Το 2020 αναμένεται να αποτελέσει “έτος σταθμό” για την απασχόληση που σχετίζεται με την Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence-AI). Σύμφωνα με τη Gartner, από το 2020 το ισοζύγιο της απασχόλησης στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) θα “γυρίσει” σε θετικό έδαφος, με την ΑΙ να δημιουργεί περισσότερες θέσεις εργασίας από όσες καταργεί η υιοθέτησή της.
Ο αριθμός των θέσεων εργασίας που επηρεάζονται από την Τεχνητή Νοημοσύνη, σύμφωνα με τη Gartner, θα ποικίλλει ανάλογα με τη βιομηχανία. Έως το 2019, η ΑΙ στους τομείς της υγειονομικής περίθαλψης, στο Δημόσιο και στην εκπαίδευση θα έχει θετικό αντίκτυπο στην απασχόληση, ενώ η εργασία στον κλάδο της παραγωγής θα πληγεί. Από το 2020, η δημιουργία θέσεων εργασίας, που σχετίζεται με την ΑΙ, θα μεταβεί σε θετικό έδαφος. Συγκεκριμένα, έως το 2020, η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δημιουργήσει 2,3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, ενώ θα έχει εξαλείψει 1,8 εκατομμύρια.
“Πολλές σημαντικές καινοτομίες στο παρελθόν έχουν συνδεθεί με μια μεταβατική περίοδο προσωρινής απώλειας θέσεων εργασίας, η οποία, ωστόσο, ακολουθείται από ανάκαμψη στον τομέα της απασχόλησης. Η AI θα βελτιώσει την παραγωγικότητα πολλών θέσεων εργασίας, εξαλείφοντας εκατομμύρια θέσεις μεσαίου και χαμηλού επιπέδου, αλλά και δημιουργώντας εκατομμύρια νέες υψηλής εξειδίκευσης”, αναφέρει η Gartner.
Οι αναλυτές της εταιρείας συμπληρώνουν: “Οι ηγέτες Πληροφορικής δεν πρέπει να επικεντρώνονται μόνο στην προβλεπόμενη καθαρή αύξηση των θέσεων εργασίας. Με κάθε επένδυση σε τεχνολογίες AI, πρέπει να λάβουν υπόψη τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν, ποιες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και πώς θα μεταμορφωθεί ο τρόπος με τον οποίο συνεργάζονται οι εργαζόμενοι με άλλους”
Εργασιακός χώρος
Η εταιρεία ερευνών διαπιστώνει ότι, μέχρι το 2022, ένας στους πέντε εργαζόμενους θα βασίζεται στην AI για να εκτελέσει την εργασία του. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες, όπως η AI και η ρομποτική, οι έμποροι λιανικής θα χρησιμοποιούν “έξυπνες” διαδικασίες αυτοματοποίησης, μειώνοντας το κόστος εργασίας μέσω της αποτελεσματικότητας από τα κεντρικά γραφεία έως τα κέντρα διανομής και τα καταστήματα.
Στο μεταξύ, πάντως, μέχρι το 2022, οι προσπάθειες του λιανεμπορίου να αντικαταστήσει τους συνεργάτες πωλήσεων μέσω της AI θα αποδειχθούν ανεπιτυχείς. Κι αυτό γιατί, όπως δείχνει η έρευνα, πολλοί καταναλωτές προτιμούν να αλληλοεπιδρούν με έναν έμπειρο συνεργάτη πωλήσεων, όταν επισκέπτονται ένα κατάστημα, ειδικά σε εξειδικευμένους τομείς, όπως τα είδη φαρμακείου και τα καλλυντικά, όπου οι ενημερωμένοι συνεργάτες μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την ικανοποίηση των πελατών.