωση εταιριών Intrasoft International και Unisystems με κόστος 4.240.800 ευρώ.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close