Η Microsoft Ελλάς πραγματοποίησε τον ελληνικό τελικό του 14ου Imagine Cup, του παγκόσμιου φοιτητικού διαγωνισμού που προωθεί την καινοτομία, την Πέμπτη, 21 Απριλίου 2016 στα γραφεία της στο Μαρούσι.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν έντεκα ομάδες, από τις οποίες διακρίθηκαν οι τρεις σε κάθε κατηγορία: Η ομάδα AMANDA στην κατηγορία World Citizenship, η ομάδα IoTBeezness στην κατηγορία Innovation και η K.A.S.E. στην κατηγορία Games.
Οι νικήτριες ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στους Ημιτελικούς που θα γίνουν τον Μάιο του 2016, και να διαγωνιστούν με τις καλύτερες ομάδες από όλο τον κόσμο, διεκδικώντας μια θέση στους παγκόσμιους τελικούς οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν τον Αύγουστο του 2016 στα κεντρικά γραφεία της Microsoft, στο Σιάτλ των ΗΠΑ.
Οι ομάδες που διαγωνιστήκαν στον φετινό τελικό του Imagine Cup, κλήθηκαν, όπως κάθε χρόνο, να παρουσιάσουν τις καινοτόμες ιδέες τους, ενώπιον της κριτικής επιτροπής, η οποία απαρτιζόταν από δημοσιογράφους, στελέχη νεοφυών επιχειρήσεων καθώς και από εκπροσώπους της Microsoft. Οι υποψήφιες ομάδες κατέθεσαν τις προτάσεις τους στις παρακάτω κατηγορίες:
• World Citizenship: Σε αυτήν την κατηγορία διακρίνεται η εφαρμογή λογισμικού που έχει την προοπτική να επιδράσει θετικά στην ανθρωπότητα.
• Innovation: Αυτή η κατηγορία απευθύνεται στις πιο πρωτοπόρες και καινοτόμες εφαρμογές.
• Games: Σε αυτήν την κατηγορία διακρίνονται τα πιο συναρπαστικά και διασκεδαστικά παιχνίδια που απευθύνονται σε νέους και εφήβους και έχουν δημιουργηθεί πάνω σε Windows 8, Windows Phone ή με τη χρήση του Kinect SDK.
Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα AMANDA, ήταν εκείνη που ξεχώρισε στην κατηγορία World Citizenship, η οποία με τη βοήθεια του Microsoft Azure και του Microsoft Band 2, δημιούργησε ένα virtual reality μουσείο συναισθημάτων, όπου ο χρήστης περιηγείται ελεύθερα σε έναν χώρο με εικόνες, βίντεο και διαδραστικό υλικό.
Στην κατηγορία Innovation διακρίθηκε το project IoTBeezness, μια υπηρεσία η οποία λειτουργεί με την υποστήριξη του IoT (Internet of Things), Microsoft Azure και Raspberry, η οποία έχει σχεδιαστεί ειδικά για μελισσοκόμους, δίνοντας τους τη δυνατότητα να παρακολουθούν την κατάσταση που βρίσκονται οι κυψέλες τους με τη βοήθεια ενός ειδικού δίκτυού αισθητήρων το οποίο τους παρέχει συμβουλές και προειδοποιήσεις.
Η ομάδα K.A.S.E. ξεχώρισε στην κατηγορία Games, δημιουργώντας ένα τρισδιάστατο βιντεοπαιχνίδι parkour, όπου ο παίκτης ανεβαίνει επίπεδο χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις ενός ρομπότ.
Τα μέλη της ομάδας AMANDA δήλωσαν: «Είμαστε πολύ ευτυχείς για τη διάκριση στο διαγωνισμό του Imagine Cup και για τη δυνατότητα που μας δίνεται να παρουσιάσουμε την AMΑNDA και σε διεθνές επίπεδο, με στόχο να ευαισθητοποιήσουμε περισσότερους στο πρόβλημα του bullying και να βοηθήσουμε με έναν ιδιαίτερα καινοτόμο τρόπο! Η AMANDA είναι το αποτέλεσμα σκληρής και ομαδικής δουλειάς που βασίζεται στο κοινό αίσθημα της προσφοράς σε ένα πλαίσιο World Ctizenship».
Από την πλευρά τους τα μέλη της ομάδας IoTBeezness δήλωσαν: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την επιτυχία μας, η οποία αποτέλεσε μια ανταμοιβή για την επίπονη προσπάθεια ανάπτυξης του project μας. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους κριτές για την εμπιστοσύνη τους και ιδιαίτερα τη Microsoft Ελλάς για τη φιλοξενία και την άρτια διοργάνωση του διαγωνισμού. Άμεσος στόχος μας πλέον είναι η πρόκριση και η διάκριση στον Παγκόσμιο Τελικό του διαγωνισμού που θα λάβει χώρα το καλοκαίρι στο Seattle των Η.Π.Α. Εμείς από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε τη δημιουργική δουλειά με όλο και περισσότερα και πιο καινοτόμα projects στο τομέα του Internet Of Things, εκεί όπου είναι και το πεδίο ενδιαφέροντος μας. Σας ευχαριστούμε».
«Ο διαγωνισμός Imagine Cup ήταν μια ευκαιρία να γνωρίσουμε επαγγελματίες του gaming καθώς και άλλους νέους προγραμματιστές σαν εμάς, που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά στον κλάδο. Επίσης, μας δόθηκε η δυνατότητα να μπορέσαμε να λάβουμε σχόλια για τη δουλειά μας, να κατανοήσουμε τις επιτυχίες αλλά και τις αποτυχίες μας καθώς τα σημεία που μπορούμε να βελτιώσουμε. Ο διαγωνισμός αποτελεί το θεμέλιο στο οποίο μπορούμε να βασίσουμε την εξέλιξη του project μας αλλά και να ενισχύσουμε τη βιωσιμότητα του. Ελπίζουμε στη νίκη μας στους ημιτελικούς προκειμένου να διεκδικήσουμε μια θέση στο Σιάτλ και να παρουσιάσουμε το παιχνίδι μας!», δήλωσαν τα μέλη της ομάδας K.A.S.E.
Όπως δήλωσε και ο Φώτης Δραγανίδης, Διευθυντής Τεχνολογίας της Microsoft Ελλάς: «Ο διαγωνισμός Imagine Cup αποτελεί μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες της Microsoft η οποία έχει ως στόχο την ανάπτυξη και την στήριξη της νέας γενιάς. Το γεγονός ότι ο διαγωνισμός είχε τόσο θέρμη ανταπόκριση για μια ακόμη χρονιά, με υψηλής ποιότητας συμμετοχές, μας χαροποιεί ιδιαίτερα, και ελπίζουμε να αποτελέσουν έμπνευση για ακόμη περισσότερους νέους στο μέλλον. Θα θέλαμε να εκφράσουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια σε όλους τους διαγωνιζόμενους που κατάφεραν να φτάσουν στον ελληνικό τελικό και καλή επιτυχία στις ομάδες που θα μας εκπροσωπήσουν στους Ημιτελικούς.»
Η Ελλάδα συμμετέχει στον διαγωνισμό Imagine Cup για 13η χρονιά σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία στην ενίσχυση νεανικής καινοτομίας. Οι νικητές των Παγκόσμιων Ημιτελικών έχουν την ευκαιρία να διαγωνισθούν για μία θέση στους Παγκόσμιους Τελικούς τον Αύγουστο του 2016, καθώς και να διεκδικήσουν χρηματικό έπαθλο έως και $50.000.