ΣτΕ: Ακυρώνεται η υπουργική απόφαση για την απαλλαγή μαθητών από τα θρησκευτικά

Με απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώνεται, για τυπικούς λόγους, η υπουργική απόφαση του 2021 που αφορά στην απαλλαγή των μαθητών και μαθητριών από το μάθημα των θρησκευτικών.

Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο (1478/2022) έκανε δεκτή προσφυγή γονέων που ζητούσαν την ακύρωση της επίμαχης κοινής υπουργικής απόφασης καθώς έκρινε πως έπρεπε της έκδοσης να έχει προηγηθεί η γνώμη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια αποφάνθηκε ότι η ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία ο διευθυντής- διευθύντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον Σύλλογο των διδασκόντων αποφασίζουν κατά περίπτωση για τον τρόπο που απασχολούνται υποχρεωτικά οι απαλλασσόμενοι μαθητές (π.χ. διαφορετικό διδακτικό αντικείμενο σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης ή ερευνητική δημιουργική δραστηριότητα), είναι συνταγματικώς ανεκτή, ως μεταβατική, μέχρι την οριστική ρύθμιση του θέματος εντός ευλόγου χρόνου. Και ως εύλογος χρόνος κρίνεται το τέλος του σχολικού έτους 2022-2023.

Με την ίδια απόφαση οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν ότι «πριν από την έκδοση της προσβαλλόμενης πράξεως απαιτείτο, ως ουσιώδης τύπος, η παροχή γνώμης της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία όμως, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, δεν υπάρχει».

Έτσι, η Ολομέλεια κατέληξε ότι πρέπει να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξη ως προς όλες τις διατάξεις της που αφορούν την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών.

Δείτε επίσης x

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

Καταγγελία, σύμφωνα με την οποία εκπαιδευτικός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου προέβαινε σε παρενόχληση μαθητριών του, υποβλήθηκε στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ). Σύμφωνα με…
scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close