Κάθε επαγγελματικό πεδίο απαιτεί ένα συγκεκριμένο σετ ικανοτήτων που οδηγούν στην επιτυχία. Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες δεξιότητες που πρέπει οπωσδήποτε να διαθέτουμε, ανεξάρτητα από τον τύπο της καριέρας που ακολουθούμε.
Δυστυχώς, κανείς δεν μας λέει ποιες είναι αυτές οι δεξιότητες παρά μόνο όταν αντιληφθεί πως δεν τις διαθέτουμε – όπως όταν αποτυγχάνουμε στην πρώτη μας παρουσίαση στη δουλειά, διότι ποτέ δεν μάθαμε την τέχνη του δημόσιου λόγου.
Παρακάτω θα δείτε συγκεντρωμένες 11 δεξιότητες που κάθε επαγγελματίας πρέπει να αναπτύξει. Μερικά skills είναι πιο εύκολα από άλλα, όμως όλα θα σας βοηθήσουν όχι μόνο να σταθείτε επάξια στο ρόλο σας, αλλά και να ενισχύσετε την καριέρα σας.
- Δικτύωση
Αποτελεί μια από τις σημαντικότερες δεξιότητες στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Όταν αναφερόμαστε στη δικτύωση δεν εννοούμε το να μοιράζει κανείς την κάρτα του σε επιχειρηματικές εκδηλώσεις. Αντί να ρωτήσετε τους άλλους πώς μπορούν να σας βοηθήσουν εκείνοι, ρωτήστε τους πώς θα μπορούσατε να τους βοηθήσετε εσείς. Δείξτε τους ότι έχετε κάτι να προσφέρετε και δείξτε ενδιαφέρον στις συζητήσεις τους.
- Επικοινωνία μέσω email
Στην εποχή μας, όλοι ανεξαιρέτως βομβαρδίζονται με email, οπότε αν θέλετε ο παραλήπτης του δικού σας να το ανοίξει, κοιτάξτε να το φτιάξετε προσεκτικά. Αν το στείλετε σε ένα πρόσωπο, που γνωρίζετε ότι είναι πολυάσχολο, θα πρέπει να γράψετε ένα μικρό και ταυτόχρονα περιεκτικό τίτλο. Αν το στείλετε σε έναν ενδεχόμενο εργοδότη, να είστε σίγουροι πως το στέλνετε στο κατάλληλο άτομο.
- Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος
Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε συντάξει και στείλει αρκετές φορές το βιογραφικό μας σημείωμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραιτήτως πως το κάνουμε σωστά. Και όταν γνωρίζουμε πως ο εκάστοτε υπεύθυνος προσλήψεων ξοδεύει μόνο λίγα δευτερόλεπτα σε κάθε ένα, κάθε λεπτομέρεια μετρά.
- Συνεντεύξεις για δουλειά
Με αρκετή γνώση, προετοιμασία και εξάσκηση, οι συνεντεύξεις για δουλειά μπορεί να γίνουν πολύ πιο εύκολες. Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλά ψυχολογικά τρικ που βοηθούν να εντυπωσιάσετε το συνομιλητή σας κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης.
- Σταθερή χειραψία
Ο τρόπος με τον οποίο κάνετε χειραψία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εντύπωση που κάνετε στους άλλους. Πρέπει να δείχνετε αυτοπεποίθηση, να διατηρείτε την οπτική επαφή και να χαμογελάτε.
- Ντύσιμο
Το «dress for success» μπορεί πραγματικά να δουλέψει. Έρευνα έδειξε ότι φοιτητές που ήταν ντυμένοι με κοστούμια αντί για casual ρούχα, ήταν πολύ καλύτεροι στις διαπραγματεύσεις από τους υπόλοιπους, καθώς απέπνεαν μεγαλύτερο σεβασμό.
- Ακρίβεια στην ώρα
Είναι εντελώς αντιεπαγγελματικό να μην εμφανίζεστε στην ώρα σας ή να φτάνετε πάντα στη μέση των συναντήσεων και των meeting διακόπτοντας την όλη διαδικασία. Μάθετε να είστε ακριβείς ή ακόμη καλύτερα, να είστε εκεί που πρέπει νωρίτερα.
- Διαχείριση χρόνου
Η αποδοτικότητά σας δεν καθορίζεται μόνο από τις ώρες που εργάζεστε, αλλά από το πώς χρησιμοποιείτε αυτές τις ώρες. Αν δεν ξέρετε πώς να τις χειριστείτε σωστά, μπορεί να σπαταλήσετε άσκοπα την ημέρα σας. Βρείτε τις ώρες της ημέρας που έχετε τη μεγαλύτερη ενέργεια και συγκεντρωθείτε σε αυτές τις εργασίες που απαιτούν τη μεγαλύτερη προσοχή και συγκέντρωση. Για πολλούς ανθρώπους, οι πολύ πρωινές ώρες είναι οι καλύτερες για να διεκπεραιώσουν εργασίες που απαιτούν σκέψη και γνωστική επεξεργασία.
- Συμβουλές
Οι περισσότεροι έχουμε βρεθεί σε καταστάσεις στη δουλειά όπου χρειαζόμασταν τη γνώμη ή τις γνώσεις κάποιου, αλλά φοβόμασταν να το ζητήσουμε για να μη φανούμε ανόητοι. Έρευνα, ωστόσο, έχει δείξει πως το να ζητάμε συμβουλές μας κάνει να δείχνουμε πιο ικανοί. Αυτό συμβαίνει, καθώς όταν ζητάμε τη γνώμη των άλλων τους κάνουμε να νιώθουν πιο έξυπνοι, ενώ ταυτόχρονα εκείνοι είναι πιο θετικά προσκείμενοι απέναντί μας.
- Δημόσιος λόγος
Ο λόγος μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό αποτελεί ίσως μια από τις πιο τρομακτικές εμπειρίες μαζί με τη διαδικασία της συνέντευξης. Ανεξάρτητα από το επάγγελμά σας, μπορεί κάποια στιγμή να κληθείτε να κάνετε μια παρουσίαση. Αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι να προετοιμαστείτε καλά, να κάνετε πολλές πρόβες και το κυριότερο να μη μιλάτε χωρίς παύσεις.
- «Όχι»
Όσο και να προσπαθείτε, η αλήθεια είναι πως δεν μπορείτε να ευχαριστήσετε τους πάντες. Πρέπει απλώς να μάθετε να λέτε «όχι». Οι επιτυχημένοι άνθρωποι προσπαθούν να κατανοήσουν τα αιτήματα των άλλων και καθορίζουν αν αυτά συμβαδίζουν με τις προσωπικές τους δουλειές. Στην περίπτωση που δεν συμβαδίζουν, απορρίπτουν το αίτημα και εξηγούν το λόγο της απόρριψης.
Πηγή: Semifind