Συγχωνεύονται σχολές και τμήματα ΑΕΙ- Οι αλλαγές που έρχονται στην ανώτατη εκπαίδευση

Με την κατάσταση στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ όλης της χώρας να έχει φτάσει στο απροχώρητο και με κυριότερο πρόβλημα τους υπεράριθμους φοιτητές, η έκθεση αξιολόγησης της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠ) για τα ιδρύματα δείχνουν πως για τη βελτίωση των σπουδών θα πρέπει να προχωρήσουν συγκεκριμένες διαδικασίες.

Μάλιστα όπως γράφει το ΕΘΝΟΣ ανάμεσα στις προτάσεις της ΑΔΙΠ είναι εκτός από τις συγχωνεύσεις τμημάτων και ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και η μετατροπή τεχνολογικών σχολών σε προγράμματα 2ετούς ή 3ετούς φοίτησης και δημιουργία επαγγελματικών σχολείων Ανώτερης εκαπίδευσης.

Συγκεκριμένα και όπως αναφέρει το δημοσίευμα για τη βελτίωση της ποιότητας των σπουδών θα πρέπει να υπάρξει αφενός καλύτερος συντονισμός και παρακολούθηση του εκπαιδευτικού έργου των διαφόρων εκπαιδευτικών μονάδων. Επιπλέον χρειάζεται ενίσχυση της κινητικότητας φοιτητών και προσωπικού μέσω συμμετοχής με συνέδρια, μετακινήσεις για ερευνητικούς σκοπούς, φιλοξενία ερευνητών από αλλά ιδρύματα. Τρίτον θέσπιση της υποχρεωτικής παρακολούθησης των μαθημάτων από τους φοιτητές και ενδυνάμωση αμοιβαίων δεσμών συνεργασίας με επαγγελματικές ενώσεις και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Οι δέκα δείκτες ελέγχου της ποιότητας/βιωσιμότητας των τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ

  • Αναλογίες φοιτητών – διδασκόντων
  • Αποφοιτήσαντες ανά έτος
  • Βαθμολογική βάση εισαγωγής και ελκυστικότητα (% 1 προτίμηση)
  • Κόστος ανά φοιτητή
  • Διαθέσιμες εγκαταστάσεις
  • Ερευνητική δραστηριότητα και διεθνής οργάνωση
  • Απορρόφηση αποφοίτων στον επαγγελματικό στίβο
  • Μεταπτυχιακές σπουδές και απονεμόμενα διδακτορικά
  • Αξιολόγηση από τους φοιτητές του Τμήματος
  • Συμβολή στην ανάπτυξη της περιοχής και αποδοχή από την τοπική κοινωνία

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close