Τις δώδεκα πιο καινοτόμες εταιρείες στον κόσμο, με τη μεγαλύτερη δύναμη επιρροής στην οικονομία και την κοινωνία, καταγράφει δημοσίευμα του ιστότοπου fastcompany.com.Σύμφωνα με το δημοσίευμα,πρόκειται για εταιρείες που ανέτρεψαν τα δεδομένα στον επιχειρηματικό κλάδο, δημιουργώντας νέες καταναλωτικές συνήθειες.
Πρόκειται για τις εξής εταιρείες:
-Η GOOGLE έχει εξελιχθεί σε έναν κολοσσό $350 δισ. τρομακτικής καινοτομικότητας. Με τα κέρδη από τις διαφημίσεις να περιορίζονται, η Google προωθεί τολμηρά σχέδια που φιλοδοξούν να αλλάξουν τη μορφή της εταιρείας και της κοινωνίας.
-Η Βloomberg Philanthropies προσφέρει πολύτιμες λύσεις με μεθοδικό τρόπο: με δωρεές ύψους $452 εκατ. το 2013, συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα ιδρυμάτα στις ΗΠΑ. Τον Ιανουάριο το Bloomberg κατέβαλε $53 εκατ. για να αντιμετωπίσει μέσα σε ένα χρονικό ορίζοντα πέντε ετών την υπεραλιεία στη Βραζιλία, στις Φιλιππίνες και στη Χιλή. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη φιλανθρωπική προσπάθεια για την αναμόρφωση της αλιείας σε διεθνές επίπεδο.
-Η XIAOMI κατάφερε να αλλάξει το επιχειρηματικό μοντέλο στα smarthpones στη μεγαλύτερη αγορά κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο. Αν και μετρά μόνο τρία χρόνια ζωής, η εταιρεία έχει ξεφύγει από τον ρόλο του νεοφώτιστου. Η Xiaomi κυκλοφόρησε πέρυσι τέσσερα νέα smartphones και πούλησε περίπου 19 εκατομμύρια, σημειώνοντας άνοδο 150% σε σχέση με το 2012. Έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά της Κίνας με τις χαμηλού κόστους συσκευές της
-Η DROPBOX έχει μετουσιωθεί σε «cloud» για όλες τις χρήσεις. Διπλασίασε πέρυσι τους χρήστες του, από τα 100 στα 200 εκατομμύρια. Πώς; Επεκτείνοντας την παρουσία του στις διαδικτυακές ζωές των ανθρώπων. Μέχρι σήμερα έχει λάβει χρηματοδότηση $257 εκατ. από διάφορους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των Y Combinator, Sequoia Capital και Accel Partners. Στις 3 Απριλίου 2012, το Dropbox ανακοίνωσε ότι ο Bono και ο The Edge των U2 έχουν επενδύσει στην εταιρεία.
-Η NΕΤFLIX δημιουργεί σπουδαία τηλεόραση σε ένα νέο πλαίσιο, χρησιμοποιώντας ένα δοκιμασμένο μοντέλο.
-Η AIRBNB, αυτό το καλοκαίρι, θα ξεπεράσει την Intercontinental και τη Hilton ως η μεγαλύτερη αλυσίδα ξενοδοχείων στον κόσμο, χωρίς να διαθέτει ούτε ένα ξενοδοχείο. Το startup, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να νοικιάσουν τα σπίτια τους ή τα ελεύθερα δωμάτια σε ξένους, ξεπέρασε πέρυσι στην πλατφόρμα του τα 10 εκατομμύρια παραμονές και τριπλασίασε τα έσοδα στα $250 εκατ.
-Η ΝΙΚΕ αποτελεί ένα υπόδειγμα βιωσιμότητας. Επιπλέον, το πιο ενδιαφέρον νέο προϊόν της Nike δεν ήταν το νέο μοντέλο παπουτσιών Le Bron James. Ήταν μια εφαρμογή με την ονομασία Making, που βοηθάει τις εταιρείες να μετράνε τις κλιματικές επιπτώσεις από τη χρήση νέων υλικών.
-Η ZIPDIAL κατάφερε να μετατρέψει μια καταναλωτική «απατεωνιά» σε πολύτιμο asset: παρατηρεί τις «αναπάντητες» κλήσεις και τώρα είναι υπεύθυνη για 416 εκατομμύρια από αυτές: κάθε κλήση επιτρέπει στη ZipDial να μάθει κάτι για αυτόν που την κάνει. Για να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα αυτά, οι διαφημιστές πληρώνουν ποσοστά στη ZipDial.
-Η DONORCHOOSE έχει θέσει ως στόχο την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Η ιστοσελίδα επιτρέπει στους δωρητές να επιλέξουν μια συγκεκριμένη τάξη ή project στο DonorsChoose και να το στηρίξουν ακόμα και με 1 δολάριο. Μόλις καλυφθεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση, ο οργανισμός αγοράζει τις προμήθειες και τις στέλνει κατευθείαν στον δάσκαλο. Από τότε το DonorsChoose έχει αντλήσει $225 εκατ. από 1,2 εκατομμύριο φιλάνθρωπους. Οι δωρεές αυτές έχουν βοηθήσει πάνω από 175.000 καθηγητές και 10 εκατομμύρια μαθητές.
-Η YELP, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, ιδρύθηκε το 2004 από τον Jeremy Stoppelman και τον Russel Simmons. To 2009 η Google κατέθεσε πρόταση εξαγοράς, αλλά δεν κατάφερε να καταλήξει σε συμφωνία με τη διοίκηση της εταιρείας. Σήμερα απασχολεί πάνω από 1.000 υπαλλήλους, ενώ το 2012 είχε έσοδα $137 εκατ.
-Η DODGE καταφέρνει πάντα να βρίσκεται στην επικαιρότητα και να εξαπλώνεται στις αγορές. Διότι είναι πάντα στην επικαιρότητα. Σύμφωνα με το FastCompany, η στρατηγική της εταιρείας για το marketing ήταν ο βασικός λόγος που ο κόσμος δίνει προσοχή στα προϊόντα της. Την περασμένη χρονιά οι πωλήσεις για όλα τα μοντέλα της εταιρείας αυξήθηκαν 14%, συνεχίζοντας ένα ανοδικό σερί δεκατεσσάρων μηνών.
-Η SXSW έχει καταφέρει, από το 1987, να κάνει «άποψη» την κουλτούρα των συνεδρίων. To 2013 περισσότεροι από 76.000 άνθρωποι ταξίδεψαν μέχρι το Όστιν του Τέξας για τα συνέδρια και τις εκδηλώσεις της SXSW (South by SouthWest). Το νούμερο αυτό είναι 26% υψηλότερο σε σχέση με το 2012.