ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία και Μαθησιακές Δυσκολίες» από το πανεπιστήμιο Φλωρεντίας

Το πρόγραμμα έχει δημιουργηθεί πρωτίστως με βάση το πρότυπο εκπαίδευσης του σχολικού ψυχολόγου και ειδικού παιδαγωγού. Κατ’ επέκταση, δίνει έμφαση στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων, εστιασμένων στις μαθησιακές δυσκολίες, για την άσκηση του επαγγέλματος, ενώ ταυτόχρονα επιχειρεί να προσφέρει στο μεταπτυχιακό φοιτητή το απαραίτητο θεωρητικό και ερευνητικό υπόβαθρο. Συγκεκριμένα, προσβλέπει στην κατάρτιση στελεχών‐ειδικών στη Σχολική Ψυχολογία με κύριο έργο τη διάγνωση, πρόληψη και ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης και προσαρμογής παιδιών και εφήβων και την ψυχοπαιδαγωγική συμβουλευτική με τους διδάσκοντες και την οικογένεια, δίνοντας έμφαση στην απόκτηση εξειδικευμένων δεξιοτήτων ψυχολογικής αξιολόγησης και παρέμβασης στο φάσμα του αυτισμού, στη ΔΕΠΥ και στη δυσλεξία.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η διαδικασία της διδασκαλίας-μάθησης

1 Διαδικασία, στρατηγικές και περιβάλλοντα μάθησης.

2 Οι βασικοί τύποι μάθησης: γραφή, ανάγνωση, μαθηματικές γνώσεις και κατανόηση εννοιών

3 Παρακινητικές πτυχές της μάθησης

Η κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη στο σχολικό πλαίσιο

1Παιδαγωγική του σχολείου: αξιολόγηση του σχολικού πλαισίου.

2 Ψυχική υγεία στο σχολείο:  σχολικοί ρυθμοί και καθημερινότητα

3 Η κοινωνικό-διαπροσωπική ανάπτυξη στο σχολικό πλαίσιο

4 Η σύγκρουση και η σχολική βία στη σχολική κοινότητα: αξιολόγηση, πρόληψη και επέμβαση

Οι δυσκολίες και οι διαταραχές της μάθησης.

1 Δυσκολίες και διαταραχές της μάθησης: ορισμός και εργαλεία αξιολόγησης.

2 Δυσλεξία, δυσορθογραφία και δυσαριθμησία: εργαλεία πρόληψης και παρέμβασης.

3 Αυτισμός και ΔΕΠΥ: όταν η μαθησιακή διαδικασία είναι “δύσκολη”

4 Ψυχολογικές όψεις της σχολικής ενσωμάτωσης και ένταξης

Πολιτικές για την παιδική και εφηβική ηλικία: συνεργασία μεταξύ σχολικού και κρατικού φορέα

1 Ο σχολικός προσανατολισμός

2 Η σχολική ενσωμάτωση των αλλοδαπών και υιοθετημένων ανηλίκων: θεωρία και έρευνα

Πρακτική άσκηση

Πτυχιακή εργασία / Μεταπτυχιακή Διατριβή

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

1 έτος (Ιανουάριος 2015 – Ιανουάριος 2016).

Η παρακολούθηση γίνεται με φυσική παρουσία (προβλέπονται συνολικά 25 ημέρες φυσικής παρουσίας) στην έδρα του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας.

Τα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ειδική Αγωγή-Σχολικη Ψυχολογία απευθύνεται:

  • σε όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν παιδαγωγική επάρκεια για το διορισμό τους στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, παρέχουν παιδαγωγική επάρκεια και σε πτυχιούχους καθηγητικών σχολών που δε διαθέτουν πτυχίο Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης).
  • σε όσους πτυχιούχους Α.Ε.Ι. ενδιαφέρονται να διορισθούν στα ειδικά σχολεία ή να στελεχώσουν τα τμήματα ένταξης και την παράλληλη στήριξη.
  • σε όσους διορισμένους εκπαιδευτικούς (καθηγητές και δασκάλους) ενδιαφέρονται για την απόκτηση επιπρόσθετων προσόντων που θα βοηθήσει την επαγγελματική τους ανέλιξη.
  • σε όσους ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους με ένα αναγνωρισμένης αξίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα.

Διευθύντρια: Prof.ssa Giuliana Pinto

Γραφείο Διασύνδεσης

Τηλ.  2112138032 – 6984354688 και (0039)3472363458

Ωράριο Επικοινωνίας: 9-14 και 17-20

Email: master@agathon-edu.com

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close