Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η καμπάνια των Greek Vegans στο μετρό της Αθήνας. Από τις 9 Σεπτεμβρίου 184 αφίσες με μηνύματα vegan «στολίζουν» συρμούς του μετρό, στο πλαίσιο της εκστραστείας που θα διαρκέσει 28 ημέρες.
Οι εν λόγω αφίσες κυκλοφορούν με διαφορετικές φωτογραφίες ζώων, με τα ανάλογα για κάθε μία φωτογραφία μηνύματα της vegan εκστρατείας.
Μία από αυτές εμφανίζει ένα γουρουνάκι με το μήνυμα «Δες ποιον έφαγες σήμερα», ενώ μία δεύτερη αφίσα απεικονίζει ένα ψάρι με το αγκίστρι στο στόμα και η οποία γράφει: «Κάποιες κραυγές δεν ακούγονται ποτέ».
Στη θέα της καμπάνιας άμεση ήταν η αντίδραση της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος (ΕΔΟΚ), η οποία εξέδωσε ανακοίνωση, επισημαίνοντας ότι οι διαφημιστικές αφίσες «προωθούν τις απόψεις ομάδων “vegan”» και στοχοποιούν την κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, και παράλληλα δυσφημούν το ελληνικό κρέας.
Υποστηρίζει, ακόμη, ότι η Αττικό Μετρό, δίνοντας το πράσινο φως για την δημοσιοποίηση «ομάδων χωρίς θεσμικό χαρακτήρα, φαίνεται να παίρνει θέση σε έναν διάλογο «για ένα θέμα με σοβαρότατες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις».
Greek Vegans: Δεν θέλουμε να σοκάρουμε, αλλά να ευαισθητοποιήσουμε
Οι Greek Vegans που βρίσκονται πίσω από την καμπάνια, σε δική τους ανακοίνωση σχετικά με την καμπάνια, αναφέρουν ότι στόχος τους δεν είναι να σοκάρουν, αλλά «να ευαισθητοποιήσουν και θα παρακινήσουν τον κόσμο να μάθει περισσότερα για το πόση βία κρύβεται στο πιάτο του»
«Από τις 9 Σεπτεμβρίου και για 28 συνεχόμενες ημέρες ένας ολόκληρος συρμός του μετρό (συνολικά 184 αφίσες) θα είναι γεμάτος με μηνύματα σχετικά με τον βιγκανισμό. Μηνύματα ενημέρωσης που θα δείξουν στο ευρύ κοινό την αλήθεια για την διατροφή του. Μηνύματα ενημέρωσης που θα ευαισθητοποιήσουν και θα παρακινήσουν τον κόσμο να μάθει περισσότερα για το πόση βία κρύβεται στο πιάτο του. Μηνύματα ενημέρωσης που θα βοηθήσουν το κοινό να μάθει για το ηθικό αλλά και περιβαλλοντικό κόστος των καθημερινών του επιλογών». Πρόκειται για την μεγαλύτερη και πιο άμεση καμπάνια που πραγματοποιήθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Μια καμπάνια που στηρίχθηκε οικονομικά από εκατοντάδες άτομα από την Ελλάδα, την Κύπρο αλλά και το εξωτερικό», αναφέρουν οι Greek Vegans.
«Στόχος αυτής της καμπάνιας δεν είναι βέβαια να ενοχλήσει ή να σοκάρει. Ελπίδα μας είναι το κοινό να κατανοήσει ότι το κομμάτι κρέας που βρίσκεται στο πιάτο του προέρχεται από ένα πλάσμα που ένιωθε, φοβόταν και πονούσε όσο εμείς. Ότι για να παραχθεί ένα κομμάτι κρέας ή ένα ποτήρι γάλα κάποια αθώα πλάσματα υπέφεραν και θανατώθηκαν με τον χειρότερο τρόπο.Έχοντας πλέον αυτή την πληροφορία θεωρούμε ότι οι συμπολίτες μας θα μπορέσουν να διαφοροποιήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες. Και ότι δεν θα σταματήσουν απλώς να χρηματοδοτούν τη θανάτωση αθώων πλασμάτων. Αλλά ότι επιπλέον θα προστατεύσουν την υγεία τους αλλά και το περιβάλλον», τονίζουν.