Συνέντευξη σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ παραχώρησε νωρίτερα σήμερα το πρωί η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου, διαμηνύοντας πως την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου θα ανακοινωθεί η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Η κ. Μιχαηλίδου τόνισε ότι τα κενά στα σχολεία είναι μεγαλύτερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε σχέση με την Πρωτοβάθμια, καθώς υπάρχουν κενά στα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο και στη στήριξη του Διευρυμένου Ολοήμερου Σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, τα κενά παρατηρούνται σε ειδικότητες όπως οικονομολόγων και πληροφορικάριων, που είναι ειδικότητες που «δύσκολα βρίσκονται».
Έτσι, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα και να κλείσουν τα κενά στις περιφέρειες που παρατηρούνται, την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου ανακοινώνεται η λεγόμενη τρίτη φάση προσλήψεων. Μάλιστα, το υπουργείο στόχευε η Γ’ φάση να ανακοινωθεί από αυτήν την Παρασκευή (27/10), επειδή όμως δε «μαζεύτηκαν» τα στοιχεία όπως επιθυμούσε.
Επιπλέον, ακόμα μία «δόση» προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή – Παράλληλη Στήριξη, αναμένεται να ανακοινωθεί στις αρχές Νοεμβρίου. Στη φάση αυτή αναμένεται, σύμφωνα με πηγές του proson.gr, να ανακοινωθούν τελικά 2.500 ονόματα και όχι 2.700, όπως είχε αρχικά διαρρεύσει, ενώ αξίζει να υπενθυμίσουμε πως αύριο, Τετάρτη 25 Οκτωβρίου, αναμένεται να ανακοινωθεί, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του proson, η Β2′ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αξίζει να σημειωθεί πως η υφυπουργός αναφέρθηκε και στα προβλήματα που προκύπτουν όταν ανακοινώνονται οι φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, καθώς πολλοί από τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν μία θέση, ύστερα από λίγο παραιτούνται αυτής. Κι επειδή οι δεύτεροι, στη σειρά, υποψήφιοι για τη θέση μπορεί να έχουν δηλώσει εντελώς διαφορετικές περιοχές, το υπουργείο φαίνεται πως «δε βγάζει τα μαθηματικά» ώστε να καλυφθούν αμέσως τα κενά, αλλά πρέπει να περιμένουν ώστε να ξεκινήσει η επόμενη φάση ώστε να γίνει η κατανομή και να κλείσουν τα κενά στα σχολεία.
Έτσι, το υπουργείο προσπάθησε να δημιουργήσει ένα «κεντρικοποιημένο» σύστημα στο οποίο όποιος εκπαιδευτικός δεν αποδεχτεί τη θέση η παραιτηθεί, αυτομάτως αποκλείεται από τη διαδικασία προσλήψεων για δύο χρόνια, δίχως όμως αυτό, σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, να έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο. Παρόλα αυτά, η υφυπουργός υποστήριξε πως στην Ελλάδα υπάρχουν τα μεγαλύτερα κλάσματα αναλογίας εκπαιδευτικών – μαθητών, σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.