Το Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 10 πμ – 2 μμ, ημερίδα ευαισθητοποίησης ενηλίκων στο θέμα των προσφύγων με εργαστήρια καλλιέργειας ενσυναίσθησης, στο 70ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (Καλλισπέρη 1, πίσω από το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, Μετρό στάση Ακρόπολη).
- 1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: «Η εικόνα του πρόσφυγα στα λογοτεχνικά έργα για παιδιά», υπεύθυνη εργαστηρίου: Μαρία Τσούτσουβα, Δρ. Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α., Σχ. Σύμβουλος ΠΕ 70. Τα λογοτεχνικά κείμενα αποτελούν ένα είδος αναπαράστασης της πολιτισμικής πραγματικότητας, του ιδεολογικού και πολιτιστικού γίγνεσθαι. Με στόχο την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και των παιδιών θα διερευνήσουμε την εικόνα του πρόσφυγα –ένα ιδιαίτερο τμήμα της ευρύτερης ζώνης που προσδιορίζει η έννοια του «άλλου» και του «ξένου»- σε έργα για παιδιά, κυρίως εικονογραφημένες μικρές ιστορίες. Δίνεται έμφαση στις αφηγηματικές τεχνικές κατασκευής αυτής της εικόνας, στις γλωσσικές και υφολογικές επιλογές, στη θέση του πρόσφυγα στη δομή του κειμένου, στις παραδειγματικές μεταβολές στη διαχρονική εξέλιξη της εικόνας του και στους τρόπους που τα κείμενα αναδεικνύουν την καθολικότητα που χαρακτηρίζει την προσφυγική εμπειρία
- 2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: «Τα βότσαλα της προσφυγιάς (Θεατρικό εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής)», υπεύθυνες εργαστηρίου: Ελένη Κατσιάβου, νηπιαγωγός, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Π.Μ.Σ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με τίτλο «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και δια Βίου Μάθηση» και Τίνα Ντελοπούλου, δασκάλα, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Π.Μ.Σ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με τίτλο «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και δια Βίου Μάθηση».
Στο συγκεκριμένο εργαστήρι οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία με βιωματικό τρόπο, μέσα από διαφορετικές τεχνικές της δραματικής τέχνης να προβληματιστούν πάνω στο προσφυγικό ζήτημα, να ευαισθητοποιηθούν και διά της ενσυναίσθησης να αναλάβουν ενεργό δράση. Επιπλέον, θα τους δοθεί η ευκαιρία να συνεργαστούν και να εκφραστούν μέσω της δημιουργικής γραφής, παράγοντας τα δικά τους κείμενα. Ευρύτερος στόχος είναι η επαφή και η γνωριμία με τη δυναμική της δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση, ώστε να την αξιοποιήσουν στη τάξη ως μέσο για την ευαισθητοποίηση των μαθητών τους πάνω σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.
- 3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: «Πρόσφυγες: Κάποτε ήμασταν εμείς …», υπεύθυνη εργαστηρίου: Φυλλιώ Νικολούδη, Σχολική Σύμβουλος Π.Α., Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αιγαίου, Συγγραφέας. «Ο παππούς μου ήταν απ’ τη Σμύρνη…», « Κι εμένα η γιαγιά μου ήρθε στην Ελλάδα, πρόσφυγας το 1922», « Οι δικοί μου γονείς ήρθαν εδώ, πρόσφυγες από την Κύπρο», «Και οι γονείς του Αλί, ήρθαν πρόσφυγες από το Κογκό…».
Στο παρόν εργαστήρι θα επιχειρήσουμε με αφορμή διάφορα ερεθίσματα (εικόνες, κείμενα, αντικείμενα) και χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές (συζήτηση, παιχνίδι ρόλων, εικαστική δημιουργία), να ανατρέξουμε στο παρελθόν, στο παρόν, αλλά και στο μέλλον, να προσεγγίσουμε τον «άλλον-πρόσφυγα» και να «βρεθούμε» για λίγο συναισθηματικά στη θέση του. Δεν χρειάζεται προεγγραφή.
Η είσοδος είναι δωρεάν.
Βεβαίωση παρακολούθησης θα δοθεί στα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη της O.M.E.P.