Ο Mark Douglas είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος μιας αμερικανικής διαφημιστικής εταιρίας που είπε να σκεφτεί ανατρεπτικά.
Σε κάτι που έμοιαζε με πείραμα καταδικασμένο να αποτύχει, άρχισε να δίνει ένα τριήμερο Σαββατοκύριακο τον μήνα στους υπαλλήλους του αλλά και 2.000 δολάρια μπόνους διακοπών.
Κι ενώ μιλάμε ουσιαστικά για λίγες μόνο μέρες επιπλέον άδειας τον χρόνο, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, το τέχνασμα έκανε θαύματα στην παραγωγικότητα όλων τους!
«Αφαιρέσαμε απλώς μία μέρα δουλειάς τον μήνα για όλη την εταιρία», είπε στο Business Insider ήδη από το 2016, όταν και εφάρμοσε πειραματικά το μέτρο, «βάλαμε ένα στοίχημα πως αυτό θα ωφελήσει τελικά όλους, περιλαμβανομένης της ίδιας της επιχείρησης».
Και τώρα μας λέει πως το μέτρο δεν είχε καμία επίπτωση στα έσοδα της εταιρίας, είχε όμως στην παραγωγικότητα και τα χαμόγελα των υπαλλήλων του. Και όταν μιλάμε για τα «μακρά Σαββατοκύριακα της SteelHouse», όπως είναι γνωστά, εννοούμε πως η εταιρία κατεβάζει κυριολεκτικά ρολά. Ούτε τα mails τους δεν μπορούν να δουν οι υπάλληλοί του από το σπίτι τους, καθώς ο χρόνος οφείλει να είναι επικεντρωμένος στην οικογένεια, την ξεκούραση και τον ποιοτικό ελεύθερο χρόνο.
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και το μπόνους διακοπών των 2.000 δολαρίων που παίρνουν όλοι οι εργαζόμενοι ανεξαιρέτως, ώστε να διασφαλιστεί πως θα μπορούν να ξεκουραστούν στην άδειά τους και να ταξιδέψουν. Το ποσό δίνεται μάλιστα πακέτο με πέντε εξτρά μέρες άδειας.
Ο Douglas εμφανίζεται πεπεισμένος πως αυτό το μέτρο έχει ενδυναμώσει τις καλές σχέσεις εντός δουλειάς και το κλίμα αλληλεγγύης, λέγοντας πως όλα επιστρέφουν τελικά στην επιχείρηση μέσω της αυξημένης παραγωγικότητας των υπαλλήλων.
«Δεν είναι και μεγάλη επιστήμη», καταλήγει, «είναι απλώς θέμα να έχεις τα κότσια να κάνεις κάτι διαφορετικό και να πιστεύεις πως εσύ θα κερδίσεις στο τέλος»…