Το Linkedin στην αναζήτηση εργασίας
Τα social media έχουν μπει, πλέον, για τα καλά στη ζωή μας. Ωστόσο, το πιο δημοφιλές εργαλείο μεταξύ των κοινωνικών δικτύων για όσους αναζητούν εργασία ήταν και παραμένει το Linkedin. Πρόκειται για ένα δίκτυο επαγγελματιών που μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε δουλειά και να χτίσετε το δικό σας επαγγελματικό δίκτυο επαφών, καθώς σας φέρνει σε απευθείας επαφή με αυτόν που αναζητάτε. Αντίστοιχα, το συγκεκριμένο δίκτυο μπορεί να καθοδηγήσει τις εταιρείες να εντοπίσουν τους υποψηφίους που θα στελεχώσουν τις ανοιχτές θέσεις εργασίας που διαθέτουν, ιδιαίτερα μάλιστα στις περιπτώσεις που δεν απαιτείται εμπιστευτικότητα ή διακριτικότητα.
Α. Συμβουλές για υποψηφίους
Δημιουργία προφίλ
Χτίστε το βήμα-βήμα και χρησιμοποιήστε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά που θα σας χαρακτηρίζουν και θα σας κάνουν να «εμφανιστείτε» σε σχετικές αναζητήσεις.
Δώστε, δηλαδή, έμφαση:
- στο χαρακτηρισμό κάτω από το όνομά σας, π.χ. Marketing Professional με +10 εμπειρία σε πολυεθνικές επιχειρήσεις ή απόφοιτος Marketing
- στην περιγραφή των καθηκόντων και των επιτευγμάτων σας σε κάθε θέση εργασίας
- στην περίληψη που θα γράψετε για τον εαυτό σας, περίπου 30-40 λέξεις
- στις δεξιότητες/skills που θα επιλέξετε.
Θυμηθείτε ότι άστοχοι χαρακτηρισμοί ή έλλειψη των κατάλληλων λέξεων θα έχουν ως αποτέλεσμα να μην εμφανίζεστε σε αναζητήσεις που θα σας ενδιέφεραν.
Μάλιστα, τον τελευταίο περίπου χρόνο, υπάρχει η δυνατότητα ό,τι στοιχείο έχετε βάλει στο προφίλ σας να κατεβαίνει σε μορφή pdf ως έτοιμο βιογραφικό.
Φωτογραφία
Προτιμήστε μια επαγγελματική φωτογραφία φωτογραφία ταυτότητας και αποφύγετε κάτι πιο «χαλαρό».
Συστάσεις
Συνδέονται πάντα με κάποια σας ιδιότητα, π.χ. σπουδές ή θέση σε εταιρεία. Έτσι έχουν πραγματική αξία, μιας και προέρχονται από κάποιον που γνωρίζει τον τρόπο εργασίας σας και μπορεί να μιλήσει για αυτόν και όχι απλά από κάποιο φίλο που σας συμπαθεί. Τρεις έως πέντε συστάσεις είναι ένας αρκετά ικανοποιητικός αριθμός.
Επαφές
Αναζητήστε όχι μόνο με όνομα, αλλά και με σύνθετα κριτήρια όλους εκείνους με τους οποίους θέλετε να συνδεθείτε. Ψάξτε με λέξεις κλειδιά, με εταιρεία, με ιδιότητα κ.λπ. Θα πρέπει, όμως, κι εσείς να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με ποιον θα συνδεθείτε, ιδιαίτερα εάν έχετε τις επαφές σας «ξεκλείδωτες» ώστε να τις βλέπει ο καθένας –οι επαφές σας είναι κάτι που δίνει μια εικόνα των ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων σας.
Κάθε φορά που κάνετε μια αλλαγή στο προφίλ σας, ενημερώνονται αυτόματα όλες σας οι επαφές, ή όταν ανεβάζετε κάποιο activity (post an activity –έως 200 χαρακτήρες). Επίσης, μπορείτε νε επιλέξετε με συγκεκριμένα κριτήρια, π.χ. ανά εταιρεία, σε ποιες από τις επαφές σας θέλετε να στείλετε κάποιο μήνυμα.
Διαχείριση groups
Βρείτε εκείνα τα groups και τις ομάδες που σας ταιριάζουν, αλλά μην υπερβάλλετε στον αριθμό. Αν κάποιο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας, διαγραφείτε και αναζητήστε κάποιο άλλο –ο μέγιστος αριθμός groups που μπορείτε να συμμετέχετε είναι 50.
Δείτε σε ποια groups συμμετέχουν όσοι σας ενδιαφέρουν και μπείτε κι εσείς. Έτσι και θα ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα τους ή για τυχόν δημοσιεύσεις για θέσεις εργασίας, αλλά κι εσείς θα ενημερώνετε με μια κίνηση τα μέλη του group σας για κάποια κίνησή σας, αναζήτηση κ.λπ. –π.χ. «multinational company is seeking to recruit marketing professional, see job analysis for more info» ή «I am looking for a job in UK as an human resources generalist, you may see my profile» κ.λπ.
Επιλέξτε τη συχνότητα με την οποία θέλετε να λαμβάνετε τα νέα κάθε group στο οποίο ανήκετε.
Β. Συμβουλές για εταιρείες
Αντίστοιχα μία εταιρεία, αξιοποιώντας το Linkedin, μπορεί να μάθει σε ελάχιστο χρόνο τη δομή του ανταγωνιστή της, τους ανθρώπους που έχει και σε ποιες θέσεις, τα προσόντα τους κ.ά. Άρα, αποκτά άμεσα μια πολύ καλή γνώση της αγοράς, κάτι το οποίο δεν μπορούσε να κάνει εύκολα στο παρελθόν. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πάντα ότι μπορεί και να τους προσεγγίσει άμεσα. Μπορεί όμως να καθοδηγήσει πολύ πιο εύκολα έναν επαγγελματία σύμβουλο επιλογής στελεχών για το τι αναζητά και το τι ψάχνει να βρει, μιας και έχει ξεκάθαρη εικόνα για την αγορά εργασίας και το προφίλ των στελεχών που υπάρχουν.
Φυσικά, έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί με τα στελέχη που τον ενδιαφέρουν και όταν έχει μια ανοικτή θέση που είναι και ανακοινώσιμη, να μπορεί να την «αναρτά» στο activity. Μπορεί επίσης να δημιουργήσει ένα group και να προσκαλέσει σε αυτό όσους τον ενδιαφέρουν να γίνουν μέλη, ώστε να βάζει εκεί ανακοινώσεις, επαγγελματικά θέματα προς συζήτηση κ.λπ. Με λίγα λόγια, του λύνει πραγματικά τα χέρια στις πιο απλές περιπτώσεις, ενώ παράλληλα είναι πάντα ενημερωμένος για τα νέα της αγοράς που τον ενδιαφέρουν στο επίπεδο των στελεχών.
ΠΗΓΗ: blog.xe.gr