Κλείνουν από Δευτέρα Γυμνάσια και Λύκεια – Τι θα γίνει με τα Φροντιστήρια

Το κλείσιμο των Γυμνασίων και Λυκείων ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, στο πλαίσιο του γενικού lockdown, που θα έχει διάρκεια τριών εβδομάδων.

Αντίθετα τα Δημοτικά, τα Νηπιαγωγεία και τα Σχολεία Ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων παραμένουν ανοικτά, και οι μαθητές θα συνεχίσουν τη δια ζώσης εκπαίδευση, είπε ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα ο Κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι για τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων θα ξεκινήσει τηλε-εκπαίδευση.

Στο κλείσιμο των σχολικών μονάδων και έναρξη τηλε-εκπαίδευσης θα συμπεριληφθούν και τα Φροντιστήρια.

Ο πρωθυπουργός  απαντώντας σε  ερωτήσεις δημοσιογράφων δήλωσε: «Είχαμε πει  για τα σχολεία ότι τα μεγαλύτερα παιδιά, επειδή έχουν τη δική τους κοινωνική ζωή μπορεί να ευνοούν τη μετάδοση του ιού. Ο διαχωρισμός έχει και κοινωνικές προεκτάσεις γιατί η τηλεκπαίδευση δουλεύει καλύτερα στα παιδιά. Κρατούμε ανοιχτά τα ειδικά σχολεία γιατί εκεί υπάρχει μεγάλο ψυχολογικό κόστος.

Σ. Τσιόδρας: Οι μαθητές είναι οι πρώτοι που θα επιστρέψουν στην κανονικότητα

Ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας δήλωσε: «Η διακοπή της εκπαίδευσης έχει επιπτώσεις. Η επιτροπή διχάστηκε. Δεν έχουμε μεγάλη διασπορά του ιού στο μαθητικό περιβάλλον. Θέλουμε να περιορίσουμε τη διασπορά στα σχολεία ως συμβολή στη μεταδοτικότητα στην κοινότητα και φαίνεται ότι μετά τα 10-12 ανεβαίνει αυτό. Το μέγιστο όφελος της συνέχισης της εκπαίδευσης για τα μικρά παιδιά. Μετά την ηλικία 16-18 είχαμε εισηγηθεί υπέρ του κλεισίματος σχολείων σε αυτή τη φάση της μεγάλης διασποράς γιατί συμμετείχαν περισσότερο αυτά τα παιδιά στην τηλεκπαίδευση. Το κάνουμε όχι γιατί κινδυνεύουν τα παιδιά αλλά για να προστατευτεί το κοινωνικό σύνολο. Τα δεδομένα για την Ελλαδα είναι και παραμένουν καλά για τα παιδιά. Τα παιδιά θα είναι ο πρώτος πληθυσμός που θα επιστρέψει στην κανονικότητα».

Τα ΑΕΙ και  Κολλέγια

Ήδη σε όλα τα ΑΕΙ, τα Κολλέγια και τις Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού  από την περασμένη Δευτέρα  προβλέπεται:

  1.     Τηλ-εκπαιδευση
  2.     Αναστολή κάθε είδους εκπαιδευτικής διαδικασίας  με φυσική παρουσία, πλην των εργαστηρίων και κλινικών ασκήσεων του τελευαταίου έτους των προγραμμάτων σπουδών α΄κύκλου.
  3.     Αναστολή διενέργειας εξετάσεων με φυσική παρουσία
  4.     Αναστολή λειτουργίας βιβλιοθηκών, αιθουσών κοινόχρηστων  ηλεκτρονικών υπολογιστών, αναγνωστηρίων και αθλητικών εγκαταστάσεων των ΑΕΙ
  5.     Απαγόρευση ημερίδων, συνεδρίων  και πάσης φύσεως εκδηλώσεων εντός των ΑΕΙ.
  6.     Διεξαγωγή πρακτικής άσκησης   σύμφωνα με τα μέτρα που ισχύουν για τους φορείς υποδοχής

Τι πρέπει να προσέξουν οι εκπαιδευτικοί στην τηλε-εκπαίδευση

Στον οδηγό του ΙΕΠ που απέστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλα τα σχολεία της χώρας,  μεταξύ άλλων γνωστοποιείται η νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων και αναθέτει την ευθύνη  στους εκπαιδευτικούς,σε περίπτωση παράβασης των σχετικών διατάξεων.

Ειδικότερα στον οδηγό τονίζονται τα εξής:

Α. Ο/η εκπαιδευτικός θα πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες αναφοράς των πηγών του εφόσον επιτρέπεται η χρήση του υλικού από τον/την δημιουργό του.

