Υπ. Παιδείας: Δε θα χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο στα Πανεπιστήμια

Το ακαδημαϊκό εξάμηνο δε θα χαθεί, καθώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναλαμβάνει όλες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη δυνατότητα παράτασής του, αναπλήρωσης και ολοκλήρωσης των μαθημάτων,διαβεβαίωσε ο αρμόδιος υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης, κατά τη διάρκεια της έκτακτης συνόδου των πρυτάνεων, που πραγματοποιήθηκε, μέσω τηλεδιάσκεψης. Μετά και τις ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως για την επόμενη ημέρα στην εκπαίδευση εν μέσω της χαλάρωσης των μέτρων για τον κορονοϊό.

Για το επίκαιρο θέμα της επανέναρξης της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία, ο κ. Διγαλάκης τόνισε ότι «η διαδικασία επαναλειτουργίας, που θα αρχίσει στις 25 Μαΐου, θα αφορά μόνο την πραγματοποίηση των εργαστηριακών και κλινικών ασκήσεων. Η διδασκαλία των θεωρητικών μαθημάτων θα συνεχίσει να διενεργείται με μέσα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι και την ολοκλήρωσή τους».

Ο υφυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στο θέμα της εξεταστικής, σημειώνοντας ότι ο κάθε διδάσκων έχει την αρμοδιότητα να επιλέξει τον τρόπο εξέτασης του μαθήματος, τηρουμένων όλων των μέτρων προστασίας και προφύλαξης. Παράλληλα, ζήτησε από τα πανεπιστήμια να χρησιμοποιήσουν όλες τις εναλλακτικές μεθόδους εξέτασης, όπως εξέταση μέσω εργασιών, προφορική εξ αποστάσεως εξέταση μέσω τηλεδιάσκεψης ή και συνδυασμό των ανωτέρω, όπου αυτό είναι δυνατόν. Όπου απαιτείται γραπτή εξέταση με φυσική παρουσία, θα τηρηθούν τα μέτρα ασφάλειας που θα προτείνει η αρμόδια Επιτροπή Αντιμετώπισης Κορονοϊού.

Ο κ. Διγαλάκης ευχαρίστησε, και εκ μέρους της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, το προεδρείο και τα μέλη της συνόδου για την εξαιρετική συνεργασία και τις υψηλές επιδόσεις όλων των Ανώτατων Ιδρυμάτων στην συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εξαιτίας των ειδικών συνθηκών που διαμορφώθηκαν στη χώρα από την πανδημία. Το όλο επίτευγμα, όπως τόνισε, είναι «ένα πολύ σημαντικό κεκτημένο και μια παρακαταθήκη για το μέλλον για όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα και λειτουργία».

Ο Υφυπουργός τοποθετήθηκε αναλυτικά για τα ζητήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου, το οποίο βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση. Συγκεκριμένα, για τη διαδικασία εκλογής πρύτανη με ενιαίο ψηφοδέλτιο και ηλεκτρονική ψηφοφορία, το νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές με την είσοδο ακαδημαϊκών κριτηρίων (βάσης μετεγγραφής), την ενίσχυση των κοινωνικών κριτηρίων και τον εξορθολογισμό των οικονομικών κριτηρίων, καθώς και για τη δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και τη θεσμοθέτηση κοινών (joint) και διπλών (double) προγραμμάτων σπουδών.

Σε δήλωσή του, ο κ. Διγαλάκης σημείωσε πως «συνεχίζουμε, παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις της πανδημίας, να επενδύουμε στην Παιδεία. Με σχέδιο και τόλμη. Αντιμετωπίζοντας με ταχύτητα τα άμεσα ζητήματα της τρέχουσας καθημερινότητας, αλλά και σχεδιάζοντας ταυτόχρονα την επόμενη μέρα. Στεκόμαστε δίπλα στους φοιτητές μας και στις οικογένειές τους. Στηρίζουμε έμπρακτα τα Ανώτατα Ιδρύματα με στοχευμένες πρωτοβουλίες που ενισχύουν τη λειτουργία τους, το αυτοδιοίκητο και την εξωστρέφειά τους. Τα ελληνικά πανεπιστήμια απέδειξαν ότι μπορούν να κοιτάζουν το μέλλον με αισιοδοξία».

Στη σύνοδο συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Αποστόλης Δημητρόπουλος, κι ο πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, καθηγητής Περικλής Μήτκας.

Πώς και πότε θα γίνουν οι εξετάσεις

Στα τέλη Μαΐου θα ολοκληρωθεί το εαρινό εξάμηνο του 2019-20 στα πανεπιστήμια και στο διάστημα 10-15 Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσει η εξεταστική, όπως ανέφερε ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημειώνοντας ότι το υπουργείο συνιστά για τις εξετάσεις να προτιμηθούν, όπου επιτρέπεται, εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης και όχι η φυσική παρουσία.

«Τα συγγράμματα διανέμονται αυτή τη στιγμή μέσω εταιρειών ταχυμεταφορών και παράλληλα υπάρχει όλο το υλικό που έχουν πρόσβαση οι φοιτητές ηλεκτρονικά. Για τις εξετάσεις, πρώτον υπεύθυνος για το πώς θα αξιολογηθούν οι φοιτητές σε κάθε μάθημα είναι ο καθηγητής, δεύτερον οι καθηγητές έχουν πολλά μέσα για να αξιολογήσουν την επίδοση ενός φοιτητή, αυτά είναι είτε εργασία που θα κάνει στο σπίτι ο φοιτητής είτε προφορική εξέταση εξ αποστάσεως μέσω τηλεδιάσκεψης ή συνδυασμός των παραπάνω. Τέλος, όπου δεν είναι τα προηγούμενα εφικτά εξέταση με φυσική παρουσία. Οι εξετάσεις με φυσική παρουσία θα γίνουν κι αυτές αλλά θα γίνουν με βάση τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και η αρμόδια επιτροπή για το πόσοι φοιτητές μπορούν να είναι σε ένα αμφιθέατρο ή μια αίθουσα για την εξέταση και πόση είναι η μέγιστη διάρκεια της εξέτασης» δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Βασίλης Διγαλάκης.

«Στα νοσοκομεία οι ιατρικές σχολές ακολουθούν τα πρωτόκολλα που ακολουθούν οι γιατροί σε νοσοκομεία κτλ και διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος του εργαστηρίου» σημείωσε. «Τα Πανεπιστήμια ανοίγουν στην τρίτη φάση. Τα Λύκεια ανοίγουν στην πρώτη φάση, πρώτα η Γ Λυκείου και στη συνέχεια οι άλλες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου και για τα Δημοτικά δεν έχει ληφθεί απόφαση, υπάρχει ένα ενδεχόμενο που θα εξεταστεί στο τέλος Μαΐου αν θα ανοίξουν ή όχι» πρόσθεσε.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close