Φοιτητές στο ΑΠΘ διαμαρτύρονται για τη μικρή διάρκεια της εξεταστικής περιόδου

Παρέμβαση στην πρυτανεία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκηςπραγματοποίησαν φοιτητές, μέλη συλλόγων από Τμήματα της Πολυτεχνικής και της Φιλοσοφικής Σχολής, ζητώντας να συνομιλήσουν με τις πρυτανικές Αρχές, προκειμένου να ενημερώσουν για τις αποφάσεις των συνελεύσεών τους και τα αιτήματά τους προς της Σύγκλητο.

Τα αιτήματα των φοιτητών άκουσαν η αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών και Φοιτητικών Θεμάτων, καθηγήτρια Αριάδνη Στογιαννίδου και ο Αντιπρύτανης Ανθρώπινων Πόρων, καθηγητής Γεώργιος Δέλλιος. Οι φοιτητές του Τμήματος Αρχιτεκτονικής, που με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του φοιτητικού Συλλόγου, τελεί υπό κατάληψη από την Δευτέρα, ζήτησαν να υπάρξει παρέμβαση της πρυτανείας προκειμένου να αλλάξει πρόσφατη απόφαση του Τμήματος, που ορίζει τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου σε δύο εβδομάδες. Η απόφαση αυτή εφαρμόστηκε ήδη μία φορά, στην προηγούμενη εξεταστική περίοδο και οι φοιτητές ισχυρίζονται ότι ο περιορισμός της διάρκειας της εξεταστικής περιόδου, είχε ως αποτέλεσμα τη φυσική τους εξουθένωση και καταγεγραμμένες περιπτώσεις φοιτητές που οδηγήθηκαν στο νοσοκομείο, όπου τους διαγνώστηκε υπερκόπωση.

«Το αίτημά μας για παράταση της εξεταστικής προκύπτει από κάποια αντικειμενικά δεδομένα και από την εμπειρία που έχουμε συλλέξει από εξεταστικές περιόδους μικρής διάρκειας. Καταρχάς, ένας μέσος φοιτητής του τμήματος παρακολουθεί τουλάχιστον 5-6 μαθήματα, ενώ αν συνυπολογιστούν τα χρωστούμενα, αυτά μπορούν να φτάσουν στα 7-8. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 2 εβδομάδες αναγκάζεται να δίνει σχεδόν κάθε μέρα κι από ένα μάθημα. Προφανώς αν δεν είναι τυχερός μπορεί και να δίνει 2 ή 3 μαθήματα την ίδια μέρα», αναφέρουν οι φοιτητές στο ψήφισμα που έδωσαν στους αντιπρυτάνεις.

Οι αντιπρυτάνεις δεσμεύτηκαν ότι θα ζητήσουν να ενημερωθούν για τις πτυχές του θέματος – π.χ. σε σχέση με τη δυνατότητα αλλαγής στις ημερομηνίες των προγραμματισμένων ορκωμοσιών – ώστε να ώστε να μπορέσει να παραταθεί η διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

Το δεύτερο θέμα για το οποίο ζήτησαν οι φοιτητές να τοποθετηθεί η Σύγκλητος ήταν για τα κριτήρια που θέτει το νέο σύστημα διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που έγινε πρόσφατα νόμος του κράτους. Οι φοιτητές ζήτησαν από τις πρυτανικές Αρχές του ΑΠΘ να υπερασπιστούν, εκδίδοντας επίσημη ανακοίνωση, τα πτυχία που δίνει το ίδρυμα. Επισήμαναν ότι συνιστά απαξίωση των πτυχίων το να μοριοδοτείται το διδακτορικό για κάποιον που καλείται να διδάξει, π.χ. φυσική σε μαθητές Γυμνασίου.

Οι φοιτητές επανέλαβαν και το αίτημά τους, να παρίστανται στις συνεδριάσεις της Συγκλήτου και οι αντιπρυτάνεις απάντησαν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό καθώς, σύμφωνα με τη σύνθεση του Οργάνου που ορίζει ο νόμος, θα καθιστούσε όλες τις αποφάσεις του άκυρες.

Δείτε επίσης x

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

Καταγγελία, σύμφωνα με την οποία εκπαιδευτικός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου προέβαινε σε παρενόχληση μαθητριών του, υποβλήθηκε στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ). Σύμφωνα με…
scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close