Πώς να χειριστείς κάποιον που δεν συμπαθείς στη δουλειά

Συμβαίνει σχεδόν σε όλους τους εργασιακούς χώρους. Υπάρχουν άτομα που απλά δεν συμπαθείς. Για την ακρίβεια δεν μπορείς καν να βλέπεις, πόσω μάλλον να συνεργαστείς μαζί τους. Και εντάξει στην περίπτωση που δεν έχεις άμεση συνεργασία, αν πρέπει όμως καθημερινά να μιλάτε και να δουλεύετε σε κοινό αντικείμενο, τότε το πράγμα πρέπει επειγόντως να εξισορροπηθεί. Ειδικά αν αυτό το άτομο είναι υφιστάμενος σου τότε πρέπει να βρεις ένα τρόπο να φτιάξεις κάπως το κλίμα.

Διάβασε σχετικά: Τι να κάνεις αν ο συνάδελφος σού φέρεται σαν αφεντικό (χωρίς να είναι)

Αν, λοιπόν, δεν σου κάθεται κάποιος καλά στο μάτι ακολούθησε τα παρακάτω 4 βήματα για να διορθώσεις την κατάσταση, πριν αρχίσουν τα προβλήματα.

Βήμα 1ο: Βρες τι σε χαλάει

Όταν δεν συμπαθείς κάποιον που δουλεύει στο τμήμα, που έχεις αναλάβει ως υπεύθυνος, είναι πολύ σημαντικό να βρεις τον λόγο. Πιθανόν να έχει να κάνει μόνο με θέματα πάνω στη δουλειά αλλά ίσως είναι και κάτι στον χαρακτήρα του που στη δίνει στα νεύρα. Απ’ το να μπαίνει στο γραφείο σου και να μιλάει ακατάπαυστα μέχρι να μιλάει δυνατά στο τηλέφωνο, να είναι εγωπαθής ή να ανοίγει συνέχεια συζήτηση για την πολιτική.

Όπως εξηγεί η Keri Higgins-Bigelow, CEO και πρόεδρος της εταιρείας LivingHR, που έχει εκπαιδεύσει πολλούς μάνατζερ στη διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού, σε αυτές τις περιπτώσεις συνήθως φταίει η συμπεριφορά του ατόμου στη δουλειά παρά μια προσωπική κόντρα. Ίσως δεν είναι ενεργό μέλος της ομάδας, δεν δείχνει να βελτιώνεται ή απλά δεν ενδιαφέρεται αρκετά.

Από την άλλη πλευρά, βέβαια, κάποιες φορές τα αρνητικά vibes είναι προσωπικά. Πολλές έριδες σε εργασιακούς χώρους οφείλονται σε διαφορές προσωπικότητας. Το να ξέρεις τον εαυτό σου και να εξηγείς το στυλ σου στους άλλους, ώστε να μην σε παρεξηγούν με το παραμικρό, μπορεί να βοηθήσει αρκετά και να αποτρέψει τις αντιπάθειες.

Βήμα 2ο: Να θυμάσαι τον ρόλο σου ως προϊστάμενος

Τώρα που μάλλον βρήκες τι είναι αυτό που σου την σπάει σε αυτό το άτομο, είναι σημαντικό να δεις πώς θα προχωράει η δουλειά, ανεξάρτητα απ’ τα συναισθήματά σου. Εξάλλου, όπως επισημαίνει και η Higgins-Bigelow, «το να διευθύνεις μια ομάδα δεν έχει να κάνει με το τι σου αρέσει και τι όχι, αλλά με το να γίνεις καλύτερος εσύ και η ομάδα σου».

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να λειτουργείς ως ηγέτης. Τα χαρακτηριστικά του στα έχουμε αναλύσει και με το παραπάνω, οπότε ρίξε μια ματιά εδώ. «Ο ρόλος σου ως αφεντικό είναι να βοηθάς τους ανθρώπους που δουλεύουν για σένα να επιτύχουν στον δικό τους ρόλο. Δεν χρειάζεται να τους συμπαθείς αλλά πρέπει να γνωρίζουν τις προσδοκίες σου και να είσαι πρόθυμος να τους βοηθήσεις να εξελιχθούν», αναφέρει η Higgins-Bigelow.

«Το μυστικό είναι να μελετήσεις τις συμπεριφορές του και να καταλήξεις ποιες οφείλονται απλά στην προσωπικότητά του και ποιες σε κακή συμπεριφορά», λέει από την πλευρά της η ψυχολόγος Katy Caselli. «Οι διαφορές προσωπικότητας πρέπει να εκτιμώνται ως διαφορετικοί τρόποι σκέψης που προσφέρουν καλύτερες μακροπρόθεσμες λύσεις σε μια επιχείρηση. Αντιθέτως η κακή συμπεριφορά είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά», συμπληρώνει.

Δες επίσης: Οι κινήσεις που πρέπει να κάνεις λίγο μετά την προαγωγή

Βήμα 3ο: Αντιμετώπισε την κατάσταση

Αν η ένταση παραμένει παρότι έκανες ξανά focus στη δουλειά σου ως μάνατζερ, ίσως θα ήταν καλή ιδέα να πάρεις την πρωτοβουλία και να λύσεις το θέμα. Όπως εξηγεί άλλωστε και η Caselli «είναι πάντα καθήκον του μάνατζερ να ξεκινήσει μια συζήτηση για να βελτιωθεί η κατάσταση».

Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να ανοίξεις μια κουβέντα, σε ιδιωτικό επίπεδο, και αφού πεις όλα όσα εκτιμάς σε αυτόν να του επισημάνεις και τι παραπάνω περιμένεις απ’ αυτόν. Σε κάθε περίπτωση μην αρχίζεις τις αναφορές σε αρνητικά χαρακτηριστικά. Είναι καλύτερα όταν κάνει κάτι που σε ενοχλεί να το λες εκείνη την ώρα. Αυτό θα ενισχύσει το κλίμα εμπιστοσύνης.

Βήμα 4ο: Προσαρμόσου και κοίτα παρακάτω

Αν αυτή η τακτική δεν βοήθησε και πολύ και πια είναι ξεκάθαρο πως η αντιπάθεια είναι αμοιβαία, η ειδικός σε θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού Higgins-Bigelow σου προτείνει να κάνεις και πάλι εσύ το πρώτο βήμα και να ρωτήσεις αν θα μπορούσες να κάνεις κάτι διαφορετικά για να βελτιωθεί η συνεργασία σας.

Σε περίπτωση που τα πράγματα παραμένουν ίδια μπορείς να δοκιμάσεις ακόμη κάτι τελευταίο, προσθέτει. «Να αναφέρεσαι πιο συχνά στις προσδοκίες σου και ίσως δεις την ομάδα να πετάει».

ΠΗΓΗ:askmen

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close