Το ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ καλεί τους διδάσκοντες τα γλωσσικά μαθήματα στην Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε επιμορφωτική ημερίδα, που θα διεξαχθεί την Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018, ώρα 15:00 – 18:00, στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι).
Τον ΠΡΩΤΕΑ και τις δυνατότητές του θα παρουσιάσουν ο Ομότιμος Καθηγητής Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και πρόεδρος του Κ.Ε.Γ., Ιωάννης Καζάζης, ο Αναπληρωτής Καθηγητής Γλωσσολογίας του Α.Π.Θ. και Αντιπρόεδρος του Κ.Ε.Γ., Δημήτρης Κουτσογιάννης, και εκπαιδευτικοί που έχουν εμπλακεί στη συγγραφή και/ή εφαρμογή των σεναρίων του ΠΡΩΤΕΑ.
Ο ΠΡΩΤΕΑΣ, ένα σύνολο 2000 σεναρίων για τα γλωσσικά μαθήματα Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, εκπονήθηκε στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας από δεκάδες εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ήδη βρίσκεται στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Τα σενάρια του ΠΡΩΤΕΑ αξιοποιούν τρία στοιχεία: τη δεδομένη ύλη του σχολικού βιβλίου (είτε ατόφια είτε όπως εμπλουτίστηκε ψηφιακά στο Κ.Ε.Γ.), τις δυνατότητες των Νέων Τεχνολογιών (όλους τους ψηφιακούς πόρους που εκπονήθηκαν στο Κ.Ε.Γ., την ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (www.greek-language.gr) και τις ΨΗΦΙΔΕΣ (www.greek-language.gr/digitalResources/index.html), αλλά και την εκπαιδευτική οπτική του Κ.Ε.Γ. για την παραγωγή ενός μαθήματος πραγματικά καινοτόμου, που προκαλεί τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών, καλώντας τους να ανασχεδιάσουν σε μικρότερη κλίμακα και να προσαρμόσουν τα ήδη σχεδιασμένα και πιλοτικά εκτελεσμένα σενάρια σύμφωνα με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των ποικίλων μαθητικών ακροατηρίων.
Ο ΠΡΩΤΕΑΣ είναι ήδη αναρτημένος στην ιστοσελίδα του Κ.Ε.Γ. (www.greek-language.gr/greekLang/index.html) και τώρα και στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, http://iep.edu.gr/el/component/k2/519-proteas-2000-ekp-sen, και συγκεντρώνει το έντονο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών, προκαλώντας γόνιμες ζυμώσεις. Αυτός ακριβώς είναι ο στόχος της συνάντησης αυτής, στην οποία θα παρουσιαστούν προς συζήτηση και διερεύνηση πολύ συγκεκριμένες προτάσεις συνεργατών του ΚΕΓ για συμπτυγμένη εφαρμογή και μεταποίηση των αναλυτικών σεναρίων του ΠΡΩΤΕΑ, με τρόπο που θα απελευθερώνει τη δημιουργικότητα εκπαιδευόντων και εκπαιδευομένων.