Παρελθόν αποτελούν η Τράπεζα Θεμάτων, οι εξετάσεις Λυκείου τύπου πανελληνίων αλλά και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας που επισημαίνει ότι οι αλλαγές θα ισχύσουν από το τρέχον ακαδημαικό έτος, δηλαδή από τις εξετάσεις του Μαΐου – Ιουνίου του 2015. Επίσης, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος 9,5. Αντίθετα δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και σε βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους» τονίζει το υπουργείο.
Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α και της Β Λυκείου θα επιλέγονται αποκλειστικά από την διδαχθείσα ύλη, ενώ οι καθηγητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν την Τράπεζα Θεμάτων συμβουλευτικά.
Ως προς την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, το υπουργείο επισημαίνει ότι η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Δεδομένου όμως ότι «οι τρέχουσες διαδικασίες ‘αξιολόγησης’ δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες».