Αττική Οδός: Ποιοι θα περνούν δωρεάν, χωρίς να πληρώνουν διόδια

Η κοινοβουλευτική επιτροπή ενέκρινε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί από την ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη.

Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισε ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ευνοϊκές ρυθμίσεις, όπως τη δωρεάν διέλευση από τα διόδια της Αττικής Οδού για πολίτες με αναπηρία, που δεν υπήρχε στην προηγούμενη σύμβαση.

Ταυτόχρονα, διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, με τον νέο παραχωρησιούχο να δεσμεύεται να αποκαταστήσει τις θέσεις εργασίας για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν, ενώ οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους.

Συγκεκριμένα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας στις παρατηρήσεις των εξωκοινοβουλευτικών φορέων, οι οποίοι τοποθετήθηκαν κατά την συνεδρίαση της επιτροπής, υπεραμύνθηκε των θετικών συνεπειών των παραχωρήσεων στη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων και την οδική ασφάλεια, δήλωσε ότι διασφαλίζονται τα κεκτημένα των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο και ενημέρωσε για την πρόβλεψη της δωρεάν διέλευσης από τα διόδια της Αττικής Οδού των πολιτών με αναπηρία, κάτι που δεν υπήρχε στην προηγούμενη σύμβαση και εξασφαλίστηκε σε αυτήν.

Στο σημείο αυτό, ανέφερε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει μια σειρά από επιπλέον ευνοϊκές παρεμβάσεις για τους πολίτες με αναπηρία, με τον παραχωρησιούχο και με άλλους παραχωρησιούχους στην Ελλάδα. Ακόμη, ο κ. Σταϊκούρας ζήτησε την αυξημένη προσοχή και των δύο παραχωρησιούχων τις επόμενες ημέρες, ώστε να εξασφαλιστεί μια ομαλή μετάβαση.

Τι θα γίνει με τους υπαλλήλους

Το ζήτημα του μέλλοντος των εργαζόμενων υπό το καθεστώς της νέας σύμβασης, απασχόλησε ιδιαιτέρως την συνεδρίαση της επιτροπής, καθώς το έθεσαν, τόσο το Σωματείο Εργαζόμενων Αττικής Οδού – Αττικών Διαδρομών όσο και ο νομικός σύμβουλός του, ζητώντας – ανεξάρτητα από τις αποζημιώσεις που θα δοθούν λόγω απόλυσης – το υπάρχον προσωπικό να συνεχίσει να εργάζεται και όποιος επιθυμεί να προσληφθεί, να προσληφθεί με τον ίδιο μισθό αλλά και με τον χρόνο εργασίας που είχε ως αορίστου χρόνου.

Απαντώντας ο υπουργός, επανέλαβε ότι το υπουργείο σε συνεργασία με το νέο παραχωρησιούχο, διασφάλισαν τα εργασιακά κεκτημένα των εργαζομένων για την εργασία τους στον αυτοκινητόδρομο και κατάφεραν να μη χαθεί ούτε μια θέση εργασίας. Έτσι οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους ένεκα της λύσης της εργασιακής σχέσης τους με την Αττική Οδό και τις Αττικές Διαδρομές και ταυτόχρονα ο νέος παραχωρησιούχους εξεδήλωσε την πρόθεση να προχωρήσει στην αποκατάσταση των θέσεων εργασίας τους για το νέο έργο, για όσους το επιθυμούν. Κατέληξε λέγοντας, ότι υπάρχουν σχετικές αναφορές στο θέμα αυτό και στον κυρωτικό νόμο, όχι απλώς στη σύμβαση, αλλά στο κεφάλαιο των τελικών διατάξεων.

Δεδομένου ότι υπήρξαν εκπρόσωποι φορέων, οι οποίοι εξέφρασαν την διαφωνία τους για τον τρόπο χρηματοδότησης και αξιοποίησης του έργου, ο κ. Σταϊκούρας απάντησε πως μπορεί να υπάρχουν μεν αποκλίσεις για τον τρόπο που εκτελούνται τα δημόσια έργα στην χώρα, παραμένει ωστόσο η ουσία ότι όλοι συμφωνούν για την αξία της Αττικής Οδού. «Φανταστείτε την Αττική χωρίς την Αττική Οδό» είπε. Παρατήρησε επιπλέον, ότι οι «παραχωρήσεις», εκτός της χρηματοδότησης και της συντήρησης, έχουν βοηθήσει πάρα πολύ στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, καθώς με βάση τις ευρωπαϊκές μελέτες, η χώρα μας έχει πετύχει στόχους που δεν έχουν πετύχει άλλες χώρες για τη μείωση των δυστυχημάτων κατά 50% τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που οφείλεται, εν πολλοίς, στους βασικούς οδικούς άξονες.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close