Πρεμιέρα κάνουν σήμερα τα εορταστικά καλάθια καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα ενόψει των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Ειδικότερα, από σήμερα στη μάχη κατά της συγκράτησης των ανατιμήσεων ρίχνονται το «καλάθι των Χριστουγέννων» στα σούπερ μάρκετ και το «καλάθι του Άη Βασίλη» στα καταστήματα παιχνιδιών, με στόχο τη μέγιστη δυνατή ανακούφιση των πιο ευάλωτων νοικοκυριών. Το μεν καλάθι των Χριστουγέννων θα βρίσκεται σε ισχύ έως και τις 4 Ιανουαρίου, το δε καλάθι του Άη-Βασίλη έως και τις 11 Ιανουαρίου.
Προκειμένου το καλάθι του νοικοκυριού να μετατραπεί προσωρινά σε καλάθι των Χριστουγέννων, αναπροσαρμόζεται προσωρινά με το βλέμμα στην εορταστική περίοδο.
Σε αυτό προστίθενται η γαλοπούλα, το μοσχάρι, το τσουρέκι ή η βασιλόπιτα και η σοκολάτα, με την επαύξηση των κατηγοριών να είναι προσωρινή και να παραμένει σε ισχύ έως και τη λήξη της εορταστικής περιόδου. Ήδη από χθες το βράδυ έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis, τα εορταστικά καλάθια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, με τα νέα προϊόντα που προστέθηκαν, να βρίσκονται ψηλά στις λίστες ώστε να ξεχωρίζουν.
Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης οι καταναλωτές μπορούν πλέον να βρουν και να συγκρίνουν 17 διαφορετικά καλάθια του νοικοκυριού. Στην πρωτοβουλία συμμετείχαν ήδη οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Discount Markt, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, My Market, Market in, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Πίτσιας, το ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr, η e-food και η Wolt Market, ενώ από σήμερα το «παρών» στην προσπάθεια συγκράτησης των ανατιμήσεων δίνει η αλυσίδα Κάντζας, δημιουργώντας το δικό της καλάθι. Η νέα αυτή προσθήκη επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον αρκετών μικρότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ να συμμετάσχουν στο μέτρο κατά της ακρίβειας.
Ειδικότερα, ο καταναλωτής μπορεί να εισέλθει στην πλατφόρμα e-katanalotis και να δει σε αυτό το link όλα τα προϊόντα που απαρτίζουν τα καλάθια, επιλέγοντας το ανάγλυφο σήμα της κάθε αλυσίδας. Η τιμή των προϊόντων που αναγράφεται αφορά στην εβδομάδα 14-12-2022 με 20-12-2022.
Δυναμική παρουσία των καταστημάτων παιχνιδιών στο καλάθι του Άη-Βασίλη
Ταυτόχρονα, τη δική του πρεμιέρα κάνει σήμερα και το καλάθι του Άη-Βασίλη, σε μια προσπάθεια του υπουργείου Ανάπτυξης να καλυφθούν οι ανάγκες των… μικρών καταναλωτών μέσω της μέγιστης δυνατής συγκράτησης των ανατιμήσεων και στο μέτωπο της αγοράς παιχνιδιών.
Στο καλάθι του Άη Βασίλη εντάσσονται δέκα κατηγορίες παιχνιδιών ως εξής: επιτραπέζια και παζλ, παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), οχήματα – τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), λούτρινα και μουσικά παιχνίδια. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εντάξουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία παιχνιδιού που παρουσιάστηκε παραπάνω και να το διαθέσουν σε προσιτή τιμή.
Ήδη από χθες το βράδυ έχει δημιουργηθεί νέο ανάγλυφο σήμα στην πλατφόρμα e-katanalotis, προκειμένου ο καταναλωτής να ενημερωθεί για τους καταλόγους που έχουν καταρτίσει τα πιο γνωστά καταστήματα παιχνιδιών της χώρας. Στην πρωτοβουλία για το καλάθι του Αη-Βασίλη δήλωσαν συμμετοχή συνολικά 15 αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην αγορά παιχνιδιών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι εξής: Max Stores, Mουστάκας, Toys-shop.gr, patini.gr, jumbo.gr, perfect toys, koumis toys, toy city, Mothercare, comfuzio.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι τα προϊόντα του καλαθιού του Άη-Βασίλη θα φέρουν στο ράφι πώλησης το ειδικό σήμα που έχει δημιουργηθεί ώστε να τα γνωρίζουν οι καταναλωτές, ενώ ευκρινής κατάλογος των προϊόντων θα υπάρχει σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος και θα αναγράφει τις τιμές.