Έξι στους δέκα καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού»

Ολοένα και πιο δημοφιλές γίνεται το «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο σήμερα εισέρχεται στη 15η εβδομάδα εφαρμογής του, με τους καταναλωτές να αλλάζουν ακόμη και αλυσίδα σούπερ μάρκετ προκειμένου να επωφεληθούν των εν λόγω προσφορών. Βασικός λόγος για την αύξηση της αποδοχής του καλαθιού είναι βεβαίως η συνέχιση των ανατιμήσεων, που προκαλούν στην ουσία μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, αλλά και το γεγονός ότι λιανέμποροι και προμηθευτές έχουν μειώσει τα άλλα προγράμματα προσφορών, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους τους που συμπιέστηκαν το 2022 λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας και παραγωγής.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 64% του κοινού δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από το καλάθι. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση μετά την πρώτη εβδομάδα της πρωτοβουλίας, οπότε και το ποσοστό του κοινού που αγόραζε από το καλάθι ανερχόταν στο 39%. Μεσοσταθμικά, το κοινό το οποίο αγοράζει προϊόντα από το καλάθι δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχεται από προϊόντα του καλαθιού (περίπου 1 ευρώ ανά 7 ευρώ αγορών). Η πλειονότητα του κοινού, 39%, πραγματοποιεί έως 10% των αγορών της από το καλάθι, το 11% από 11% των αγορών έως 20% και το υπόλοιπο 24% πάνω από 20% των αγορών.

Οπως προκύπτει από την έρευνα, 17% των ερωτηθέντων επισκέπτεται σούπερ μάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού». «Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί», υποστηρίζει το ΙΕΛΚΑ.

Αν και το 23% αξιολογεί θετικά το μέτρο του καλαθιού, ένα 85% υποστηρίζει ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το ποσοστό όσων αξιολογούν θετικά το καλάθι ανεβαίνει σε 35% όταν η ερώτηση απευθύνεται σε αυτούς που αγοράζουν προϊόντα από αυτό. Το 53% αναγνωρίζει τη χρησιμότητα των πρωτοβουλιών, όπως το «καλάθι του νοικοκυριού» και δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κι άλλες τέτοιες δράσεις. Το 54% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι που αποτελεί πραγματικότητα η οποία ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στο λιανεμπόριο τροφίμων. Στη συντριπτική τους πλειονότητα (84%) οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να είχε μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα, παρά να εφαρμοζόταν το «καλάθι του νοικοκυριού». Επίσης, ένα 70% θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ, παρά το καλάθι. Το 47% θα ήθελε να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι, όπως τα κρεοπωλεία και τα αρτοποιεία, κάτι που υπενθυμίζεται ότι είχε εξεταστεί από το υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ το 60% θα προτιμούσε το καλάθι να περιλαμβάνει περισσότερα προϊόντα.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close