Ερευνα για την επιχειρηματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διενέργεια έρευνας και στην εκπόνηση μελέτης για την καταγραφή και διαχείριση των κρίσιμων αιτιών και παραμέτρων, που διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν την επιτυχή εφαρμογή των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρόκειται να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου συνίσταται στη διενέργεια πιλοτικής

έρευνας και εκπόνηση μελέτης για την καταγραφή και διαχείριση των κρίσιμων αιτιών και παραμέτρων, που διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν την επιτυχή εφαρμογή των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η σύνδεση των συστημάτων εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και η εισαγωγή του πνεύματος της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση εξακολουθεί να παραμένει στόχος σε εθνικό επίπεδο και βασική προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής πολιτικής για την περίοδο 2014

– 2020. Αν και το θέμα του ‘‘επιχειρείν’’ θεωρείται από πολλούς υπόθεση ειδικών ή εμπείρων, τελικά αφορά και εμπλέκει πολλούς και διαφορετικούς συντελεστές (stakeholders), όπως εκπαιδευτικούς, μαθητές, στελέχη υπουργείου, γονείς κλπ. Οι συντελεστές αυτοί έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και ιδίως διαφορετική αντίληψη και πρακτική για το τι είναι η επιχειρηματικότητα και σε τι ωφελεί, ενώ διαπιστώνεται και κάποια δυσκολία στο να υπερβούν τα δικά τους στερεότυπα. Επιπλέον, οι θεσμικές αρχές δυσκολεύονται να συνθέσουν την συνολική εικόνα και να προσδιορίσουν με σαφήνεια και αντικειμενικότητα τα κοινά σημεία των εμπλεκομένων συντελεστών και να γεφυρώσουν τις διαφορές τους.

Η παρούσα έρευνα – μελέτη αποσκοπεί:

α) στην αποτύπωση των διαφορών αντίληψης, προτεραιοτήτων και πρακτικής μεταξύ των συντελεστών των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας, που αποτελούν γι αυτούς ‘‘τυφλά σημεία’’ και εμπόδια στους στόχους αυτής και κυρίως της νέας προγραμματικής περιόδου και

β) στον προσδιορισμό του ‘‘κοινού τόπου’’, όπου μπορούν να εδραστούν νέα προγράμματα επιχειρηματικότητας, αποτιμώντας την επίπτωση δράσεων που είχαν υλοποιηθεί στο Γ ΚΠΣ και αφορούσαν σε επιχειρηματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Μεθοδολογία: Τα κλασικά εργαλεία έρευνας (π.χ. ερωτηματολόγια) αδυνατούν να αποτυπώσουν τους αστάθμητους παράγοντες που σχετίζονται με τις αντιλήψεις. Για το λόγο αυτό ζητείται να ακολουθηθούν καινοτόμες προσεγγίσεις που χρησιμοποιούν τεχνικές ανάδυσης και αξιοποιούν αυθόρμητες αφηγήσεις γύρω από περιστατικά που θεωρούνται χαρακτηριστικά των διερευνούμενων αντιλήψεων και πρακτικών, αποτυπώνοντας τη συλλογική κουλτούρα ενός συστήματος ή των υποσυστημάτων του.

Η υλοποίηση του έργου θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα εξής:

1. προσδιορισμό των κρίσιμων ζητημάτων που καθορίζουν την επιτυχία ή μη των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

2. διενέργεια ποιοτικής έρευνας σε ομάδες εκπαιδευτικών, μαθητών και στελεχών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε επιλεγμένα σχολεία της χώρας.

3. επεξεργασία των δεδομένων για την ανάδειξη και σύγκριση των βαθύτερων χαρακτηριστικών κάθε ομάδας.

4. κωδικοποίηση των δεδομένων ώστε να εισαχθούν σε σύστημα διαχείρισης γνώσης, καθώς και οι βασικές προδιαγραφές λειτουργίας αυτής.

5. αποτίμηση παλιότερων δράσεων επιχειρηματικότητας εντός του εκπαιδευτικού συστήματος.

6. υποβολή προτάσεων για τη σύνθεση νέων παρεμβάσεων.