Β. Έτσι πρέπει να γνωρίζει τα παρακάτω σύμφωνα με το Ν. 2121/93, τον «Οδηγό Πνευματικής Ιδιοκτησίας για δασκάλους» του ΟΠΙ (Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας 2014) και (Μανούσου, Χαρτοφύλακα, Ιωακειμίδου, Παπαδημητρίου & Καραγιάννη 2020δ):

1. Δεν μπορεί να χρησιμοποιεί έργο τρίτου χωρίς την άδειά του, εκτός αν η χρήση, στην οποία σκοπεύει να προβεί καλύπτεται από κάποια εξαίρεση ή περιορισμό που προβλέπει ο νόμος. Έτσι, επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις η ελεύθερη αναπαραγωγή έργων σε εκπαιδευτικά βιβλία, η χρήση τους στη διδασκαλία ή σε εξετάσεις, καθώς και η παράθεση σύντομων αποσπασμάτων

2. Δεν προστατεύονται από την πνευματική ιδιοκτησία οι ιδέες, οι μαθηματικοί τύποι, οι διαδικασίες και οι μέθοδοι. Επίσης, δεν προστατεύονται οι πληροφορίες που δεν περιλαμβάνουν καμιά πρωτοτυπία, τα απλά γεγονότα, οι ειδήσεις και οι εκφράσεις της λαϊκής παράδοσης (π.χ. τα παραδοσιακά ποιήματα, τα γνωμικά, οι παροιμίες, οι παραδοσιακοί χοροί).

3. Η πνευματική ιδιοκτησία έχει χρονικό περιορισμό. Διαρκεί από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί το έργο και για 70 χρόνια μετά τον θάνατο του δημιουργού. Όταν λήξει η διάρκεια προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, τότε μπορεί να γίνει ελεύθερη χρήση του έργου, χωρίς να χρειάζεται η άδεια του δημιουργού. Στο σημείο αυτό πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και κάποιες άλλες παράμετροι όπως για παράδειγμα η φιλοξενία του έργο του δημιουργού σε κάποιο μουσείο και κατά συνέπεια οι όροι και προϋποθέσεις δημοσιοποίησής του.

4. Επιτρέπεται, χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή, η αναπαραγωγή άρθρων νομίμως δημοσιευμένων σε εφημερίδα ή σε περιοδικό, σύντομων αποσπασμάτων έργου ή τμημάτων σύντομου έργου ή έργου των εικαστικών τεχνών νομίμως δημοσιευμένου, εφόσον γίνεται αποκλειστικά για τη διδασκαλία ή τις εξετάσεις σε εκπαιδευτικό ίδρυμα, στο μέτρο που δικαιολογείται από τον επιδιωκόμενο σκοπό, είναι σύμφωνη με τα χρηστά ήθη και δεν εμποδίζει την κανονική εκμετάλλευση. Η αναπαραγωγή πρέπει να συνοδεύεται από την ένδειξη της πηγής και των ονομάτων του δημιουργού και του εκδότη, εφόσον τα ονόματα αυτά εμφανίζονται στην πηγή.

5. Επιτρέπεται, χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή, η αναπαραγωγή ενός πρόσθετου αντιτύπου από μη κερδοσκοπικές βιβλιοθήκες ή αρχεία, που έχουν αντίτυπο του έργου στην μόνιμη συλλογή τους, προκειμένου να διατηρήσουν το αντίτυπο αυτό ή να το μεταβιβάσουν σε άλλη, μη κερδοσκοπική, βιβλιοθήκη ή αρχείο. Η αναπαραγωγή επιτρέπεται μόνο αν είναι αδύνατη η προμήθεια ενός τέτοιου αντιτύπου από την αγορά σε σύντομο χρόνο και με εύλογους όρους.

6. Ό,τι βρίσκεται στο διαδίκτυο δεν σημαίνει ότι είναι ελεύθερο να το χρησιμοποιήσουμε. Η πειρατεία είναι ένα μεγάλο πλήγμα για τους πνευματικούς δημιουργούς.

7. Η μεταφόρτωση (το «ανέβασμα») έργων στο διαδίκτυο τα οποία προστατεύονται με δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας ή/και συγγενικό δικαίωμα χωρίς την άδεια των δικαιούχων δεν επιτρέπεται. Ειδικότερα το YouTube εφαρμόζει στις συμβάσεις του με τους χρήστες το αγγλικό δίκαιο. Οπότε απαιτείται η συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα στο αγγλικό δίκαιο εκτός του ελληνικού.

8. Γενικότερα θα πρέπει να αναφέρονται πάντοτε οι πηγές για το υλικό που χρησιμοποιούμε κατά τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού – εφόσον επιτρέπεται – για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης προτείνεται να αναφέρουμε την πηγή ακόμα και αν είναι ελεύθερη η χρήση του υλικού της.

Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close