Σε σημαντική μείωση στις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς φαίνεται πως έχει καταλήξει η κυβέρνηση, ώστε να παρέχει χείρα βοηθείας στα νοικοκυριά που έχουν πληγεί από την ακρίβεια στα καύσιμα.
Ένα μέτρο που θα μειώσει το κόστος μετακίνησης των πολιτών – εν μέσω ακρίβειας στα καύσιμα – και ταυτόχρονα θα μειώσει τις εκπομπών ρύπων από τα ΙΧ φαίνεται πως συμπεριλαμβάνεται στο «πακέτο εξαγγελίων» του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, από το βήμα της προσεχούς, 86ης ΔΕΘ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει καταλήξει στην απόφαση για την «έκδοση» του λεγόμενου «κλιματικού εισιτηρίου», δηλαδή την παροχή εκπτώσεων στα εισιτήρια χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Το μοντέλο της Γερμανίας
Πυξίδα για το ελληνικό κυβερνητικό επιτελείο φαίνεται πως αποτελεί το μέτρο που υιοθέτησε τον περασμένο Ιούνιο το Βερολίνο, το οποίο επιδότησε το μηνιαίο εισιτήριο απεριόριστων διαδρομών, ρίχνοντας το κόστος του από τα 85-90 (στο Βερολίνο κοστίζει 107 ευρώ) ευρώ στα μόλις 9.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που, όπως είναι πασιφανές, έχει προσφέρει χείρα βοηθείας στα νοικοκυριά που έχουν πληγεί από τις ανατιμήσεις στα καύσιμα, την ίδια ώρα που τα έχει στρέψει στα Μ.Μ.Μ., εξοικονομώντας τόνους εκπομπών CO2.
Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Γερμανικών Εταιρειών Μέσων Μεταφοράς (VDV) και δείχνουν ότι το εισιτήριο των 9 ευρώ αποκτήθηκε από περισσότερους από 52 εκατ. ανθρώπους, με τη συνακόλουθη μείωση των αυτοκινήτων να επέφερε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 1,8 εκατ. τόνους.
Έχει επίσης τεκμηριωθεί εντυπωσιακή βελτίωση στην ποιότητα του αέρα στις μητροπολιτικές περιοχές. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Πότσνταμ διαπίστωσαν ότι τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μειώθηκαν έως και 7% κατόπιν της εισαγωγής του εισιτηρίου χαμηλού κόστους.
Το μέτρο του «κλιματικού εισιτηρίου», των 9 ευρώ, εισήχθη τον περασμένο Ιούνιο και εξέπνευσε στο τέλος Αυγούστου, με τους πολίτες να ζητούν τη συνέχισή του, έχοντας την αρωγή των περιβαλλοντικών ενώσεων.
Το ελληνικό «κλιματικό εισιτήριο»
Αναγνωρίζοντας τη συμβολή του γερμανικού κλιματικού εισιτηρίου στη διευκόλυνση των πολιτών, η ελληνική κυβέρνηση δείχνει έτοιμη να εισάγει μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
Το έδαφος είχε προλειάνει πρόσφατα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, ο οποίος κατόπιν σχετικής ερώτησης, ανέφερε ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει πέσει στο τραπέζι και εξετάζεται από το κυβερνητικό επιτελείο.
Όσον αφορά τη μορφή που θα έχει το ελληνικό «κλιματικό εισιτήριο», η κυβέρνηση φαίνεται πως έχει εξετάσει διάφορα μοντέλα, προτάσσοντας τη δωρεάν μετακίνηση με τα Μ.Μ.Μ. σε νέους έως 29 ετών, ή τη μεγάλη μείωση των τιμών στις μηνιαίες κάρτες μετακίνησης, στα πρότυπα του γερμανικού μοντέλου.
Στην Αθήνα το μηνιαίο εισιτήριο κοστίζει 27 ευρώ (ολόκληρο), έχοντας ισχύ για απεριόριστες διαδρομές με όλα τα μέσα αρμοδιότητας ΟΑΣΑ: Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Τραμ, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, Μετρό (μέχρι Κορωπί) και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στο τμήμα του Προαστιακού Μαγούλα-Πειραιάς-Κορωπί). Ίδια τιμή έχει και το μηνιαίο εισιτήριο του ΟΑΣΘ, στη Θεσσαλονίκη.