Βρείτε δουλειά στο εξωτερικό μέσα από τα social media

Βρείτε δουλειά στο εξωτερικό μέσα από τα social media

Το 2011, ποσοστό άνω του 51 % του συνόλου των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ χρησιμοποιούσαν τουλάχιστον μία πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Όμως, πόσο αποτελεσματικά χρησιμοποιούν τα άτομα που αναζητούν εργασία τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να καταστήσουν γνωστά τα προσόντα τους στους εργοδότες;

Το λιγότερο που πρέπει να κάνετε ως άτομο που αναζητά εργασία είναι να βεβαιωθείτε ότι η διαδικτυακή παρουσία σας δεν αποτελεί τροχοπέδη στην προσπάθειά σας να καταλάβετε μια θέση εργασίας. Μια έρευνα διαπίστωσε ότι το 20 % των υποψηφίων απορρίφθηκαν εν μέρει συνεπεία στοιχείων που εντόπισαν οι εργοδότες στα εκάστοτε προφίλ σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.

Εάν επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύσετε εργοδότες, το προφίλ σας πρέπει να ταιριάζει με την επιθυμητή από σας τους ίδιους δημόσια εικόνα σας, οι δε λογαριασμοί σας πρέπει να δημιουργούνται με γνώμονα το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, όπως συμβαίνει με ένα βιογραφικό σημείωμα.

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΤΕ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΦΙΛ

  • Δημιουργήστε στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης ένα προφίλ που θα ελκύει το ενδιαφέρον των δυνητικών εργοδοτών. Περιλάβετε σε αυτά όλα τα συναφή στοιχεία και, εάν επιθυμείτε οι εργοδότες να έχουν πρόσβαση σε πολλαπλούς λογαριασμούς σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, κοινοποιήστε υπερσυνδέσμους, για παράδειγμα εισάγετε τη διεύθυνση που έχετε στον λογαριασμό σας στο LinkedIn στην ενότητα με τα βιογραφικά σας στοιχεία στο Twitter.
  • Εάν πράγματι θέλετε να προβάλετε τις δεξιότητές σας και να προωθήσετε τον εαυτό σας στο Facebook ή στο Google+, δημιουργήστε μια σελίδα που θα απευθύνεται στους επαγγελματικούς σας φίλους. Τα σχετικά στοιχεία παρουσιάζονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο θα παρουσιάζονταν στο πλαίσιο του προσωπικού σας προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μπορούν να περιλαμβάνουν το σύνολο των συναφών πληροφοριών που σας αφορούν, γεγονός που απαλλάσσει τους εργοδότες από την υποχρέωση να εξετάσουν το προσωπικό σας προφίλ. Προσπαθήστε να διατηρείτε την επαγγελματική σας σελίδα επικαιροποιημένη και φροντίστε να λειτουργεί υπό μορφή blog, διαφορετικά θα δώσετε την εντύπωση ότι δεν σας απασχολεί ιδιαίτερα η ύπαρξή του.
  • Η ανάρτηση συστατικών επιστολών από πρώην εργοδότες σε μέσα όπως το LinkedIn μπορεί επίσης να κεντρίσει το ενδιαφέρον δυνητικών εργοδοτών, καθώς τους επιτρέπει να έχουν άμεση πρόσβαση στις συστατικές επιστολές και να αποκτήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας του πρώην εργοδότη σας.
  • Προσθέστε μια πρόσφατη επαγγελματική φωτογραφία σας στις σελίδες που περιέχουν το προφίλ σας. Εάν χρησιμοποιείτε πολλαπλά προφίλ σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιήστε σε όλες τις περιπτώσεις την ίδια φωτογραφία. Η επιλογή σας αυτή καταδεικνύει ότι έχετε επίγνωση της οπτικής και επαγγελματικής σας ταυτότητας. Επιπλέον, καθιστά ευκολότερη την αναγνώρισή σας από τους εργοδότες.

ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ

  • Παρακολουθείτε τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων που σας ενδιαφέρουν. Δείξτε το ενδιαφέρον σας για τον συγκεκριμένο κλάδο. Παρακολουθείτε την επικαιρότητα όσον αφορά τον συγκεκριμένο κλάδο. Η σχετική δραστηριότητά σας καταδεικνύει ότι παρακολουθείτε στενά τις τρέχουσες εξελίξεις.
  • Διατυπώστε εποικοδομητικά σχόλια σχετικά με εκστρατείες, ειδήσεις ή δραστηριότητες ομάδων στο πλαίσιο του κλάδου ή μιας επιχείρησης όπου επιθυμείτε να εργασθείτε. Η σχετική δραστηριότητά σας καταδεικνύει ότι αντιλαμβάνεσθε το νόημα της δημοσίευσης που σχολιάσατε, οι δε εργοδότες θα διακρίνουν τις ερευνητικές και αναλυτικές δεξιότητές σας.
  • Επικοινωνείτε με στελέχη της επιχείρησης που σας ενδιαφέρει για να μάθετε περισσότερα για αυτήν. Μπορεί να μη λαμβάνετε πάντοτε απαντήσεις στα ερωτήματά σας, όμως οι προσωπικές εκτιμήσεις στελεχών σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης μπορούν να σας βοηθήσουν να αποφασίσετε εάν επιθυμείτε να εργαστείτε μαζί τους ή να εργαστείτε στον συγκεκριμένο τομέα.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΔΟΤΗ

Ακόμη και αν δεν επιθυμείτε οι εργοδότες να δουν το προφίλ σας, να είστε έτοιμοι για το αντίθετο. Σύμφωνα με μία έκθεση που καταρτίσθηκε στις ΗΠΑ, το 45 % των εργοδοτών αξιοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης των υποψηφίων.

