Παρελθόν θα αποτελεί σε λίγες ημέρες η υποχρέωση των προμηθευτικών επιχειρήσεων να υποβάλλουν τιμοκαταλόγους χονδρικής στο υπουργείο Εμπορίου. Η σχετική υπουργική απόφαση βρίσκεται σε φάση υπογραφών και πρόκειται να δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες.
Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου Στέφανο Κομνηνό, η υποχρεωτική κοινοποίηση τιμοκαταλόγων χονδρικής στο υπουργείο Ανάπτυξης είχε μετατραπεί σε μέθοδο επιβολής ενιαίων τιμών στη λιανική καθώς οι επιχειρηματίες χρησιμοποιούσαν αυτούς του τιμοκαταλόγους ως επίσημα εγκεκριμένους από το υπουργείο.
Παράλληλα, έχει ανοίξει σε πολιτικό επίπεδο η συζήτηση για περιορισμό της πολιτικής πιστωτικών σημειωμάτων και πρόσθετων παροχών και εκπτώσεων από τους προμηθευτές στους λιανέμπορους.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης θεωρεί ότι οι πρακτικές αυτές λειτουργούν στρεβλωτικά στην αγορά, όχι διότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν περνούν οι εκπτώσεις αυτές στη λιανική, αλλά διότι συμβάλλουν στον καθορισμό ενιαίων τιμών στα ράφια.
Με την κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής τιμοκαταλόγων στο υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά και με την δυνατότητα των προμηθευτών να διατηρούν διαφορετικούς τιμοκαταλόγους ανά πελάτη, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν σήμερα, εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί ο ανταγωνισμός στην αγορά. Τα σούπερ μάρκετ θα κάθονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους προμηθευτές ώστε να πετύχουν καλύτερες τιμές, και βάση διαπραγμάτευσης θα είναι οι λιανικές τιμές.
Με το σημερινό σύστημα όπου ισχύει ενιαίος τιμοκατάλογος από τους προμηθευτές για όλους τους πελάτες, η διαπραγμάτευση γίνεται για τα ποσοστά της έκπτωσης και όχι της λιανικής τιμής, αφού αυτή ουσιαστικά επιβάλλεται από τον προμηθευτή δια του ενιαίου τιμοκαταλόγου χονδρικής. Επιπλέον ο ενιαίος τιμοκατάλογος λειτουργεί ως μπούσουλας και δίνει το μήνυμα για παρόμοιες αυξήσεις τιμών από όλους τους λιανέμπορους.
(Πηγή: capital)