15 ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΙΩΡΟ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ AΠΟ ΤΟ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΟ ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ
- Είναι φυσικό να έχετε άγχος πριν πάρετε τα θέματα, όπως έχουν, άλλωστε, και όλοι οι συνυποψήφιοί σας.
- Να ξεκινήσετε το διαγώνισμα των Μαθηματικών αποφασισμένοι να εξαντλήσετε το τρίωρο της εξέτασης. Οι βασικές αρχές για σωστές απαντήσεις είναι: η προσεκτική ανάγνωση των θεμάτων, η κατανόηση των ερωτημάτων και η αξιοποίηση όλων των δεδομένων.
- Είναι λογικό να ξεκινήσετε τις απαντήσεις σας από τη θεωρία, η οποία σας είναι πιο γνώριμη.
- Να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στις ερωτήσεις Σωστού-Λάθους, καθώς συχνά η απουσία ή παρουσία μιας λέξης αλλάζει την απάντηση. Ελέγξτε, επίσης, αν υπάρχουν οι τόνοι στη σωστή θέση σε μια παραγώγιση.
- Όλοι οι μαθητές, ακόμα και οι λιγότερο προετοιμασμένοι, μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήματα όλων των θεμάτων. Υπάρχουν, επί παραδείγματι, ερωτήματα στο 3ο ή στο 4ο θέμα, τα οποία μπορούν να απαντηθούν από όλους τους υποψηφίους.
- Αν συναντήσετε πρόβλημα με γεωμετρικά ή άλλα προαπαιτούμενα προηγούμενων τάξεων, είναι πιθανό να χρειαστούν μόνο στο 1ο ερώτημα. Αν δεν μπορείτε να απαντήσετε, θα πρέπει να συνεχίσετε στα επόμενα ερωτήματα.
- Αν «κολλήσετε» σε κάποιο ερώτημα, δεν πρέπει να επιμείνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Φροντίστε, ωστόσο, να επανέλθετε αργότερα, πριν παραδώσετε το γραπτό σας στη λήξη της τρίωρης εξέτασης.
- Είναι βέβαιο ότι έχετε διδαχθεί πολλά από τα θέματα που θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε στο διαγώνισμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Το ζητούμενο είναι να θυμηθείτε και να ακολουθήσετε τη μεθοδολογία που είχατε χρησιμοποιήσει σε ανάλογες περιπτώσεις.
- Να διαβάσετε προσεκτικά τα δεδομένα ή αυτά που σας ζητούνται στα προηγούμενα ερωτήματα. Τίποτα δεν είναι τυχαίο, αλλά εξυπηρετεί κάποιο σκοπό. Επί παραδείγματι, μια συνάρτηση f κυρτή ή κοίλη μας δίνει τη μονοτονία της f΄ που μπορεί να αξιοποιηθεί για το πλήθος των ριζών της f΄(x) = 0, αλλά και τη μονοτονία της f. Μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμα και για ανισοτική σχέση που «κρύβει» την εξίσωση της εφαπτομένης.
- Ιδιαίτερη προσοχή σε σχέσεις μεταξύ f και f΄, όταν ακολουθεί ολοκλήρωμα που δεν έχετε διδαχθεί τον τρόπο της επίλυσής του. Είναι πιθανό να υποκρύπτεται μετασχηματισμός σχέσης και επίλυση απλούστερου ολοκληρώματος.
- Να δώσετε, επίσης, πολύ μεγάλη προσοχή στη χρήση των θεωρημάτων και των προϋποθέσεων που χρειάζεται να δείξετε.
- Ο κανόνας De L’ Hospital με μέτρο και με προσοχή. Αν, επί παραδείγματι, γνωρίζετε ότι η συνάρτηση που έχετε στο τέλος είναι συνεχής, ώστε να αντικαταστήσετε το x, εφαρμόζετε DLH. Aν όχι, επιλύετε με ορισμό παραγώγου και όχι με DLH.
- Βασική αρχή για τα απαιτητικά ερωτήματα του Δ θέματος είναι: «τα επόμενα ερωτήματα χρειάζονται τα προηγούμενα».
- Διαχειριστείτε σωστά τον χρόνο και αφήστε για το τέλος 10-15 λεπτά για τον επανέλεγχο των απαντήσεών σας. Βεβαιωθείτε ότι δεν έχει μείνει κάτι στο πρόχειρο.
- Στο πρόχειρο ξεκινάμε κάτι και, αν δούμε ότι μας «βγαίνει», το περνάμε απευθείας στο «καλό». Προσέχουμε, ωστόσο, την εικόνα του γραπτού μας, γιατί προδιαθέτει ευνοϊκά τους καθηγητές.
Σας ευχόμαστε Επιτυχία, Ηρεμία και Συγκέντρωση!