Ακόμη μια σημαντική πτυχή των ψηφιακών μεταρρυθμίσεων -σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης- για τους χιλιάδες συμπολίτες μας με αναπηρία παρουσίασε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης.
Ο λόγος για την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας και την ενεργοποίηση του Μητρώου Αναπηρίας.
Ο ίδιος ανέφερε πως:
-Ως πρώτο βήμα, θεσπίσαμε πέρυσι τον πρώτο Κανονισμό λειτουργίας των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) που μέχρι τότε λειτουργούσαν με ασαφές πλαίσιο διαδικασιών και αρμοδιοτήτων.
– Στη συνέχεια καταργήσαμε την υποχρεωτική επανεξέταση από ΚΕΠΑ για μη αναστρέψιμες ασθένειες.
– έχουμε καινούρια ΚΕΠΑ και στη Θεσσαλονίκη
– προχωρήσαμε στη θέσπιση ηλεκτρονικών ραντεβού για ΚΕΠΑ
– φέρνουμε ενιαίοι κανόνες για λήψη αναπηρικής σύνταξη (προβλέπεται στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα)
– έχουμε εισάγει ψηφιακά ΚΕΠΑ (ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων)
– έχουμε θέσει σε εφαρμογή ενιαία ιατρική γνωμάτευση
Παράλληλα, από το καλοκαίρι, έχει θεσμοθετηθεί η εθνική πύλη αναπηρίας.
Η ψηφιακή κάρτα αναπηρίας θα διευκολύνει όλες τις συναλλαγές των αναπήρων με το δημόσιο, ανέφερε ο κος Χατζηδάκης.
Με αυτή θα μπορούν οι ΑμεΑ με μία ενιαία κάρτα να αποδεικνύουν ότι είναι ανάπηροι με ποσοστό πάνω από 50%, με βάση νέα διάταξη (σ.σ. νομοσχεδίου που έχει έλθει στη Βουλή). Θα είναι καταγεγραμμένοι στο ψηφιακό μητρώο των ΑμεΑ. Το μέτρο σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το αναπηρικό κίνημα, ανέφερε ο ίδιος.