Καλύτερη εικόνα και έλεγχο στα τακτικά ραντεβού στο δημόσιο σύστημα Υγείας θα έχει το υπουργείο Υγείας, μέσω του νέου κεντρικού πληροφοριακού συστήματος που δρομολογεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η ΗΔΙΚΑ.
Το νέο Ενιαίο Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα έρχεται να αντικαταστήσει το κατακερματισμένο και αναποτελεσματικό μέχρι σήμερα σύστημα των τηλεφωνικών ραντεβού στα νοσοκομεία και να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες υγείας στους πολίτες.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το νέο Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού χρηματοδοτείται με δημόσια δαπάνη (ΕΠΑ), η οποία ανέρχεται στο ποσό των 6.705.176 ευρώ. Εξυπηρετεί δε -μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων- την ανάγκη διασύνδεσης όλων των νοσοκομείων σε μια κεντρική πλατφόρμα ελέγχου, με σκοπό το υπουργείο Υγείας να έχει ανά πάση στιγμή εικόνα για τις ανάγκες του συστήματος και να παρεμβαίνει εγκαίρως όταν τα ραντεβού δεν εξυπηρετούνται στους προσδοκώμενους χρόνους.
Το κλείσιμο των ραντεβού για προσέλευση στο σύστημα Υγείας γίνεται έως σήμερα μόνο τηλεφωνικά -μέσω εταιριών ή με φυσική επαφή με τα νοσοκομεία- ενώ τα επιμέρους πληροφοριακά συστήματα των νοσοκομείων δεν επικοινωνούν μεταξύ τους.
Ως εκ τούτου υπάρχει αδυναμία ελέγχου προσέλευσης, δυσχέρεια του πολίτη στην επιλογή της ώρας που τον εξυπηρετεί και αδυναμία εύρεσης ροής του πολίτη εντός του νοσοκομείου.
Τα οφέλη
Το νέο Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού θα είναι διαλειτουργικό και τα δεδομένα του θα γνωστοποιούνται στο υπουργείο Υγείας. Επίσης, θα δοθεί η δυνατότητα:
- Να μειωθούν οι χρόνοι αναμονής για τακτικό ραντεβού
- Να καταργηθούν οι υπέρογκες χρεώσεις ανά τηλεφωνική κλήση
- Η επικοινωνία να είναι άυλη και αμεσότερη τόσο με τον πολίτη όσο και με τρίτους φορείς/οργανισμούς ή και μεταξύ των τμημάτων του ίδιου του νοσοκομείου
- Να υπάρξει εξοικονόμηση από τον περιορισμό διακίνησης χαρτιού
- Να υπάρξει ορθότερη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων του συστήματος Υγείας
- Να υπάρξει καλύτερη διαχείριση των προβλημάτων που ανέδειξε η πανδημία και τα οποία πρέπει να επιλυθούν, με στόχο την ετοιμότητα του συστήματος Υγείας για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.
«Το Κεντρικό Σύστημα των Ηλεκτρονικών Ραντεβού στα νοσοκομεία είναι ένα ακόμη βήμα προς την κεντρική διαχείριση και παρακολούθηση δεδομένων σχετικά με την πρόσβαση σε υπηρεσίες του ΕΣΥ, που πέρα από τη βελτίωση της εμπειρίας των πολιτών, μπορεί να αποτελέσει και “πυξίδα” για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων», αναφέρει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.