Απαισιόδοξοι για το μέλλον και ανήσυχοι για τη θέση εργασίας που έχουν εμφανίζονται οι Έλληνες, περισσότερο από τους άλλους Ευρωπαίους, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα Consumer Confidence που διενήργησε η Nielsen στα τέλη του 2017.
Πιο συγκεκριμένα, όπως καταγράφεται στην έρευνα, 8 στους 10 Έλληνες εκτιμούν ότι και φέτος η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ενώ το ίδιο ποσοστό εκφράζει αμφιβολίες για τις δυνατότητες της Ελλάδας να βγει από την οικονομική κρίση τους επόμενους μήνες.
Παράλληλα, οι Έλληνες εμφανίζονται περισσότερο ανασφαλείς για την εργασία τους σε σχέση με τους άλλους Ευρωπαίους. Σύμφωνα με την έρευνα, οι 3 στους 10 ανησυχούν ότι θα χάσουν τη δουλειά τους. Επίσης, οι Έλληνες σε ποσοστό 30% προβληματίζονται για τα χρέη και τις οφειλές που έχουν.
Επιπλέον, η έρευνα κατέγραψε την προσπάθεια που καταβάλουν τα νοικοκυριά για να ανταποκριθούν στα έξοδα. Όπως προκύπτει, λοιπόν, προχωρούν σε περικοπές ακόμη και βασικών εξόδων του νοικοκυριού όπως ο ρουχισμός, περισσότερο από τους άλλους ευρωπαίους. Ειδικότερα, οι 7 στους 10 Έλληνες σφίγγουν το ζωνάρι επιλέγοντας να περιορίσουν δαπάνες για διασκέδαση και να ψωνίζουν φθηνά προϊόντα ή από προσφορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τις υπόλοιπες 64 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.
Τέλος, να σημειωθεί ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο τέταρτο τρίμηνο του 2017 ανέρχεται στις 60 μονάδες, στα ίδια επίπεδα με το τρίτο τρίμηνο του έτους.