Ως προς τα ποσοτικά στοιχεία της έρευνας, ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα αριθμητικά δεδομένα:

10 σχολεία συνολικά στην επικράτεια, σε διοικητικές περιφέρειες:

· 4 της Αθήνας

· 2 της Θεσσαλονίκης

· 2 νησιωτικών περιοχών

· 2 σε λοιπές περιφέρειες της χώρας

230 τουλάχιστον συμμετέχοντες συνολικά

· Μαθητές: 15 τουλάχιστον ανά σχολείο, συνολικά 150 τουλάχιστον άτομα

· Εκπαιδευτικοί: κατ’ ελάχιστο 5 ανά σχολείο, συνολικά 50 τουλάχιστον άτομα

· Διοικητικά Στελέχη: 5 τουλάχιστον από κάθε διοικητική περιφέρεια αναφοράς και 30 τουλάχιστον άτομα συνολικά

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ – ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΡΓΟΥ

2.1. Ο υποψήφιος Ανάδοχος καλείται να παραθέσει και να τεκμηριώσει την τεχνογνωσία του στο αντικείμενο που περιγράφηκε παραπάνω.

2.2. Ο υποψήφιος Ανάδοχος πρέπει να προτείνει Ομάδα Έργου, η οποία θα απαρτίζεται από ικανό αριθμό στελεχών με επιστημονική ή επαγγελματική γνώση και εμπειρία στα πεδία που αφορούν το αντικείμενο των προτεινόμενων υπηρεσιών και είναι απαραίτητα για την παροχή τους. Τα αναγκαία πεδία και αντιστοίχως η αναγκαιότητα σχετικής γνώσης και εμπειρίας των μελών της Ομάδας Έργου απαιτείται να τεκμηριώνονται από τον υποψήφιο Ανάδοχο.

ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

3.1 Ο Ανάδοχος θα παράσχει τις υπηρεσίες του σε όποιον χώρο απαιτηθεί για τις ανάγκες του έργου (π.χ. έδρα αναδόχου, σχολικές μονάδες).

3.2 Για την υλοποίηση του έργου και τις συναντήσεις με τους συντελεστές θα χρειαστούν μετακινήσεις στις περιοχές της Ελλάδας που περιγράφονται στο άρθρο 1. Στις μετακινήσεις, τα έξοδα μετακίνησης καλύπτονται από την αμοιβή του Αναδόχου.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ – ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ και ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

4.1 Το έργο θα υλοποιηθεί στη βάση μίας ολοκληρωμένης μελέτης (έρευνα – αξιολόγηση αποτελεσμάτων). Τα παραδοτέα αντιστοιχούν σε φάσεις ως ακολούθως:

1. Περιγραφή της ερευνητικής μεθοδολογίας (φάση Α – 15 ημέρες το αργότερο, από την υπογραφή της σύμβασης)

2. Καταγραφή και επεξεργασία δεδομένων και ευρημάτων έρευνας (φάση Β – 3 μήνες το αργότερο, από την υπογραφή της σύμβασης)

3. Συμπεράσματα και προτάσεις (φάση Γ – 4 μήνες το αργότερο, από την υπογραφή της σύμβασης)

4.2 Το αρμόδιο όργανο που είναι υπεύθυνο από πλευράς ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ για την παρακολούθηση της υλοποίησης του έργου και την παραλαβή του, καθώς και των εκάστοτε παραδοτέων του, θα είναι η Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του έργου, που θα συγκροτηθεί με Απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Ευρωπαϊκών Πόρων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής θα παρακολουθεί το έργο του Αναδόχου καθ’ όλη τη διάρκεια της εκτέλεσης της σύμβασης και θα παρέχει οδηγίες και διευκρινίσεις

4.3 Η παραλαβή του έργου συνίσταται στην παραλαβή των παραδοτέων του έργου με την υπογραφή σχετικών πρωτοκόλλων παραλαβής από την Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΓΟΥ

5.1 Η διάρκεια υλοποίησης του έργου ορίζεται, κατ’ ανώτατο, σε τέσσερις (4) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης που θα λάβει χώρα κατόπιν της έκδοσης της απόφασης ανάθεσης κατά τα οριζόμενα στη νομοθεσία.

5.2. Η διάρκεια της σύμβασης υπολογίζεται από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης έως και την παραλαβή του έργου από την Αναθέτουσα Αρχή κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 4 ανωτέρω.

5.3 Η Αναθέτουσα Αρχή έχει δικαίωμα να επεκτείνει τη διάρκεια της σύμβασης, αυτεπάγγελτα ή με αίτημα του Αναδόχου σε περίπτωση που η μελέτη δεν έχει ολοκληρωθεί στο πλαίσιο της διάρκειας της σύμβασης, χωρίς επιπλέον αύξηση του συμβατικού τιμήματος.

ΑΜΟΙΒΗ

Η αμοιβή του Τεχνικού Συμβούλου για το σύνολο του έργου δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των Πενήντα Δύο χιλιάδων ευρώ (52.000,00 €) πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α., (ήτοι 63.960,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.).

ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ

7.1 Η αμοιβή καταβάλλεται ως εξής:

20% με την παραλαβή του Παραδοτέου 1 (Περιγραφή της ερευνητικής μεθοδολογίας)

80% με την παραλαβή των Παραδοτέων 2 και 3 (Δεδομένα έρευνας – φάση Β),

Μελέτη συμπερασμάτων και προτάσεων – φάση Γ)

7.2 Απαραίτητη προϋπόθεση για να διενεργηθούν οι Πληρωμές θα είναι να έχουν παραληφθεί και εγκριθεί από την Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής με την έκδοση σχετικού πρωτόκολλου παραλαβής, τα αναφερόμενα Παραδοτέα του Έργου κατά τα οριζόμενα ανωτέρω στο κεφάλαιο 4.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ – ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ

8.1 Μεταξύ της Αναθέτουσας Αρχής και του Αναδόχου που θα επιλεγεί θα υπογραφεί σύμβαση. Στη σύμβαση θα προσαρτηθούν παρατηρήσεις της Αναθέτουσας Αρχής, οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη τους παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν κατά τη φάση της αξιολόγησης. Οι παραπάνω παρατηρήσεις σκοπό έχουν να κάνουν πιο σαφές και πλήρες το συμβατικό αντικείμενο του έργου και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του.

8.2 Στη σύμβαση που θα συνταχθεί, θα περιληφθούν:

α) Οι όροι που αναφέρονται στην Πρόσκληση αυτή.

β) Κάθε τι που αναφέρεται στην προσφορά πλέον των ζητουμένων και έγινε αποδεκτό από την Αναθέτουσα Αρχή.

8.3 Οποιαδήποτε τροποποίηση των όρων της σύμβασης δύναται να γίνει μόνο εγγράφως και θα υπογράφεται και από τους δύο συμβαλλόμενους, αποκλειόμενης ρητά, οποιασδήποτε τροποποίησης με προφορική συμφωνία και με την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλίζεται η εκτέλεση του έργου όπως προδιαγράφηκε.

8.4 Ο Ανάδοχος, στον οποίο θα κατακυρωθεί ο διαγωνισμός, είναι υποχρεωμένος, το αργότερο με την υπογραφή της σύμβασης, να καταθέσει Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης η οποία να καλύπτει σε ευρώ, ποσοστό 10% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Στην περίπτωση ένωσης εταιρειών, κάθε εταιρεία με την επωνυμία της καταθέτει ξεχωριστά εγγυητική επιστολή ύψους ίσου με το ποσοστό που αναλογεί στη συμμετοχή τους στην ένωση εταιρειών ή στην περίπτωση έκδοσης μίας ενιαίας – συνολικής εγγυητικής επιστολής θα πρέπει να αναφέρονται όλες οι εταιρείες – μέλη με την επωνυμία κάθε μίας καθώς και το ποσό που της αναλογεί. Η Εγγυητική Επιστολή Καλής Εκτέλεσης πρέπει να έχει ισχύ αορίστου χρόνου. Η απαλλαγή από την Εγγύηση Καλής Εκτέλεσης του έργου ενεργείται με επιστροφή της εγγυητικής επιστολής στον Ανάδοχο, μετά την ολοκλήρωση και οριστική παραλαβή του έργου.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

9.1 Δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό έχουν:

α) Φυσικά ή νομικά πρόσωπα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, τα οποία να ασχολούνται νόμιμα με παροχή υπηρεσιών ή εκτέλεση εργασιών.

β) Συμπράξεις – Ενώσεις προσφερόντων που υποβάλλουν κοινή προσφορά, με τους παρακάτω όρους:

Με την υποβολή της προσφοράς κάθε μέλος της ένωσης ευθύνεται εις ολόκληρο. Σε περίπτωση κατακύρωσης ή ανάθεσης των υπηρεσιών, η ευθύνη αυτή εξακολουθεί μέχρι πλήρους εκτέλεσης της σύμβασης. Με την υποβολή της προσφοράς θα πρέπει να ορίζεται το ποσοστό συμμετοχής κάθε μέλους στην ένωση και κατ΄ επέκταση της αμοιβής τους.

9.2 O υποψήφιος ανάδοχος πρέπει να δραστηριοποιείται στο χώρο της συμβουλευτικής και της εκπόνησης μελετών.

Ως προς τις Ενώσεις:

(α) Σε περίπτωση που εξαιτίας ανικανότητας για οποιοδήποτε λόγο ή ανωτέρας βίας, μέλος της ένωσης δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της ένωσης κατά το χρόνο αξιολόγησης των προσφορών, τα υπόλοιπα μέλη συνεχίζουν να έχουν την ευθύνη ολόκληρης της κοινής προσφοράς με την ίδια τιμή.

