Ριζικές αλλαγές στα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αλλά και στη φιλοσοφία συμμόρφωσης των οδηγών που ευθύνονται για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο εξετάζει την επιβολή μειωμένων προστίμων αλλά και οικονομικών ποινών σε αναλογία με την οικονομική κατάσταση του παραβάτη.
Την ίδια στιγμή, εξετάζεται και η επιβολή «κοινωνικής εργασίας» σε όσους προκαλούν τροχαία με θανατηφόρες ή βαριές σωματικές βλάβες, ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και η αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, η οποία συζητείται εδώ και χρόνια χωρίς ωστόσο να έχει εφαρμοστεί ακόμα.
Οι αλλαγές, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Ν. Μαυραγάνη, έχουν ήδη συζητηθεί στην αρμόδια για την οδική ασφάλεια διακομματική επιτροπή της Βουλής, η οποία θα ξανασυνεδριάσει στα τέλη του μήνα. «Αν και δεν έχουμε οριστικοποιήσει ακόμα την πρότασή μας, οι πρώτες αντιδράσεις ήταν θετικές» σημειώνει ο ίδιος στο «Εθνος».
Τα μειωμένα πρόστιμα, πάντως, σύμφωνα με την εφημερίδα, δεν θα αφορούν στις «επικίνδυνες» παραβάσεις που απειλούν ανθρώπινες ζωές. Έτσι το πρόστιμο για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, του STOP, για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή για την υπερβολική ταχύτητα, παραμένει στα 700 ευρώ.
Ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης επιμένει πως το σύστημα αυτό εφαρμόζεται στις ΗΠΑ με επιτυχία και πως «άλλο να πληρώνει 100 ευρώ πρόστιμο κάποιος με εισόδημα 10.000 ευρώ και άλλο με 50.000 ευρώ».
Επισημαίνει ακόμα πως η επιβολή του προστίμου θα γίνεται μέσω των στοιχείων του TAXIS, χωρίς όμως να αποκαλύπτονται τα στοιχεία οικονομικής κατάστασης του παραβάτη.