Η εξέταση των προφίλ σας από τους εργοδότες σημαίνει ότι θα αξιολογηθούν οι ακόλουθες πτυχές.

  • Παρουσίαση: πώς παρουσιάζετε τον εαυτό σας; Το κάνετε με θετικό τρόπο; Εκφράζετε παράπονα σε βάρος πρώην εργοδοτών σας;
  • Δεξιότητες στο πεδίο των διαπροσωπικών σχέσεων: πώς αλληλεπιδράτε και διαλέγεσθε με τους άλλους;
  • Έλεγχος: όσα ισχυρίζεσθε στο διαδίκτυο επαληθεύονται από τις πληροφορίες που παρέχει το βιογραφικό σας σημείωμα;

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΣΑΣ

  • Επιλέξτε την πλατφόρμα του μέσου κοινωνικής δικτύωσης της αρεσκείας σας. Εάν επιθυμείτε να σχολιάζετε σε πραγματικό χρόνο γεγονότα ή να συμμετέχετε σε συζητήσεις που διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο, η καλύτερη επιλογή για σας είναι το Twitter. Εάν θέλετε να αντλήσετε πληροφορίες σχετικά με μια επιχείρηση ή επιθυμείτε να συμμετάσχετε σε επαγγελματικές συζητήσεις, το LinkedIn ενδείκνυται περισσότερο.
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την εξεύρεση θέσεων εργασίας σε διαφορετικούς τομείς. Εάν διαθέτετε δημιουργικές ικανότητες, παρουσιάστε μέρος της δουλειάς σας στη διεύθυνση http://www.reddit.com ή καταρτίστε ένα οπτικοπληροφοριακό βιογραφικό σημείωμα. Εάν το βιογραφικό σας αναφέρεται σε δραστηριότητες οπτικοακουστικών καταγραφών ή σε δημοσιογραφικές δραστηριότητες, παρουσιάστε το υπό μορφή βιντεοκλίπ και αναρτήστε το στο YouTube. Μεριμνήστε ώστε οι προσπάθειές σας να προβάλλονται επαρκώς αναρτώντας τις σχετικές πληροφορίες στο επαγγελματικό σας προφίλ, για παράδειγμα στο LinkedIn, ή αναφέρετε τους σχετικούς συνδέσμους στο βιογραφικό σας σημείωμα.
  • Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες συντόμευσης υπερσυνδέσμων, όπως τις http://bitly.com, http://tinyURL.com και http://goo.gl. Συντομεύοντας τους συνδέσμους σας διευκολύνετε την απομνημόνευση και τον εντοπισμό τους από τους εργοδότες. Εξάλλου, ορισμένες από τις εν λόγω υπηρεσίες καταγράφουν τα ανοίγματα των συνδέσμων σας. Έτσι γνωρίζετε ότι κάποιος ενδιαφέρθηκε για σας, το ενδιαφέρον δε αυτό μπορεί να καταλήξει σε συνέντευξη με κάποιον δυνητικό εργοδότη.
  • Προσαρμόστε το προφίλ που έχετε δημιουργήσει στο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης της επιλογής σας στις απαιτήσεις του κλάδου για τον οποίον ενδιαφέρεστε. Εάν σας ενδιαφέρει κάποιος τεχνικός κλάδος ή κάποιος κλάδος που σχετίζεται με γνώσεις πληροφορικής, παρουσιάστε τις αντίστοιχες δεξιότητές σας στο προφίλ σας μέσω της ανάρτησης σχολίων σε συναφή άρθρα. Εάν σας ενδιαφέρει ο κλάδος της εμπορικής προώθησης προϊόντων (marketing) ή ο κλάδος των δημοσίων σχέσεων, προβάλετε τις δεξιότητές σας στον τομέα των διαπροσωπικών σχέσεων συμμετέχοντας σε συζητήσεις.

ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Κατά την περίοδο συγγραφής του παρόντος εγχειριδίου, το Facebook υπήρξε η βασική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στην Ευρώπη, με το Twitter, το LinkedIn και το Google+ να είναι επίσης δημοφιλή. Ωστόσο, ελέγξτε ποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι δημοφιλές στη χώρα στην οποία επιθυμείτε να εργασθείτε, συμβουλευόμενοι υπηρεσίες έρευνας αγοράς όπως την Comscore ή εθνικές υπηρεσίες στατιστικών στοιχείων. Εξάλλου, κατά τον χρόνο συγγραφής του παρόντος εγχειριδίου, αρκετές άλλες πλατφόρμες υπήρξαν δημοφιλείς στις ακόλουθες ευρωπαϊκές χώρες:

  • Γερμανία: Xing (http://www.xing.com)
  • Κάτω Χώρες: Hyves (http://hyves.nl)
  • Πολωνία: Nasza Klasa (http://nk.pl)
  • Ισπανία: Tuenti (http://www.tuenti.com)

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close