Ένα ερευνητικό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετείχε το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, με τίτλο: Νέα πνοή στα μικρά σχολεία απομακρυσμένων περιοχών μέσα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (REVIT) επιβραβεύθηκε με τη συμπερίληψή του στον κατάλογο των καλύτερων (best practice) έργων του προγράμματος Διά Βίου Μάθησης (Lifelong Learning Programme) της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη θεματολογία «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας». Στο έργο συμμετείχαν φορείς και οργανισμοί από πέντε ακόμη Ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Φινλανδία, Πολωνία, Βουλγαρία).
Ένα Πανεπιστήμιο με αποστολή του τη διά βίου μάθηση και την παροχή ευκαιριών μάθησης σε όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και χώρου, δε θα μπορούσε παρά να συμμετάσχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα κατακτώντας ακόμη μία επιβράβευση, αναδεικνύοντας έτσι τον επιτελικό ρόλο του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου στο χώρο της Διά Βίου Μάθησης και της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στην Κύπρο.
Ο κύριος στόχος του έργου REVIT ήταν να αποδειχθεί στην πράξη πως είναι δυνατόν και οικονομικά εφικτό να αυξηθούν ουσιαστικά οι λιγοστές και συχνά άστοχες εκπαιδευτικές ευκαιρίες που κατά κανόνα παρέχονται στους κατοίκους των απομακρυσμένων ορεινών και νησιωτικών περιοχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μέσα από το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ευέλικτου, ανοικτού, μαθητο-κεντρικού πλαισίου εξ αποστάσεως μάθησης, με εργαλεία και λειτουργίες e-learning, τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, ειδικά διαμορφωμένου για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επιμόρφωση για μικρούς μαθητές και ενήλικους κατοίκους, και μέσα από την ανάπτυξη συνεργασίας για μαθησιακούς σκοπούς μεταξύ σχολείων, κέντρων επιμόρφωσης, εταιριών, ερευνητικών κέντρων και πανεπιστημίων, το REVIT πέτυχε κάτι που θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο: την απρόσκοπτη πρόσβαση σε εκπαιδευτικές ευκαιρίες, νέων και ενηλίκων, ακόμη και όσων δε ζουν σε αστικά κέντρα. Παράλληλα, αξιοποιήθηκε η υπάρχουσα υποδομή σε σχολεία που σταδιακά εγκαταλείπονταν, κατορθώνοντας την αναζωογόνηση της λειτουργίας τους, ώστε να αποτελέσουν τοπικούς πυρήνες μάθησης για όλους.
Η πειραματική εφαρμογή στην Κύπρο πραγματοποιήθηκε στην κοινότητα Παλαιχωρίου. Συντονιστής ήταν το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και συγκεκριμένα το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα» υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Θανάση Χατζηλάκου.
Η εμπλοκή των κατοίκων υπήρξε ενθουσιώδης, ενώ συμμετείχαν ενεργά σε διαδικτυακά μαθήματα όπως: «Αξιοποιώντας τις τεχνολογίες του διαδικτύου», «Εισαγωγικό μάθημα e-Commerce», «Αγροτικός Τουρισμός» κ.ά. Η εμπειρία έδειξε ότι ακόμα και σε μια απομακρυσμένη περιοχή ο δρόμος της κατάκτησης της γνώσης, μέσα από τις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και την ηλεκτρονική μάθηση, δεν είναι απροσπέλαστος.