Το YouTube λανσάρισε αθόρυβα τον Οκτώβριο μία νέα υπηρεσία όπου μπορεί κανείς να δει δωρεάν ταινίες, χωρίς καμία απολύτως συνδρομή και με αντάλλαγμα, τι άλλο, διαφημίσεις.
Η βιβλιοθήκη των ταινιών περιλαμβάνει τίτλους που είναι γνωστοί κυρίως στους μεγαλύτερους, καθώς προβλήθηκαν τη δεκαετία του ’80 και του ’90, ανάμεσά τους ο Εξολοθρευτής, ο Ρόκι και το Πέτα τη Μαμά από το Τρένο, ενώ σταδιακά αναμένεται να προστεθούν επιπλέον παραγωγές.
Με τη νέα υπηρεσία δεν απαιτείται συνδρομή και οι χρήστες απλώς θα πρέπει να… υπομένουν κάποιες διαφημίσεις που θα εμφανίζονται στη διάρκεια της προβολής, ό,τι δηλαδή συμβαίνει και στα ελεύθερα τηλεοπτικά κανάλια. Η σχετική δυνατότητα δεν είναι ακόμα διαθέσιμη στην Ελλάδα, όπως διαθέσιμο δεν είναι και το συνδρομητικό YouTube Premium, όμως αν κρίνουμε από την πορεία άλλων συνδρομητικών υπηρεσιών στο παρελθόν θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγους μήνες.
Η δημοφιλής υπηρεσία προβολής βίντεο «χτίστηκε» σε μεγάλο βαθμό από τα βίντεο που ανέβαζαν οι χρήστες και κάποιοι από αυτούς έγιναν διάσημοι (και πλούσιοι). Ωστόσο, κάτι φαίνεται να αλλάζει αφού η δημοτικότητα των video bloggers αρχίζει να απειλείται από τους επαγγελματίες. Ο Σουηδός Φέλιξ Κέλμπεργκ, γνωστότερος στο YouTube ως «PewDiePie», είναι εδώ και πέντε χρόνια ο «βασιλιάς» της πλατφόρμας με 30 εκατ. συνδρομητές αλλά η πρωτοκαθεδρία του απειλείται από την ινδική εταιρεία κινηματογραφικών ταινιών T-Series,που προσθέτει γύρω στους 3 εκατ. χρήστες τον μήνα. Συνηθίσαμε να αντιμετωπίζουμε το διαδίκτυο ως μια ευρω-αμερικανική υπόθεση, όμως η παγκοσμιοποίηση αναδεικνύει νέες δυνάμεις κυρίως από την Ασία.