Την καταβολή υψηλότερου επιδόματος ανεργίας σε όσους έχουν τουλάχιστον δωδεκάμηνη προηγούμενη απασχόληση και χαμηλότερων επιδομάτων για πρώην εργαζόμενους με λίγες ημέρες εργασίας (κάτω από 10 και κάτω από 5 μήνες) προβλέπει το σχέδιο που επεξεργάζονται το υπουργείο Εργασίας και ο ΟΑΕΔ.
Το σχέδιο αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των επιδομάτων ανεργίας συζητείται, ήδη, σε κυβερνητικό επίπεδο ως «λύση» στο πρόβλημα διαβίωσης που θα αντιμετωπίσουν, οξύτερα, οι άνεργοι αν η μείωση των βασικών επιδομάτων ανεργίας ακολουθήσει τη μείωση κατά 22% του κατώτατου ημερομισθίου της ΕΓΣΣΕ με το οποίο είναι συνδεδεμένα (στο 55% του ημερομισθίου).
180 ευρώ – 360 ευρώ
Αν ισχύσει «αυτόματα» και για τα επιδόματα ανεργίας η μείωση κατά 22% του κατώτατου ημερομισθίου, τα 3 βασικά επιδόματα (χωρίς τις προσαυξήσεις λόγω τέκνων) διαμορφώνονται στα 360 ευρώ (από 461,50 ευρώ) για όποιον είχε προηγούμενο μισθό πάνω από 402,85 ευρώ, στα 270 ευρώ (από 346 ευρώ) για όσους είχαν προηγούμενο μισθό από 201,43 ευρώ ? 402,84 ευρώ (π.χ. με μερική απασχόληση) και στα 180 ευρώ (από 230,75 ευρώ) για όποιον είχε μισθό κάτω από 201 ευρώ (π.χ. ως εκ περιτροπής απασχολούμενος).
Τρεις νέες κλίμακες
Το εναλλακτικό σχέδιο συνδέει το επίδομα ανεργίας με το νέο βασικό μισθό (585,08 ευρώ) προβλέποντας την καταβολή του 80% (δηλ. 468,8 ευρώ) σε όποιον είχε δωδεκάμηνη απασχόληση, του 75% (439,50 ευρώ) για όποιον είχε δεκάμηνη απασχόληση και του 62% (363 ευρώ) για όσους είχαν δηλώσει πεντάμηνη απασχόληση.
Δύο διορθωτικές κινήσεις
Η ηγεσία του υπουργείου εξετάζει και άλλες δύο διορθωτικές κινήσεις:
Πρώτον: Τη διατήρηση στα ίδια επίπεδα βασικών παροχών που συνδέονται με το κατώτατο ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη (όπως του επιδόματος απόλυτης αναπηρίας, του εξωιδρυματικού επιδόματος, του επιδόματος ασθενείας κ.ά.). Διόρθωση θα γίνει και για τα όρια εισοδήματος (πλαφόν με βάση το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη) για την περικοπή της σύνταξης των απασχολούμενων συνταξιούχων.
Δεύτερον: Τη διατήρηση, με εξουσιοδοτική διάταξη νόμου, των βασικών προγραμμάτων του ΟΕΚ και της Εργατικής Εστίας (επιδότηση ενοικίου, επιτοκίου δανείων που έχουν χορηγηθεί, βρεφονηπιακών σταθμών και του κοινωνικού τουρισμού) και τη μεταφορά του προσωπικού σε Ενιαίο Οργανισμό Κοινωνικής Αλληλεγγύης (όπου θα ενταχθεί και η καταβολή των προνοιακών επιδομάτων).
Ενοικίαση εργαζομένων χωρίς περιορισμούς ζητά ο ΣΕΒ
«Βέτο» στους περιορισμούς που θέτει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας (άρθρο 122 του πολυνομοσχεδίου) για την ενοικίαση εργαζομένων μέσω εταιρειών προσωρινής απασχόλησης θέτει ο ΣΕΒ. «Ο εφαρμοστικός νόμος για την εισαγωγή του θεσμού της προσωρινής απασχόλησης μέσω της υιοθέτησης της σχετικής κοινοτικής οδηγίας 2008/104 αντιστρατεύεται το σκοπό εισάγοντας σοβαρά αντικίνητρα -ειδικά για τον έμμεσο εργοδότη», ανακοίνωσε ο ΣΕΒ.
Ιδιαίτερα αρνητικός είναι ο ΣΕΒ στη διάταξη που προβλέπει ότι ο έμμεσος εργοδότης υποχρεούται να «δικαιολογεί» την κάλυψη θέσης εργασίας με προσωρινή απασχόληση με βάση «έκτακτες, πρόσκαιρες ή εποχιακές ανάγκες, ενώ ο νόμος περιέχει την πρόβλεψη, ότι η διάρκεια της προσωρινής απασχόλησης μπορεί να είναι μέχρι και 36 μήνες».
Την καταβολή υψηλότερου επιδόματος ανεργίας σε όσους έχουν τουλάχιστον δωδεκάμηνη προηγούμενη απασχόληση και χαμηλότερων επιδομάτων για πρώην εργαζόμενους με λίγες ημέρες εργασίας (κάτω από 10 και κάτω από 5 μήνες) προβλέπει το σχέδιο που επεξεργάζονται το υπουργείο Εργασίας και ο ΟΑΕΔ.
Το σχέδιο αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των επιδομάτων ανεργίας συζητείται, ήδη, σε κυβερνητικό επίπεδο ως «λύση» στο πρόβλημα διαβίωσης που θα αντιμετωπίσουν, οξύτερα, οι άνεργοι αν η μείωση των βασικών επιδομάτων ανεργίας ακολουθήσει τη μείωση κατά 22% του κατώτατου ημερομισθίου της ΕΓΣΣΕ με το οποίο είναι συνδεδεμένα (στο 55% του ημερομισθίου).