Την 29η θέση καταλαμβάνει το ελληνικό σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης ενώ κορυφαίο στον κόσμο αναδεικνύεται το σύστημα των Ηνωμένων Πολιτειών, σύμφωνα με έρευνα του δικτύου πανεπιστημίων Universitas 21.
Για την κατάταξη των εκπαιδευτικών συστημάτων ελήφθησαν υπόψη από τους ερευνητές τέσσερα κριτήρια: το ύψος της χρηματοδότησης από το κράτος και ιδιώτες (25%), ο όγκος των δημοσιεύσεων και η απήχησή τους στον ακαδημαϊκό κόσμο (40%), η συνδεσιμότητα του συστήματος με ξένα πανεπιστήμια (10%) και, τέλος, το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το σύστημα, οι υποδομές του και η σύνδεσή του με την αγορά εργασίας (25%).
Η «σούμα» των τεσσάρων κριτηρίων φέρνει στην κορυφή των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης τις ΗΠΑ, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν, κατά σειρά, η Σουηδία, ο Καναδάς, η Φινλανδία, η Δανία, η Ελβετία, η Νορβηγία, Αυστραλία, η Ολλανδία και η Βρετανία.
Με την 29η θέση που καταλαμβάνει, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κρίνεται καλύτερο από εκείνο της Ιταλίας που ακολουθεί αμέσως μετά, αλλά και της Ρωσίας, της Κροατίας, της Τουρκίας και της Ινδίας που καταλαμβάνει την τελευταία θέση. Σε καλύτερη θέση από την Ελλάδα είναι η Γαλλία (15η), η Ιρλανδία (16η), η Γερμανία (17η), το Ισραήλ (19η) και οι δυο χώρες της Ιβηρικής χερσονήσου, Πορτογαλία και Ισπανία, που καταλαμβάνουν την 23η και την 24η θέση αντίστοιχα.
Ως προς τα επιμέρους κριτήρια, το ελληνικό σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης καταλαμβάνει την 20η θέση ως προς την χρηματοδότησή του από κράτος και ιδιώτες, ενώ έχει το αρνητικό ρεκόρ ως προς το νομοθετικό πλαίσιο που το διέπει και τη σύνδεσή του με την αγορά εργασίας, καταλαμβάνοντας την τελευταία θέση ανάμεσα στα 48 συστήματα που εξετάστηκαν. Στη συνδεσιμότητα (παρουσία ξένων φοιτητών και συνεργασία με ξένα πανεπιστήμια στον τομέα της έρευνας) η Ελλάδα βρίσκεται στην 30η θέση και στον όγκο των δημοσιεύσεων στην 27η θέση.
Όπως προέκυψε από την συγκριτική μελέτη, την υψηλότερη χρηματοδότηση από το κράτος ως ποσοστό του ΑΕΠ λαμβάνουν τα πανεπιστήμια της Φινλανδίας, της Νορβηγίας και της Δανίας, ενώ από τους ιδιώτες τα εκπαιδευτικά ιδρύματα των ΗΠΑ, της Νότιας Κορέας, του Καναδά και της Χιλής.
Οι επενδύσεις στην έρευνα είναι υψηλότερες στη Δανία, τη Σουηδία και την Ελβετία. Οι Ηνωμένες Πολιτείες κυριαρχούν, επίσης, στον τομέα των επιστημονικών δημοσιεύσεων, ωστόσο τις περισσότερες δημοσιεύσεις κατά κεφαλή έχει η Σουηδία. Οι μελέτες με τη μεγαλύτερη απήχηση στον επιστημονικό κόσμο προέρχονται από τα πανεπιστήμια της Ελβετίας, της Ολλανδίας, των ΗΠΑ, της Βρετανίας και της Δανίας.
Η Νότια Κορέα έχει τους περισσότερους φοιτητές ως ποσοστό του πληθυσμού και ακολουθούν η Φινλανδία, η Ελλάδα, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Σλοβενία. Το μεγαλύτερο ποσοστό πτυχιούχων του εργατικού δυναμικού έχει η Ρωσία και ακολουθούν Καναδάς, Ισραήλ, ΗΠΑ.
Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας είναι ότι οι γειτονικές χώρες καταλαμβάνουν όμορες θέσεις και στην κατάταξη, γεγονός που σημαίνει ότι τα εκπαιδευτικά συστήματα χωρών που γειτνιάζουν επηρεάζονται μεταξύ τους. Έτσι, οι σκανδιναβικές χώρες βρίσκονται όλες στις επτά πρώτες θέσεις, τέσσερις χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας (Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνία, Ταϊβάν και Νότια Κορέα) καταλαμβάνουν τις θέσεις από 18 έως 22, οι ανατολικοευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται κάπου στη μέση και οι χώρες της Λατινικής Αμερικής λίγο πιο κάτω.