Εάν η παραπάνω ανικανότητα προκύψει κατά το χρόνο εκτέλεσης της σύμβασης τα υπόλοιπα μέλη συνεχίζουν να έχουν την ευθύνη ολόκληρης της κοινής προσφοράς με την ίδια τιμή και τους ίδιους όρους.

Τα υπόλοιπα μέλη της ένωσης και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις μπορούν να προτείνουν αντικαταστάτη. Η αντικατάσταση αξιολογείται από την Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής Έργου και εγκρίνεται με απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής.

(β) Οι Ενώσεις δεν υποχρεούνται να λάβουν ορισμένη νομική μορφή προκειμένου να υποβάλλουν προσφορά. Ωστόσο σε περίπτωση που το προκηρυσσόμενο με την παρούσα έργο κατακυρωθεί σε ένωση προσώπων, η Αναθέτουσα Αρχή δικαιούται, εφ όσον το θεωρήσει αναγκαίο για την ικανοποιητική εκτέλεση της σύμβασης, να ζητήσει από την ένωση να περιληφθεί ορισμένη νομική μορφή (κοινοπραξία) και η ένωση, στην περίπτωση αυτή, υποχρεούται να το πράξει.

9.3 Αποκλείεται από συμμετοχή στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ο προσφέρων, εις βάρος του οποίου υπάρχει οριστική καταδικαστική απόφαση, γνωστή στην αναθέτουσα αρχή, για έναν ή περισσότερους λόγους που απαριθμούνται κατωτέρω:

· Συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2 παράγραφος 1 της κοινής δράσης της 98/773/ΔΕΥ του Συμβουλίου

· Δωροδοκία, όπως αυτή ορίζεται αντίστοιχα στο άρθρο 3 της πράξης του Συμβουλίου της 26ης Μαΐου 1997 και στο άρθρο 3 παράγραφος 1 της κοινής δράσης 98/742/ΚΕΠΠΑ του Συμβουλίου.

· Απάτη, κατά την έννοια του άρθρου 1 της σύμβασης σχετικά με την οικονομική προστασία των συμφερόντων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

· Νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, όπως ορίζεται στο άρθρο 1 της Οδηγίας 91/308/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 10ης Ιουνίου 1991, για την πρόληψη χρηματοπιστωτικού συστήματος για τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες

Επίσης, αποκλείεται όποιος:

· Βρίσκεται σε πτώχευση, εκκαθάριση, παύση δραστηριοτήτων, αναγκαστική διαχείριση, ή αναγκαστικό συμβιβασμό ή σε οποιαδήποτε ανάλογη κατάσταση που προκύπτει από παρόμοια διαδικασία προβλεπόμενη από τις εθνικές, νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις

· Εκινήθη εναντίον του διαδικασία κήρυξης σε πτώχευση, εκκαθάριση αναγκαστικής διαχείρισης, πτωχευτικού συμβιβασμού, ή οποιαδήποτε άλλη παρόμοια διαδικασία προβλεπόμενη από τις εθνικές, νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις,

· Καταδικάσθηκε για αδίκημα που αφορά την επαγγελματική διαγωγή του παρέχοντος υπηρεσίες, βάσει απόφασης η οποία έχει ισχύ δεδικασμένου

· Έχει διαπράξει επαγγελματικό παράπτωμα, που μπορεί να διαπιστωθεί με οποιοδήποτε μέσο από τις αναθέτουσες αρχές

· Δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του όσον αφορά την καταβολή των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας όπου είναι εγκαταστημένος ή σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας της Αναθέτουσας Αρχής

· Δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του τις σχετικές με την πληρωμή των φόρων και τελών σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας της Αναθέτουσας Αρχής

· Είναι ένοχος υποβολής ψευδούς δηλώσεως ή παραλείψεως υποβολής των πληροφοριών που απαιτούνται κατ΄ εφαρμογή της παρούσης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση υποβολής κοινής προσφοράς οι λόγοι αποκλεισμού ισχύουν για καθέναν από τους συμμετέχοντες στην προσφορά. Εάν συντρέχει λόγος αποκλεισμού και για έναν μόνο συμμετέχοντα σε κοινή προσφορά, τότε αποκλείεται η υποβληθείσα κοινή προσφορά.

Αναλυτικά η προσκληση εδω

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close